آموزش

چطور پروکسی واتساپ را فعال کنیم؟

امروز در این قسمت از مقالات نرم افزار یاب قصد داریم تا با این مقاله چطور پروکسی واتساپ را فعال کنیم؟ با شما دوستان که کسب و کار خود را در واتساپ یا واتساپ تجاری پیش می برند و نیاز دارد تا با پروکسی های که واتساپ به کاربران هدیه داد به شما آموزش دهیم تا بدانید چظور پروکسی های واتساپ را فعال کنید پس تا آخر این مقاله چطور پروکسی واتساپ را فعال کنیم؟ همراه مجله مرجع نرم افزار یاب باشید.

درست هم‌زمان با شروع سال 2023 میلادی، واتساپ عیدی جالبی را به کاربرانش هدیه داد. این شرکت با فعال کردن قابلیت استفاده از پروکسی در واتساپ امکان برقراری ارتباط آزاد و بدون محدودیت را فراهم کرد. اگر شما هم مشتاق هستید که هر چه زودتر با فعال کردن پروکسی واتساپ از دست فیلترشکن‌ها راحت شوید، در ادامه با ما همراه باشید تا مراحل انجام این کار را در آیفون و اندروید با هم مرور کنیم.

نحوه استفاده از پروکسی واتساپ

اخیرا مدیر واتساپ، آقای will cathcart از اضافه شدن قابلیت پروکسی به این پیام رسان خبر داد. او در پیامی با اشاره به عدم دسترسی میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان به خصوص ایران به این پیام رسان اشاره کرد. همین طور تاکید کرد که با استفاده از پروکسی پیام‌های شخصی از طریق رمزگذاری محافظت می‌شود.

توجه داشته باشید که واتساپ این پروکسی ها را ارائه نمی‌دهد، اما دستورالعمل‌هایی را در گیت‌هاب خود منتشر کرده که به متخصصان گذر از تحریم کمک می‌کند تا با ایجاد سرور خارجی و با وارد کردن این دستورالعمل‌ها می‌توانند پروکسی ایجاد نمایید.

قبلا برای سیگنال و تلگرام اتصال از طریق پروکسی اضافه شده بود.

و حالا ویل کت کارت، مدیر واتساپ در متا اعلام کرد که ویژگی پروکسی به پیام‌رسان واتساپ اضافه شد.

شرکت متا گفت که استفاده از Proxy را در چند ماه آخر سال 2022 در واتس اپ آغاز کرده است و اکنون آن را عرضه خواهد کرد.

بنابراین نسخه جدید واتساپ، قابلیت فعال کردن پروکسی در واتساپ را در نسخه جدید آن فراهم کرده است.

پروکسی را می‌توانید از تنظیمات منوی Storage and Data وارد برنامه‌های iOS و Android WhatsApp کرد.

افرادی که قصد راه اندازی یک سرور پروکسی را دارند، می‌توانند از پورت‌های 80، 443 یا 5222 و دامنه یا زیردامنه‌ای که به آدرس IP سرور اشاره می‌کند، استفاده نمایند.

این نکته را به یاد داشته باشید که پراکسی در هنگام قطع کامل اینترنت در صورت عدم اتصال موثر نیست.

فرقی ندارد که سیستم عامل گوشی شما IOS اپل است یا اندروید؛ در هر حال برای فعال کردن این قابلیت باید مراحل یکسان و آسان زیر را پشت سر بگذارید:

  • ابتدا برنامه واتساپ را به آخرین نسخه آپدیت کنید.
  • سپس وارد برنامه WhatsApp شوید.
  • روی آیکون سه نقطه که در بالای صفحه قرار دارد ضربه بزنید.
  • در قدم بعد در منوی باز شده گزینه Setting یا تنظیمات برنامه را انتخاب نمایید.
  • در ادامه روی گزینه Storage and data (داده‌ها و ذخیره‌سازی) ضربه بزنید.
  • حالا به پایین‌ترین بخش صفحه مراجعه کنید.
  • گزینه‌ای به نام Proxy Setting (تنظیمات پروکسی) را پیدا کنید.
  • در این قسمت نشانی پروکسی مورد نظر خود را وارد کنید.
  • و در آخر روی گزینه ذخیره (Save) ضربه بزنید.
  • حالا فرایند اتصال به پروکسی واتساپ شروع می‌شود.

اگر عملیات با موفقیت انجام شود نشانه تیک ظاهر خواهد شد و اما در صورت مسدود بودن پروکسی باید نشانی جدید را وارد نمایید.

این نکته را در نظر داشته باشید که ممکن است اضافه شدن بخش پروکسی به برنامه تمامی کاربران مدتی طول بکشد. بهتر است برنامه واتساپ را از بازارهای معتبر مثل گوگل پلی (GooglePlay) و اپ استور (AppStore) دانلود و بروزرسانی کنید.

امنیت پروکسی های واتساپ چگونه است؟

شرکت واتساپ این اطمینان را به کاربران خود داده است که با اضافه شدن پروکسی به این برنامه جای هیچگونه نگرانی برای به خطر افتادن امنیت این برنامه نیست و امنیت واتساپ تغییر نخواهد کرد.

به دلیل اینکه عملکرد ارتباطی این برنامه از طریق پروتکل‌های رمزنگاری قدرتمند انجام می‌شود تمامی اطلاعات کاربران محرمانه باقی خواهند ماند.

در طرف دیگر، واتساپ تضمین کرده است که استفاده از پروکسی حریم خصوصی کاربران را به خطر نمی‌اندازد و اتفاقا این قابلیت برای جلب رضایت کاربران ایرانی تعریف شده است. واتساپ تایید کرده است که تمام پیام‌های خصوصی هم‌چنان با رمزگذاری کامل محافظت می‌شوند و توسط سرورهای پروکسی، واتساپ یا غیره قابل مشاهده نخواهند بود.

چگونه پروکسی واتساپ پیدا کنیم؟

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که فعلا برای فعال کردن پروکسی در واتساپ پیش‌روی کاربران قرار دارد، نحوه دسترسی به آدرس یک پروکسی خوب است. در تلگرام کانال‌های زیادی برای معرفی پروکسی ایجاد شده‌اند که اگر عضو آن‌ها باشید، به صورت مرتب به پروکسی‌های جدید و متنوع دسترسی پیدا خواهید کرد؛ اما در واتساپ هیچ کانالی برای این موضوع ایجاد نشده است. بنابراین، تنها راهی که پیش‌روی شما باقی می‌ماند، این است که برای پیدا کردن آدرس پروکسی مناسب به همان کانال‌های تلگرام یا موتورهای جستجوگر سر بزنید و با جستجوی عباراتی مثل«پروکسی برای واتساپ» اطلاعات موردنظر خود را پیدا کنید. سپس آن را در بخش Set Proxy وارد کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا