نرم افزار

بهترین نرم افزار هوش تجاری

امروز در این بخش از مقالات نرم افزار یاب قصد داریم تا با این مقاله بهترین نرم افزار هوش تجاری چند نمونه از بهترین ها را معرفی کنیم پس تا آخر این مقاله همراه مجله نرم افزار یاب باشید.

نرم افزار هوش تجاری چیست؟

هوش تجاری به عنوان یکی از بروزترین و پرکاربردترین مفاهیم در مدیریت کسب و کار مطرح است. هوش تجاری (Business Intelligence) یا به اختصار BI به معنای یک فرآیند تکنولوژی محور در راستای تحلیل اطلاعات است. نرم افزار bi به مدیران و صاحبان کسب و کار در اخذ تصمیم گیری‌های بنیادین کمک می کند. بهترین نرم افزار هوش تجاری به عنوان ابزاری برای تجزیه و تحلیل داده ها به صورت نمایشی و بصری، کلیه داده ها را به گزارشات، نقشه ها و نمودارهای قابل تحلیل تبدیل کرده و همراه و مشاور مدیران در اخذ تصمیم گیری‌های اساسی خواهد بود.

چرا باید از نرم افزار هوش تجاری استفاده کنیم؟

هدف نهایی هوش تجاری این است که به سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک کند با اتخاذ تصمیمات مناسب، کارایی و درآمدشان را افزایش دهند و بهتر بتوانند با سایر کسب‌وکارها رقابت کنند. اما بررسی و تحلیل داده‌ها به‌صورت دستی کاری غیرممکن است. نرم افزارهای هوش تجاری مجموعه‌ای از ابزارهای تجزیه‌وتحلیل‌ها، مدیریت داده‌ها، ابزارهای گزارش‌دهی و همچنین روش‌های مختلف مدیریت و آنالیز داده را با یکدیگر ترکیب می‌کنند.

هدف اصلی نرم افزار BI چیست؟

هدف اصلی و نهایی نرم‌افزار BI هدایت تصمیمات تجاری بهتر برای مجموعه است. به این ترتیب که استفاده از این نرم‌افزار سبب بهبود کارایی عملیاتی و بدست آوردن مزیت‌های رقابتی نسبت به رقبا و در نهایت افزایش درآمد سازمان، خواهد شد.

در ادامه می خحواهیم با این مقاله به معرفی بهترین نرم افزار هوش تجاری بپردازیم همراه ما باشید.

نرم افزار هوش تجاری سامیکس

هنگامی که سود حاصل از یک سرمایه‌گذاری BI با سود حاصل از یک سرمایه‌گذاری در زمینه برنامه‌ریزی منابع سازمان (ERP) و یا مدیریت زنجیره تأمین (SCM) مقایسه می‌شود، مشاهده می‌کنیم که سود نرم افزار Power BI بسیار چشم‌گیر است، اگر چه احتمال دارد که ترکیب سرمایه‌گذاری ERP یا SCM با BI سود خوبی تولید کند چون سودی که در سیستم‌های ERP و SCM وجود دارد بدون ابزار BI غیر قابل استخراج است. به علاوه یک عقیده‌ی رایج در مورد نرم افزارهای ERP و SCM این است که این ابزارها داده‌های بسیار زیادی ایجاد می‌کنند.

نرم افزار هوش تجاری مایکروسافت Power BI امکان تحلیل این داده‌ها و استخراج مهم‌ترین نکات آن را به ما می‌دهد. بعضی از کاربردهای خاص Power BI از بقیه معمول‌ترند.

مهم‌ترین کاربرد های نرم افزار Power BI عبارتند از:

  • گزارش داده‌های انباشته به صورت عمومی
  • تحلیل فروش و بازاریابی
  • برنامه‌ریزی وپیش‌بینی
  • حکیم و تثبیت مسائل مالی
  • تهیه گزارش‌های قانونی
  • تحلیل سوددهی
بهترین نرم افزار هوش تجاری
بهترین نرم افزار هوش تجاری

نرم افزار هوش تجاری آرین سیستم

عدم تسلط به مدیریت داده ها به دلیل حجم گسترده اطلاعات، نیاز به سرعت و دقت بیشتر در ثبت اطلاعات و تهیه گزارشات و همچنین ارائه راهکارهای خلاصه شده، تجمیعی و تحلیلی جهت اخذ تصمیم گیری مدیریتی، کسب و کارها را به سمت استفاده از نرم افزار bi سوق داده است. هوش تجاری که مهارت تحلیل داده است، از طریق فرآیند تکنولوژی محور با ارائه آنالیزعملی، گزارشات اطلاعاتی را به مدیران سازمان ارائه می کند. حجم گسترده اطلاعات سازمانی از طریق نرم افزار هوش تجاری در قالب گزارشات خلاصه وار، تجمیعی و تحلیل در اختیار مدیران قرار می دهد تا تجزیه و تحلیل اطلاعات به صورت بصری و قابل نمایش ارائه گردند و عوامل شکست و موفقیت یک کسب و کار برای مدیران قابل پیش بینی باشد.

سیستم هوشمندی تجاری با مجموعه ای از امکانات و ابزارها به مدیران کسب و کار کمک خواهد کرد تا داده ها را از سیستم درونی و منابع بیرونی سازمان جمع آوری کرده و اطلاعات را برای تحلیل آماده کند. در واقع نرم افزار هوش تجاری آرین این اطلاعات را در قالب گزارشات تهیه کرده و برای تصمیم گیری در اختیار مدیران قرار می دهد. گزارشات ارائه شده در نرم افزار bi یک رابطه دو طرفه بین مدیر و اطلاعات ایجاد می کند؛ به این معنا که مدیر کسب و کار، اطلاعات را می سازد و گزارش اطلاعات، به مدیر در اخذ تصمیم گیری کمک خواهد کرد.

نرم افزار هوش تجاری دیکام

استودیو دیکام یک نرم‌افزار هوش تجاری (business intelligence)  است که توسط شرکت پدیده ارتباطات پویا طراحی و تولید شده است. این نرم‌افزار امکان تحلیل داده، مصورسازی داده، ساخت داشبورد‌های مدیریتی و به اشتراک گذاشتن اطلاعات را برای کاربران فراهم می‌کند.

محیط نرم‌افزار دیکام به‌صورت ساده و کاربردی (user friendly) طراحی شده و  استفاده از هوش تجاری را برای کاربران عادی با کمترین آموزش ممکن کرده است.

باتوجه‌به نیاز روزافزون به استفاده صحیح و مؤثر از اطلاعات در شرکت‌ها و سازمان‌ها تلاش کرده‌ایم راهکاری مناسب برای شرکت‌های ایرانی ارائه دهیم.هدف ما کمک به شرکت‌های ایرانی برای تبدیل  آنها به سازمان‌هایی داده‌محور است و در این مسیر همراه، همگام و در کنار شما خواهیم بود .

بهترین نرم افزار هوش تجاری
بهترین نرم افزار هوش تجاری

نرم افزار هوش تجاری سجایا نما

سامانه هوش تجاری سجایانما (BI) شامل مجموعه‌ای از ابزارها، برنامه‌های کاربردی و متدولوژی‌ها است که با جمع‌آوری داده‌ها از منابع درون‌سازمانی و برون‌سازمانی، داده‌ها را برای تجزیه‌وتحلیل آماده می‌کند، جستجوی‌های دقیق در پایگاه داده را ممکن ساخته و گزارش‌ها و داشبوردها را ایجاد می‌کند؛ به‌نحوی‌که این گزارش‌ها در اختیار تصمیم‌گیران و همین‌طور کارکنان قرار گیرد.

نرم افزار هوش تجاری یا Business Intelligence به مجموعه فعالیتی گفته می‌شود که در آن اطلاعات از خارج و داخل سازمان جمع‌آوری شده و بعد از تحلیل آن‌ها به اطلاعات کاربردی جهت پیشبرد اهداف سازمان تبدیل می‌شود. طی این تحلیل‌ها می‌توانید میزان سود و زیان شرکت و یا مسیرهای رسیدن به سود بیشتر را تشخیص دهید. سامانه هوش تجاری با تسهیل فرایند جمع‌آوری اطلاعات و تحلیل آن به سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک می‌کند تا اطلاعات جمع‌آوری شده را به صورت همه جانبه بررسی کنند. نرم افزار BI نه تنها اجازه ارزیابی کلی از عملکرد سازمان را می‌دهد، بلکه در بستر این نرم‌افزار می‌توانید فعالیت بخشی از سازمان یا شرکت را بررسی کرده و یا عوامل مؤثر بر بهبود عملکرد شرکت را شناسایی کنید.

نرم افزار هوش تجاری DOMO

Domo یکی از نرم‌افزارهای هوش تجاری است که می‌تواند تمام افراد، داده‌ها و سیستم‌های شما را به‌صورت دیجیتالی به یکدیگر متصل کند. با استفاده از Domo همکاری میان اعضای تیم را افزایش می‌دهید، قدرت تحلیل و تصمیم‌گیری صحیح را بالا برده و در نتیجه کارایی بیشتری خواهید داشت.

این نرم افزار هوش تجاری هم برای شرکت‌های بزرگ مناسب است و هم برای شرکت‌های کوچک. Domo با انجام آنالیزهایی در سطح کوچک و هم در سطح کلان به سازمان‌ها کمک می‌کند علاوه بر دستیابی به دانشی عمیق نسبت به شاخص‌های تجاری خود، بتوانند مسائل خود را هوشمندانه‌تر و سریع‌تر حل کنند.

نرم‌افزار Domo نتایج آنالیزهای خود را به‌صورت بصری ارائه می‌کند تا راحت‌تر با این داده‌ها ارتباط برقرار کنید. به‌علاوه سیستم بررسی متداول‌ترین KPIها را هم ارائه می‌کند.

بهترین نرم افزار هوش تجاری
بهترین نرم افزار هوش تجاری

نرم افزار هوش تجاری پگاه سیستم

نرم افزار BI «پگاه سیستم» به‌عنوان یکی از بخش‌های مدیریتی نرم افزار ERP ایرانی این شرکت در کنار نرم افزار داشبورد مدیریت ، نرم افزار گزارش‌دهی مدیران و مدیریت پیام نقش محوری در ارائه خروجی‌های مدیریتی به‌روز و کمک به مدیران در اداره سازمان بر اساس اطلاعات به‌هنگام و دقیق دارد.

مدیران ارشد برای تصمیم‌گیری، نیازمند گزارش‌هایی هستند که ازبه هم‌آمیزی سیستم‌های عملیاتی سازمان و توزیع‌های زمانی آن‌ها حاصل می‌شود . یکپارچه‌سازی و خلاصه کردن حجم انبوه اطلاعات، در نظم دستی بسیار زمان‌بر و مستعد اشتباه‌های انسانی است و در دیدگاه جامع و اجمالی لازم برای مدیران ارشد خدشه وارد می‌نماید.

برای تحلیل‌های درست مدیریتی، سیستم هوش تجاری این امکان ها را فراهم می‌آورد که: خلاصه‌های زمانی، تلفیق داده‌های حاصل از سیستم‌های عملیاتی، مشاهده روندهای تغییرات ، فرمول‌نویسی، تعریف و کنترل شاخص‌های کلیدی فرایند (KPI)، به‌کارگیری شاخص‌های از پیش تعریف شده در حوزه‌های مالی، بازرگانی، کیفیت و…، طراحی داشبوردهای دلخواه برای آگاهی از وضعیت، سهولت مشاهده نمایش‌گرهای وضعیت و پشتیبانی از کارت امتیازدهی متوازن، کنترل وضعیت جاری ،بررسی روندها و بررسی از کل به جزء (Drill Down) و حرکت در میان ابعاد مدیریتی مرتبط (DRILL Through) و همچنین دست‌یابی به امکان ابزارهای پیشرفته‌تر مانند OLAP تا اطلاعات تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری را از اطلاعات خام سازمان خود بدست آورند.

نرم افزار BI «پگاه سیستم» با توسعه نرم افزار داشبورد مدیریت «پگاه سیستم» و ترکیب با ابزارهای گوناگون قدرتمند برای تصویرسازی گزارشات و با امکان فراخوانی اطلاعات از منابع اطلاعاتی مختلف توانسته مدیران را در توسعه هوشمندی تجاری سازمان‌شان و مدیریت بر مبنای اطلاعات دقیق و در عین حال لحظه‌ای و به‌هنگام یاری نماید.

  • تعریف شاخص‌های کلیدی فرایند (KPI) بر مبنای اطلاعات سیستم‌‌های عملیاتی

  • به کارگیری شاخص‌های پیش‌فرض در حوزه‌های مالی، بازرگانی، کیفیت و…

  • ارائۀ مقادیر محاسبه شدۀ شاخص‌ها براساس تجمیع اطلاعات سیستم‌‌های عملیاتی

  • به‌کارگیری مکعب‌های متناسب با موضوعات مدیریتی و امکان مشاهدۀ روَندها در ابعاد مدیریتی مکعب‌ها، نظیر محصولات، مشتریان، توزیع جغرافیایی، نمودار سازمانی، عملیات تولیدی و… و محدودسازی و تحلیل آن با ابزارهای فیلتر، بررسی از کل به جزء (Drill Down) و حرکت در میان ابعاد مدیریتی مرتبط (Drill Through).

بهترین نرم افزار هوش تجاری
بهترین نرم افزار هوش تجاری

نرم افزار هوش تجاری ویرابرد

ویرابرد پلتفرم اختصاصی هوش تجاری شرکت فناوران ویرا آکام می باشد. این پلتفرم با استفاده از تجزیه و تحلیل کلان داده ها و ساخت انبار داده به صورت اختصاصی برای تمامی مشتریان، طراحی شده و لیست شاخص های کلیدی عملکرد (KPIs) آن ها در تمامی حوزه ها را به مدیران و کارشناسان نمایش می دهد

  • طراحی اختصاصی برای هر سازمان
  • طراحی رابط کاربری (UI) و تجربه کاربری (UX) اختصاصی
  • کاملا فارسی سازی شده
  • تقویم ۱۰۰% شمسی
  • شخصی سازی KPI ها با توجه به نیاز سیاست های هر سازمان
  • ارائه راهکار ها به منظور تحلیل بهتر اطلاعات به مدیران در حوزه های مختلف
  • قابلیت واکنش گرا (Responsive) بودن این پلتفرم بر روی موبایل، تبلت و …
  • آموزش نحوه استفاده از پلتفرم به صروت رایگان
  • امکان تعریف دسترسی های مختلف برای تمامی مدیران ارشد و مدیران میانی و کارشناسان

نرم افزار هوش تجاری Tableau

نرم‌افزار Tableau یکی از قوی‌ترین نرم‌افزارهای هوش تجاری است و به سازمان‌ها در انجام فعالیت‌های مبتنی بر داده کمک می‌کند. با استفاده از این ابزار می‌توانید داده‌ها را به‌سرعت تفکیک، بررسی و تحلیل نمایید، تصمیمات درستی اتخاذ کنید و پاسخگویی به سؤالات و حل مشکلات مشتریان را تسریع و بهبود بخشید.

با نرم‌افزار Tableau Desktop تنها با چند کلیک، مستقیماً به صدها منبع داده (چه در سیستم‌عامل خود و چه در فضای ابری) متصل می‌شوید. همچنین می‌توانید از طریق ایجاد و تشخیص ارتباط بین داده‌های جمع‌آوری‌شده، بینش جدیدی کسب کرده و قدرتمندتر از قبل ظاهر شوید. به‌علاوه با ساده‌سازی تحلیل‌های به‌دست‌آمده، به کاربران در درک عمیق‌تر نیازهایشان هم کمک کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا