آموزش

آموزش بلاک کردن ایمیل در جیمیل

امروزه همه ما دارای حداقل یک جیمیل به واسطه استفاده روزانه و کارمان هستیم، گوگل امکانات خوبی را در جیمیل قرار داده و شما به راحتی میتوانید از ویژگی های آن استفاده کنید، اما ایمیل های تبلیغاتی و مزاحم کاربران را اذیت میکند، به همین دلیل به شما بلاک کردن ایمیل در جیمیل را خواهیم گفت تا دیگر ایمیل های مزاحم و تبلیغاتی دریافت نکنید.

اگر صندوق ایمیل شما پر شده از ایمیل های تبلیغاتی و مزاحم حتما باید در خواندن آنها دقت لازم را داشته باشید و یا قبل از خواندن آنها را پاک کنید، اما دریافت روزانه ایمیل های تبلیغاتی میتواند آزار دهنده باشد، ممکن است خیلی از ایمیل ها مخرب و ویروسی باشند و امنیت دستگاه شما را به خطر بیندازند، پس در ادامه مقاله آموزش بلاک کردن ایمیل در جیمیل همراه ما باشید.

آموزش بلاک کردن ایمیل در جیمیل

در سال گذشته ارسال ایمیل های کسب و کارهای قانونی کاهش داشته و ارسال ایمیل های تبلیغاتی و مزاحم افزایش چشم گیری داشته است، خیلی از ایمیل ها ممکن است آلوده باشند و ایمیل ممکن است حاوی لینک یا نرم افزار مخرب باشند که سارقین آنها را پنهان کرده اند، شما میتوانید در بعضی از ایمیل ها با لغو اشتراک به دریافت ایمیل پایان دهید اما این روش شامل سایر ایمیل ها نمیشود.

از قابلیت های خیلی مهم جیمیل،  امکان بلاک کردن ایمیل در جیمیل میباشد و این روش در بیشتر مواقع تاثیر دارد و توانسته رضایت کاربران را جلب کند، این روش را میتوان در موبایل و کامپیوتر انجام داد.

بلاک کردن ایمیل در جیمیل با کامپیوتر

  • ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید ( آموزش بازیابی رمز جیمیل )
  • روی ایمیل یکی از ایمیل های مزاحم کلیک کنید
  • در سمت راست ایمیل آیکون سه نقطه کلیک کنید 

بلاک کردن ایمیل در جیمیل

پس از کلیک روی گزینه سه نقطه ، چند گزینه مشاهده میکنید بر روی گزینه انسداد Block (Username) کلیک کنید

در میان گزینه‌های موجود در منوی بازشده Block (Username) دیده می‌شود. به جای Username نام کاربری فردی که قصد بلاک کردن آدرس ایمیل آن را دارید نوشته شده است.

  • روی گزینه انسداد کلیک کرده
  • از شما پرسیده میشود آیا از انجام این کار مطمئن هستید؟ روی گزینه Block کلیک کنید.

پس از قبول و تایید درخواست کاربری که به شما ایمیل ارسال میکرده مسدود میشود و شما دیگر ایمیل مزاحم و تبلیغاتی از آن کاربر دریافت نخواهید کرد.

بلاک کردن ایمیل در جیمیل با موبایل

شما میتوانید از طریق موبایل نیز جهت عدم دریافت ایمیل های خاص اقدام کنید، برای انجام این کار باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • وارد برنامه جیمیل خود شوید
  • ایمیل مورد نظر را انتخاب و وارد آن شوید
  • روی آیکون سه نقطه کلیک کرده تا منو باز شود
  • روی گزینه مسدود یا Block User کلیک کنید
  • پس از نمایش پیام بلاک شدن کاربر،آن را تایید کنید

بلاک کردن ایمیل در جیمیل موبایل

پس از انجام مراحل ذکر شده دیگر از کاربر مورد نظر ایمیلی دریافت نخواهید کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا