نرم افزار

بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری +【لیست 10 تایی】🌐

امروز در این بخش از مقالات نرم افزار یاب قصد داریم تا با مقاله بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری به عزیزانی که به دنبال بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری هستند ما اینجا هستیم تا با این مقابه چند نمونه از بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری را معرفی کنیم تا بهترین اتوماسیون اداری را خرید داشته باشید.

اتوماسیون اداری چیست؟

اتوماسیون اداری یک سیستم اطلاعاتی مبتنی بر کامپیو‌تر است که وظیفه‌ی جمع‌آوری، ذخیره و توزیع مستندات، پیام‌های الکترونیک و سایر فرم‌های ارتباطات اداری را بین افراد، گروه‌های کاری و سازمان‌ها را بر عهده دارد. بخش‌هایی از این سیستم‌ها عموما شامل نرم‌افزارهای پردازش کلمه، تصویربرداری مستندات، تقویم و غیره است.

در میان این مقاله پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین سیستم برای نصب نرم افزار حسابداری را نیز از دست ندهید.

در ویکی‌پدیا در تعریف واژه office automation آمده است: «نرم‌افزارهای متنوعی که برای ایجاد، جمع‌آوری، ذخیره و تغییر اطلاعات اداری مورد نیاز برای انجام کارهای اصلی سازمان به صورت الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ذخیره‌سازی داده‌های خام، انتقال الکترونیک و مدیریت اطلاعات کسب‌و‌کار الکترونیک، فعالیت‌های اصلی یک سیستم اتوماسیون اداری را تشکیل می‌دهند. اتوماسیون اداری به خودکارسازی و بهینه‌سازی رویه‌های جاری سازمان‌ها کمک می‌کند.»

  • اتوماسیون ساده: این سیستم مربوط به خودکار سازی کارهای ساده می باشد. نرم افزار های اتوماسیون اداری ساده بدون نیاز به کدنویسی یا با کدنویسی اندک، کارهای تکراری را دیجیتالی خواهند کرد و از این طریق موجب کاهش خطای انسانی و سریع شدن کارهای گروهی خواهد شد.
  • اتوماسیون فرایند: اتوماسیون فرایند یا اتوماسیون مدیریت فرایند کسب و کارها، موجب شفاف سازی فرایند های سازمانی شده و از یکنواختی آنها جلوگیری خواهد کرد. اتوماسیون فرایند که اغلب توسط نرم افزارهای مخصوص انجام می گیرد، باعث افزایش بهره وری و کارایی سازمان شده و در عین حال بینش های تجاری ارزشمندی را برای شما به ارمغان می آورد.
  • اتوماسیون پیشرفته: در این سیستم برای ادغام کردن چندین سیستم، اتوماسیون پیشرفته انسان ها و ماشین ها را ترکیب کرده و امکان خودکار سازی فرایندهای پیچیده را فراهم می کند. این نوع اتوماسیون باعث بهبود سامانه های پشتیبانی در کسب و کار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: بهترین ساعت هوشمند شیائومی

کاربرد نرم افزار اتوماسیون اداری

نرم افزاری های اتوماسیون اداری برای خودکار کردن فرایندها و کمک به بهبود عملکرد گردش کارها مورد استفاده قرار می گیرند؛ همچنین اتوماسیون اداری برای ساده سازی فرایندها در بیشتر بخش های اداره ها قابل استفاده می باشد. از جمله کاربردهای نرم افزار اتوماسیون اداری عبارتند از:

  • فرایند های فروش: ابزارهای اتوماسیون فروش افراد را قادر می سازد تا در کمترین زمان فعالیت های مربوط به معاملات را انجام داده و زمان بیشتری را صرف ایجاد ارتباط با مشتریان خود کنند. نرم افزارهای اتوماسیون، می توانند در طول فرایند فروش، کارهای تکراری را خودکارسازی کرده و خدمات بهتری را در اختیار کاربران قرار دهند.
  • منابع انسانی: سیستم های اتوماسیون مدیریت منابع انسانی، می توانند طیف گسترده ای از کارهای مربوط به وظایف منابع انسانی را انجام دهند؛ برای مثال، پردازش درخواست های استخدامی، ارسال پیشنهادات شغلی، مدیریت حقوق و دستمزد، زمانبندی مصاحبه ها و … از جمله کارهایی است که در اتوماسیون مدیریت منابع انسانی انجام می گیرد.
  • امور مالی و حسابداری: خودکارسازی فعالیت های مربوط به برنامه ریزی های مالی و حسابداری باعث می شود تا افراد سازمان وقت خود را برای تجزیه و تحلیل داده ها در نظر بگیرند؛ همچنین با استفاده از نرم افزارهای اتوماسیون اداری، خطاهای انسانی کاهش یافته و داده ها با دقت بالا در اختیار شما قرار خواهند گرفت.

اتوماسیون اداری چه کارکردی دارد؟

اتوماسیون اداری یک سیستم اطلاعاتی مبتنی بر کامپیو‌تر است که وظیفه‌ی جمع‌آوری، ذخیره و توزیع مستندات، پیام‌های الکترونیک و سایر فرم‌های ارتباطات اداری را بین افراد، گروه‌های کاری و سازمان‌ها را بر عهده دارد. بخش‌هایی از این سیستم‌ها عموما شامل نرم‌افزارهای پردازش کلمه، تصویربرداری مستندات، تقویم و غیره است.

در ویکی‌پدیا در تعریف واژه office automation آمده است: «نرم‌افزارهای متنوعی که برای ایجاد، جمع‌آوری، ذخیره و تغییر اطلاعات اداری مورد نیاز برای انجام کارهای اصلی سازمان به صورت الکترونیکی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ذخیره‌سازی داده‌های خام، انتقال الکترونیک و مدیریت اطلاعات کسب‌و‌کار الکترونیک، فعالیت‌های اصلی یک سیستم اتوماسیون اداری را تشکیل می‌دهند. اتوماسیون اداری به خودکارسازی و بهینه‌سازی رویه‌های جاری سازمان‌ها کمک می‌کند.»

در سایت ویکی‌پدیای فارسی از اتوماسیون اداری با عنوان «خودکارسازی اداری» یاد شده است و به عنوان مجموعه‌ای از روش‌های کاری و نرم‌افزار و سخت‌افزار رایانه‌ای که برای ذخیره و بازیابی و مبادله اسناد و اطلاعات اداری به کار می‌رود تعریف شده است.

اتوماسیون اداری آنلاین

اتوماسیون اداری آنلاین به شما کمک می‌کند فرآیندهای مختلف مدیریتی را به صورت الکترونیکی و خودکار انجام دهید، از جمله مدیریت اسناد، ارتباط با مشتریان، برنامه‌ریزی و وظایف. این نرم‌افزارها معمولاً با امکاناتی مانند پایگاه داده، اطلاعات آنلاین و گزارش‌گیری همراه هستند.

اتوماسیون اداری آنلاین به شما این امکان را می‌دهد که اطلاعات را به‌طور مرتب و مرکزی ذخیره کنید، همچنین افراد مختلف در سازمان به راحتی بتوانند به اطلاعات مربوط به وظایف خود دسترسی پیدا کنند. این نوع سیستم‌ها کمک به بهینه‌سازی زمان و افزایش بهره‌وری در سازمان دارند. همچنین، از نظر امنیتی نیز می‌توانند سطح دسترسی به اطلاعات را کنترل کرده و از اطلاعات حساس محافظت کنند.

نرم افزار اتوماسیون اداری همکاران سیستم

سیستم اتوماسیون اداری تحت وب همکاران سیستم ضمن ساماندهی فرایندهای سازمانی، امکان انجام مکاتبات اداری را به صورت الکترونیک از هر نقطه جغرافیایی با سرعت بالا، سهولت کاربری و در محیطی امن فراهم می‌کند. سیستم اتوماسیون اداری تحت وب همکاران سیستم با ایجاد بستری مناسب برای ثبت و گردش نامه و انواع فرم‌های سازمانی، پیگیری دقیق، گزارش اقدامات لازم و مدیریت بهینه‌ی جلسات، ضمن سرعت بخشیدن به روند مکاتبات درون سازمانی، امکان تعامل الکترونیک برون سازمانی را نیز فراهم می‌کند. مجموعه این امکانات با بهره‌گیری از برترین فناوری‌های تولید نرم‌افزار، با کاربری ساده و امنیت بالا ساخته شده است.

بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری
بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری

نرم افزار اتوماسیون اداری شماران سیستم

نگهداری سوابق مکاتبات اداری جهت سهولت دسترسی و ارائه پاسخ‌های به‌ موقع به طرف‌های تجاری و غیر تجاری، همواره یکی از پیچیده‌ترین امور هر سازمان بوده و علی رغم پیشرفت ارتباطاتی، مشکل به شکل گسترده‌ای در سازمان‌های خصوصی و دولتی دو چندان شده است.
نرم‌ افزار اتوماسیون اداری ShAuto شماران سیستم، به‌عنوان یک ابزار قدرتمند، قابلیت‌ها و امکانات ویژه‌ای را در اختیار مدیران سازمان قرار می‌دهد که بتوانند با بهره‌گیری از آن، اداره بدون کاغذ را محقق سازند. با این نرم‌افزار مدیران می‌توانند بدون حضور فیزیکی در محل سازمان، در هر لحظه و در هر کجا به نامه‌ها و ارجاعات خود دسترسی داشته و تمامی فرآیندهای سازمان را کنترل نمایند.

یکپارچگی با ابزارهای گردش کار شماران، از قابلیت‌های منحصر به‌فرد نرم افزار اتوماسیون اداری ShAuto می‌باشد. با ابزار فرم‌ساز، به‌راحتی فرم‌های اداری و سازمانی مورد نیاز طراحی می‌گردند. افزون بر این، با بهره‌گیری از ابزار گردش کار (workflow)، می‌توان گردش کاری فرم‌ها را تعریف نمود. فرم‌ها به‌طور خودکار بر اساس ساختار سازمانی و یا مسیر تعریف شده از طریق کارتابل، به گردش درآمده و در هر مرحله تکمیل می‌گردند.

نرم افزار اتوماسیون اداری فراگستر

نرم افزار اتوماسیون اداری فراگستر، نرم‌افزاری برای ساماندهی مکاتبات اداری،اسناد، فرمها و فرایندهای سازمانی

سیستم اتوماسیون اداری آنلاین فراگستر یک نرم‌افزار جامع تحت وب است که با ظاهر کاربری بسیار ساده و حرفه‌ای برای سازمان‌ها، کسب و کارها و زیرمجموعه‌های آن امکان ثبت، گردش، بایگانی و مدیریت انواع مکاتبات اداری درون سازمانی و برون سازمانی، مستندات و فرم‌های سازمانی را بدون محدودیت زمانی و مکانی با سرعت بالا، سهولت کاربری و در محیطی امن فراهم می‌کند.

اتوماسیون فراگستر یکی از بهترین ها در حوزه سیستم های اتوماسیون اداری است که در این سالها توانسته فرایندهای سازمانی را در قالب محیطی کاربرپسند، ساده و با امنیت بالا بین مشتری های خود به خوبی مدیریت کند.

فراگستر تا امروز به هزاران سازمان و مشتری کمک کرده روندهای خاص چابکی را در سازمانشان پیاده‌سازی کنند و قطعا به شما هم میتواند کمک کند تا با سامانه اتوماسیون اداری، سازمان و شرکت خود را چابک‌تر و بهینه‌تر کنید و شفافیت بیشتری در روند کارها و پیگیری‌ها داشته باشید.

نرم افزار اتوماسیون اداری چارگون

شرکت چارگون، مجموعه‌ای است با بیش از دو دهه سابقه که به ارایه راهکارهای فناوری اطلاعات در حوزه اتوماسیون اداری، منابع انسانی، مالی، لجستیک و مدیریت فرآیندها می‌پردازد. راهکار اتوماسیون اداری این شرکت بخشی از ۳۵ نرم‌افزار کاربردی با عنوان مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه است. سیستم وب و موبایل اتوماسیون اداری دیدگاه ضمن پشتیبانی کامل فرآیندها و ابزارهای مورد نیاز برای مکاتبات اداری و تولید و گردش نامه‌ها، امکاناتی جهت مدیریت زمان پرسنل، ‌مدیریت کارها، جلسات، و اطلاعات سازمان را نیز فراهم می‌کند.

سیستم وب و موبایل اتوماسیون اداری مجموعه نرم‌افزاری دیدگاه با نگاهی جامع به فرآیندهای اداری و ساختار بومی سازمانی طراحی شده و صرفاً ابزار مکانیزاسیون این فرآیندها نیست. اتوماسیون اداری مجموعه دیدگاه، علاوه بر پشتیبانی کامل فرآیندها و تعاملات مورد نیاز برای تولید و گردش نامه‌ها و مکتوبات اداری، امور مربوط به مدیریت زمان پرسنل، ‌مدیریت کارها، جلسات و اطلاعات سازمان نیز تحت پوشش قرار می‌گیرد.

نرم افزار اتوماسیون اداری پیوست

اتوماسیون اداری ، ابزاری کاربردی است که برای مدیریت مکاتبات ، گردش کارها و مستندات در سازمانها و شرکتها استفاده می شود. این نرم افزار با تمام پرسنل ستادی و عملیاتی سازمان در ارتباط می باشد و استفاده از یک نرم افزار ساده، جامع و کاربرپسند User Friendly برای موفقیت اتوماسیون اداری در سازمان بسیار مهم است.

نرم افزار اتوماسیون اداری پیوست ، با ارائه یک کارتابل تحت وب ساده و حرفه ای ، دستیار الکترونیکی مدیران و پرسنل سازمان بوده و می تواند امور رسمی و غیر رسمی سازمانی را مدیریت نماید.

  • انجام مکاتبات رسمی با شرکتها و سازمانهای بیرونی از طریق نرم افزار دبیرخانه و ارسال/دریافت نامه، فکس، ایمیل.
  • گردش مکاتبات، نامه ها، کارها و فرمهای سازمانی در کارتابلها براساس ارجاعات یا فرآیندهای خودکار.
  • امور سازمانی پرسنل از قبیل مدیریت جلسات، قرارها، مدیریت کارها، دفترچه تلفن، پیامها، گزارش کار.
    بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری
    بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری

نرم افزار اتوماسیون اداری آی کن

نرم افزار اتوماسیون اداری پیشرفته تحت وب آی‌کن،که در برخی از سازمانها با نام اتوماسیون فرزین شناخته شده است، بستری مناسب و مطمئن جهت رسیدن به یک سازمان الکترونیک و بدون گردش کاغذ (Paperless) و مجموعه اطلاعات یکپارچه و قابل دسترس از سیستم‌های مختلف را مهیا می‌نماید.

بر روی این بستر، علاوه بر قابلیت گردش مکاتبات، امکان ارائه‌ی سرویس‌های الکترونیکی به کارکنان سازمان و ارباب رجوع فراهم می‌باشد. همچنین قابلیت ایجاد ارتباط با دیگر نرم‌افزارهای سازمان مانند حسابداری شرکتی، کارگزینی، حضور و غیاب و انبار وجود دارد.

اتوماسیون اداری تحت وب آی‌کن مطابق با استاندارد ISO15408 و همچنین با تائید صلاحیت از مراجع ذیصلاح، توانست مراحل مختلف آزمایش‌های Test Plan امنیتی را با موفقیت پشت سرگذاشته و ماحصل آن کسب تائیدیه رسمی امنیت و ثبت نرم‌افزار سازمان الکترونیک تحت وب به عنوان تنها نرم‌افزار اتوماسیون اداری امن سازمان الکترونیک تحت وب در کشور می‌باشد.

وجود راهنمای الکترونیکی نرم‌افزار

فیلتر کردن مدارک در کارتابل وارده

اجبار تغییر کلمه عبور در اولین ورود کاربر به نرم‌افزار

قابلیت به گردش انداختن کلیه اسناد و مدارک سازمانی

امکان ارجاع پرونده از بایگانی سازمان به کارتابل پرسنل مشاهده ویدئو

امکان جستجوی زونکن‌ها در بایگانی شخصی و سازمانی

سیستم ارسال و دریافت پیام در شبکه بین پرسنل سازمان

تعریف چارت سازمانی چند سطحی (واحد‌های سازمانی و سِمت‌ها)

تشخیص تغییر در متن سند و دادن هشدار در صورت عدم ثبت تغییرات

نرم افزار اتوماسیون اداری برید

برید سامانه نوین، شرکتی فعال در ارایه راهکارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات و راهکارهای سازمانی می‌باشد. سیستم جامع پرگار اصلی‌ترین محصول این شرکت است که نرم‌افزار اتوماسیون زیرمجموعه آن است. پوشش تمامی فرآیندهای عمومی سازمانی (مالی، منابع انسانی و اتوماسیون اداری) و حتی فرآیندهای خاص هر سازمان، و ارتباط و یکپارچگی میان این نرم‌افزارها، از مزیت‌های این محصول است. نرم‌افزار اتوماسیون اداری این شرکت دارای قابلیت‌هایی شامل کارپوشه و میز کار الکترونیکی، سیستم مکاتبات اداری، بایگانی و آرشیو اسناد، سیستم مدیریت جلسات و … است.

نرم افزار اتوماسیون اداری تورین تن

تورین تن یک شرکت تولید نرم‌افزار با رتبه ۴ از شورای عالی انفورماتیک است که زمینه فعالیت تخصصی آن، ارایه خدمات مشاوره و طراحی و توسعه سیستم‌های مکانیزه مبتنی بر وب است. سیستم اتوماسیون اداری این شرکت نرم‌افزاری مبتنی بر وب بوده و نام تجاری آن DOCU.NET است. معماری این نرم‌افزار مرکزیت یافته (Centralized) است تا مناسب برای پاسخگویی به تعداد زیادی از کاربران باشد. نسخه موبایل این نرم‌افزار اتوماسیون نیز برای سیستم عامل اندروید طراحی و عرضه شده است.

بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری
بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری

نرم افزار اتوماسیون اداری الماس گام

شرکت گام‌الکترونیک که در سال ۱۳۶۷ تاسیس گردید، در زمینه فناوری اطلاعات فعالیت کرده و دارای رتبه 1 شورای عالی انفورماتیک کشور است. اتوماسیون اداری وب بنیان الماس‌گام راهکار این شرکت برای اتوماسیون اداری سازمان‌هاست که به کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره‌وری و شفافیت فرآیندهای کاری کمک کرده و نیازهای اجرایی سازمان‌های متوسط و بزرگ را برآورده می‌کند. این راهکار مبتنی بر وب، دارای زیرسیستم‎هایی از جمله مدیریت مکاتبات، مدیریت فرآیندها، سامانه مدیریت اسناد الماس‌گام، سامانه مدیریت جلسات و مصوبات، الماس همراه و سیستم ارتباطات یکپارچه است.

کلام آخر

در این بخش از مقاله به توضیح بهترین نرم افزار اتوماسیون اداری پرداختیم و تمام تلاش خود را کردیم که اطلاعات جامعی را در خصوص ویژگی ها و مزایای استفاده از نرم افزار اتوماسیون اداری در اختیارتان قرار دهیم. همچنین تشکر می کنم از همه شما عزیزان که تا پایان مقاله همراه ما بودید و خواهشمندم نظریات خود را برایمان کامنت کنید.

5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا