نرم افزار

بهترین نرم افزار حسابداری دارایی ثابت + لیست 10 تایی

امروز در این بخش از مقالات نرم افزار یاب قصد داریم تا با این مقاله بهترین نرم افزار حسابداری دارایی ثابت به عزیزانی که نیاز دارند تا بدانند بهترین نرم افزار های حسابداری دارایی ثابت کدام است با ما تا انتهای این مقاله بهترین نرم افزار حسابداری دارایی ثابت همراه باشید تا با 10 مورد از بهترین نرم افزار دارایی ثابت آشنا شوید.

دارایی ثابت چیست؟

دارایی ثابت Fixed assets به املاک، تجهیزات و دستگاه ها و هر دارایی قابل لمسی می گویند که یک واحد اقتصادی از آن برخوردار است و می تواند از آن به عنوان راهی برای کسب درآمد استفاده کند. حتی خودرو نیز در این دسته قرار می گیرد.

دارایی های ثابت در واقع دارایی هایی هستند که نمی تواند آن ها را در طول یک سال مصرف کرد. این دارایی ها در ترازنامه ها با عناوینی همچون املاک، تجهیزات، ماشین آلات و غیره ثبت و ضبط می شوند. نام دیگر دارایی های ثابت دارایی های سرمایه ای نیز هست. این دارایی ها به نوعی سرمایه یک شرکت محسوب می شوند.

حسابداری دارایی ثابت چیست؟

دارایی ثابت به همه اموال قابل‌لمس و مشهودی گفته می‌شود که شرکت در اختیار دارد و می‌تواند در عملیات خود برای درآمدزایی از آن استفاده کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دارایی ثابت این است که نمی‌توان آن‌ها را در یک سال تبدیل به وجه نقد کرد. دارایی‌های ثابت را در ترازنامه با عنوان‌هایی مانند املاک، تجهیزات و ماشین‌آلات می‌توانید مشاهده کنید.

یکی از مهم‌ترین موارد از اموال و دارایی‌های هر شرکتی که حسابدارها باید به استهلاک آن‌ها توجه ویژه‌ای داشته باشند دارایی‌های ثابت هستند. این موضوع در صنایعی که تحت عنوان صنایع سرمایه بر شناخته می‌شوند، مانند صنایع خودرویی که نیاز به سرمایه‌گذاری‌های کلان در زمینه اموال، ماشین‌آلات و تجهیزات دارند اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند.در ادامه می خواهیم چند نمونه از بهترین نرم افزار حسابداری دارایی ثابت را معرفی کنیم.

نرم افزار دارایی ثابت پارسیان

نرم افزار اموال و دارایی ثابت تحت وب پارسان تمامی عملیات را از زمان شناخت اولیه دارایی تا لحظه قطع شناخت دارایی به طور کامل پوشش می دهد. رویدادهایی مانند خرید، انتقال از انبار و استقرار، تعمیرات اساسی، الحاق و انفصال، جابجایی، اسقاط، فروش، تجدید ارزیابی، معاوضه، اهدا، بلااستفاده کردن، استفاده مجدد و دارایی درحال تکمیل از مواردی است که تماما تحت پوشش نرم افزار مدیریت اموال و دارایی ثابت تحت وب پارسان قرار گرفته است. نحوه محاسبه و روش استهلاک، نحوه برخورد با تعمیرات اساسی، الحاق، بلااستفاده کردن، تجدید ارزیابی و سایر موارد به طور کامل منطبق بر استانداردهای حسابداری و قوانین مصوب می باشد. همچنین برای پوشش نیازهای مدیران میانی و عالی، حسابرسان مستقل و بازرسان، ده گزارش تخصصی از جمله خلاصه عملکرد تحلیلی اموال به تفکیک گروه و ریزپلاک، مرور ماتریسی اموال، کاردکس اموال، گزارش جامع تحلیلی اموال در نرم افزار دارایی ثابت پارسان پیاده سازی شده است.

نرم افزار اموال و دارایی ثابت تحت وب پارسان تماما براساس آخرین استانداردهای حسابداری از جمله استاندارد لازم الاجرای شماره ۱۱ حسابداری و قوانین مالیاتی از جمله ماده های ۱۴۹، ۱۵۰، ۱۵۱ و ۱۵۲ قانون مالیات های مستقیم و همچنین بخشنامه هایی از جمله ۷۸/۹۵/۲۰۰ مورخ ۰۴/۱۱/۱۳۹۵ طراحی، تولید و پیاده سازی شده است. بهای تمام شده دارایی، قوانین محاسبه استهلاک، نحوه برخورد با تعمیرات اساسی، بلا استفاده کردن دارایی، تجدید ارزیابی، فروش دارایی و ساختار گزارش گیری از موارد حایز اهمیتی است که هموارده مد نظر کارشناسان و متخصصان شرکت پارسان قرارگرفته است.

بهترین نرم افزار دارایی ثابت
بهترین نرم افزار دارایی ثابت

نرم افزار دارایی ثابت میزان

سیستم اموال و دارایی های ثابت با هدف مدیریت عملیاتی و ثبت مربوط به  اموال و دارایی‌ها طراحی شده، این نرم افزار اطلاعات دقیقی از مشخصات فیزیکی دارایی های موجود در سازمان، با مشخص نمودن محل استقرار، استفاده‌کنندگان دارایی، روادید مرتبط با دارایی از مرحله خرید تا کنارگذاری و اسقاط و همچنین گزارشات استاندارد در قالب نظام نوین اموال در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در این راستا سیستم‌های مالی میزان با ارائه نرم افزار اموال و دارایی های ثابت، مدیران مجموعه را از سرمایه های موجود در سازمان و همچنین سرمایه‌گذاری‌های آتی سازمان یاری می‌رساند.

استفاده از نرم افزار اموال و دارایی ثابت اطمینان از بهبودی فرآیندها در زمینه کنترل بر اموال موجود در سازمان می باشد. اطلاع از عمر مفید اموال، جلوگیری از خرید مازاد، گزارشگیری از تمامی اموال موجود در سازمان و … از هدر رفتن هزینه، وقت جلوگیری میکند و در افزیش سود سازمانی سهیم می باشد و می تواند ظرفیت سازی دقیقی برای سازمان به ارمغان آورد. نگهداری از سوابق اموال، محاسبه نرخ استهلاک، طلاع از عمر مفید دارایی ها، پیگیری شرایط هر اموال  فقط و فقط از طریق استفاده از نرم افزار اموال و دارایی های ثابت امکان پذیر می باشد.

نرم افزار دارایی ثابت فرداد

در تمام سازمان های بزرگ ، حفظ و نگهداری از اموال دشوار می باشد. بنابراین وجود یک نرم افزار اموال و دارایی ثابت مناسب، جهت کنترل، ثبت و نگهداری اموال، بررسی ارزش جاری اموال، بررسی استهلاک اموال و … الزامی می باشد.

با استفاده از یک نرم افزار اموال و دارایی ثابت خیلی راحت می توان اطلاعات اموال را وارد سیستم نموده و در هر زمان محاسبه استهلاک اموال و گزارش گیری اموال را انجام داد. بدین طریق از صرف مدت زمان طولانی جهت ثبت و بررسی اموال موجود و بررسی سوابق مالی اموال جلوگیری می شود.

  • امکان تعریف طبقه و گروه دارایی ها
  • امکان تعریف جمعدار اموال از بخش اشخاص و شرکت ها
  • امکان ثبت تاریخ انتصاب و تاریخ عزل جمعدار اموال
  • امکان تعریف محل استقرار دارایی ها
  • تعیین روش و نرخ استهلاک باتوجه به قوانین استهلاک
  • تعریف کد اموال تعریف شده طبق معین های مشخص جهت صدور اسناد
بهترین نرم افزار دارایی ثابت
بهترین نرم افزار دارایی ثابت

نرم افزار دارایی ثابت پگاه سیستم

آگاهی کامل از اموال و دارایی ثابت سازمان و نظارت همه‌جانبه بر آن، برای مدیران واحد‌های صنعتی و تولیدی و اقتصادی بسیار حیاتی است که این وظیفه اصلی نرم‌ افزار دارایی ثابت است. برای برنامه‌ریزی صحیح به‌ منظور سرمایه‌ گذاری‌‌های سازمان، مدیر باید اطلاعی دقیق از این عوامل داشته باشد: وضعیت خسارت، استهلاک و جایگزینی، بیمه، نقل‌وانتقال، کنارگذاری و استفادۀ دوباره، نگهداری و حفاظت دارایی‌‌های سازمان.

نرم افزار دارایی ثابت «پگاه‌ سیستم» بخشی از نرم افزار‌های یکپارچۀ ERP ایرانی این شرکت بوده که در ارتباط پویا با نرم افزار حسابداری و نرم افزار انبار «پگاه‌ سیستم» است.

نرم افزار دارایی ثابت برای آسان‌سازی نظارت و مدیریت وضعیت دارایی ثابت و اموال در سازمان‌ها، طرح‌ریزی شده است و امکانات و ویژگی‌‌های متنوعی در اختیار کاربران قرار می‌دهد

  • معرفی دارایی و ثبت تمامی اطلاعات مربوط به مشخصات دارایی
  • معرفی هم‌زمانِ بیش از یک دارایی
  • نگهداری وضعیت دارایی، شامل محل استقرار (کد مرکز هزینه، کد محل استقرار، کد تحویل گیرنده) و وضعیت آن: در حال استفاده، کنارگذاشته‌‌شده، تعمیرشده، تعویضی، معاوضه، امانی، اهدایی و…، با تعیین تاریخ تغییر وضعیت
  • مشخص‌کردن گروه‌ها و زیرگروه‌‌های دارایی و امکان تعریف مشخصات جدید برای هر گروه
  • تعریف اطلاعات تکمیلی دارایی‌ها
  • تعیین قیمت روز دارایی
  • تعریف دارایی و اجزای تشکیل‌دهندۀ دارایی‌
  • تعریف جمعدار اموال و اختصاص دارایی‌ به جمعدار

نرم افزار دارایی ثابت سپیدار سیستم

سیستم دارایی ثابت نرم افزار حسابداری سپیدار همکاران سیستم برای تمامی شرکت‌های بازرگانی، تولیدی، خدماتی و پیمانکاری که نیاز به مدیریت دقیق و سریع اموال و دارایی‌ها خود دارند ایجاد شده است.

این سیستم به شما کمک می‌کند که

  • استهلاک دارایی‌های خود را به موقع و دقیق‌تر محاسبه کنید
  • گزارش گیری دقیق‌تر و سریع‌تری از دارایی‌هایتان داشته باشید
  • پلاک گذاری و طبقه‌بندی دارایی‌هایتان را به سادگی انجام دهید
  • مدیریت تحصیل، تبدیل و جابجایی اموال را ساده‌تر انجام دهید
  • ردیابی تحویل‌گیرندگان دارایی را ساده‌‍‌تر انجام دهید
بهترین نرم افزار دارایی ثابت
بهترین نرم افزار دارایی ثابت

نرم افزار دارایی ثابت اخوان

جهت ثبت کلیه وسایل، اموال و دارایی های یک شرکت یا سازمان و دسترسی به لیست آن ها در هر لحظه و همچنین اطلاع از وضعیت هر وسیله، کسب اطمینان از پوشش بیمه‌ای مناسب، کنترل نقل و انتقال، محاسبه استهلاک و … نیاز به نرم افزار دارایی ثابت اخوان می‌باشد. کلیه دارایی‌ها اعم از مشهود و نامشهود با استفاده از یک پلاک یا سریال ثبت گردیده و آن سریال به صورت برچسب روی وسیله الصاق می‌گردد، بنابراین در هر زمان می توان فهمید که یک وسیله در کجای سازمان واقع شده ، چه وضعیتی دارد و در چه تاریخی خریداری شده تا بر این اساس نظارت صحیح بر وضعیت این گونه دارایی‌ها به منظور جایگزینی به موقع، محاسبه استهلاک و ….. مقدور گردد. در نرم افزار دارایی ثابت اخوان امکان ارتباط و تبادل اطلاعات با نرم افزار حسابداری مالی اخوان شامل ثبت سند حسابداری خرید، فروش و استهلاک دارایی، کناره گذاری دائم و … وجود دارد.

  • نرم افزار دارایی ثابت دارای امکانات و ویژگی های متنوعی می باشد که تعدادی از آنها در زیر لیست شده است.
  • امکان انتقال کدینگ و اطلاعات از یک شرکت به شرکت جاری
  • امکان معرفی ماه فعال
  • امکان معرفی مراکز هزینه
  • امکان معرفی محل استقرار و گروه دارایی
  • امکان معرفی جمعدار اموال ، نگهدارنده اموال و تحویل گیرندگان اموال به صورت همزمان
  • امکان معرفی مبادی تحویل
  • امکان طبقه بندی داراییها مطابق با طبقه بندی اظهار نامه مالیاتی و طبقه بندی شرکتی (دلخواه)
  • امکان ثبت روش ها و قوانین محاسبه استهلاک برای هر گروه از دارایی ها
  • امکان تعریف اموال به صورت موردی و گروهی
  • امکان معرفی اجزای بهای تمام شده درایی ثابت (اموال) خریداری شده
  • امکان تعریف الگوی پلاک گذاری خودکار توسط سیستم به صورت اعداد، حروف و ترکیبی و امکان تعریف پلاک دوم
  • امکان تعریف انواع بیمه اموال ، مدیریت بیمه اموال و مشاهده سر رسید بیمه دارایی
  • امکان صورت برداری از اموال

نرم افزار دارایی ثابت حساب رایان پارس

اموال و دارایی‌های ثابت از فاکتورهای بسیار مهم در تراز دارایی‌های شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی محسوب می‌شوند. اطلاعات دقیق اموال و دارایی‌های ثابت، محاسبه استهلاک، مخارج سرمایه‌ای و مواردی از این دست می‌بایست همیشه با دقت خاصی تحت نظر باشند تا اختلالی در تراز دارایی و ارزش شرکت‌ها و سازمان‌ها ایجاد نشود. برای مثال اینکه کدام اموال در چه وضعیتی قرار دارد، یا در کدام منطقه جغرافیایی استقرار پیدا کرده، هزینه‌های استهلاکی آن به چه صورت است یا اصلا چکونه نگهداری می‌شود از موارد مهم در مورد اموال و دارایی‌های ثابت محسوب می‌شود.

نرم افزار دارایی ثابت پیوست

اموال و دارایی­ های ثابت از مولفه­ های بسیار مهم در تراز دارایی‌ها در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی محسوب می‌شوند. مدیریت اطلاعات کامل مرتبط با دارایی­ها شامل اطلاعات عمومی و خاص دارایی، اطلاعات مرتبط با وضعیت و محل استقرار دارایی، هزینه ­های استهلاکی مرتبط و نیز اطلاعات مرتبط با نحوه نگهداری دارایی متناسب با ارزش دارایی­ها، مهم خواهد بود. نرم افزار دارایی­ ثابت باید علاوه بر مدیریت و آرشیو اطلاعات کامل مرتبط با دارایی، از فرآیند تامین، نگهداری و خروج دارایی پشتیبانی نماید.

رم افزار اموال و دارایی ثابت پیوست براساس سالها تجربه در تیم طراحی و توسعه پیوست، به گونه ای طراحی و پیاده سازی شده است که می تواند انواع دارایی های ثابت مشهود و نامشهود را در حوزه شرکتهای خصوصی و سازمانهای دولتی پیاده سازی نماید ، ساختار طبقه بندی چند لایه دارایی را پشتیبانی نموده و در اندازه های مختلف اجرا شود. همچنین گزارشگیری چندلایه و منعطف در ساختاری درختی ، انواع گزارشهای اموال را در اختیار مدیران می گذارد .

بهترین نرم افزار دارایی ثابت
بهترین نرم افزار دارایی ثابت

نرم افزار دارایی ثابت آرین سیستم

ثبت دقیق اطلاعات جامع و به هنگام لیست کلیه اموال و دارائی های شرکت و ثبت اسناد مربوط به استهلاک اموال، جزء فرآیندهای مهم در هر سازمان است، که در انجام کارهای نظارتی و کنترل بودجه توسط مدیران تاثیر می گذارد. برای جلوگیری از صرف هزینه های زیاد جهت جمع آوری و کنترل اطلاعات مربوط به اموال شرکت استفاده از سیستم‌های یکپارچه اموال  الزامی می باشد. نرم افزار اموال و داراییهای ثابت آرین سیستم با مدیریت اطلاعات مربوط به اموال و استهلاک اموال و ارائه گزارشات تحلیلی حسابداری اموال، امکان مدیریت جامع اموال به صورت یکپارچه را فراهم نموده است.

استفاده از نرم افزار اموال و دارائیهای ثابت که به صورت یکپارچه و متمرکز تمام اطلاعات اموال را در خود جای دهد و با سایر نرم‌افزارهای سازمان لینک باشد، نیازی اساسی در سازمان است. نرم افزار اموال و داراییهای ثابت آرین سیستم که بخشی از نرم‌افزارهای یکپارچه شرکت داده پردازی آرین سیستم می باشد، با هدف پوشش کلیه نیازهای مرتبط با مدیریت و کنترل اموال و داراییهای ثابت طراحی شده است.

نرم افزار دارایی ثابت سام

عموما دارایی‌های ثابت در هر موسسه یا سازمان بخش عمده‌ای از دارایی‌های غیر جاری آن‌ها را تشکیل می دهند، از این‌رو ردیابی آخرین وضعیت این دارایی‌ها و ارزش‌یابی درست و به‌روز آن‌ها  اگر به درستی و با قابلیت اتکای کافی اتفاق نیافتد، می‌تواند منجر به بالا رفتن ریسک مدیریت بهینه این دارایی‌ها از قبیل تصمیم‌گیری‌های غیردقیق در خصوص کنارگذاشتن و جایگزین کردن دارایی‌های جدید یا عدم اطلاع به‌ موقع در خصوص دارایی‌های مفقود شده و اقدام مناسب و به هنگام در خصوص آن‌ها شود.

از سویی دیگر انجام محاسبات مالی مرتبط به دارایی‌های ثابت بدون وجود سیستمی قابل اتکا، ریسک اشتباهات محاسباتی را در بر دارد که گاهی اصلاح آن ها بسیار زمان‌بر و حتی ناممکن است.

همچنین بهره مندی از یک سیستم دارایی ثابت که امکان اتصال به زیرسیستم های دیگر همانند انبار ، تعمیرات و نگهداری و بهای تمام شده  را داشته باشد این امکان را برای سازمان فراهم می سازد تا از مفهوم کامل یکپارچگی اطلاعات مطرح شده در سیستم های ERP بهره مند گردد.

کلام آخر

در این مقاله به توضیح بهترین نرم افزار حسابداری دارایی ثابت  پرداختیم و تمام تلاش خود را کردیم که اطلاعات جامعی را درباره امکانات و ویژگی های این گروه نرم افزاری را در اختیارتان قرار دهیم. همچنین تشکر می کنم از همه شما عزیزان که تا این بخش از مقاله همراه ما بودید و خواهشمندم نظرات خود را کامنت کنید.

 
دارایی ثابت چیست؟

دارایی ثابت Fixed assets به املاک، تجهیزات و دستگاه ها و هر دارایی قابل لمسی می گویند که یک واحد اقتصادی از آن برخوردار است و می تواند از آن به عنوان راهی برای کسب درآمد استفاده کند. حتی خودرو نیز در این دسته قرار می گیرد.
دارایی های ثابت در واقع دارایی هایی هستند که نمی تواند آن ها را در طول یک سال مصرف کرد. این دارایی ها در ترازنامه ها با عناوینی همچون املاک، تجهیزات، ماشین آلات و غیره ثبت و ضبط می شوند. نام دیگر دارایی های ثابت دارایی های سرمایه ای نیز هست. این دارایی ها به نوعی سرمایه یک شرکت محسوب می شوند.

حسابداری دارایی ثابت چیست؟

دارایی ثابت به همه اموال قابل‌لمس و مشهودی گفته می‌شود که شرکت در اختیار دارد و می‌تواند در عملیات خود برای درآمدزایی از آن استفاده کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دارایی ثابت این است که نمی‌توان آن‌ها را در یک سال تبدیل به وجه نقد کرد. دارایی‌های ثابت را در ترازنامه با عنوان‌هایی مانند املاک، تجهیزات و ماشین‌آلات می‌توانید مشاهده کنید.

بهترین نرم افزار حسابداری درایی ثابت کدام است؟

امروز در این مقاله از نرم افزار یاب قصد داریم تا شما عزیزان را با 10 تا از بهترین نرم افزار حسابداری دارایی ثابت آشنا کنیم

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا