نرم افزار

بهترین نرم افزار بهای تمام شده + لیست 10 تایی

امروز در این بخش از مقالات نرم افزار یاب قصد داریم تا با این مقاله بهترین نرم افزار بهای تمام شده به عزیزانی که در مجموعه و یا موسسه ای در حال قعالیت هستند و به نرم افزار بهای تمام شده نیاز دارند ما قصد داریم تا با این مقاله بهترین نرم افزار بهای تمام شده به چند مورد از بهترین نرم افزار ها بپردازیم تا مثل همیشه بهترین ها را با ما تجربه کنید پس تا آخر این مقاله همراه مجله نرم افزار یاب باشید.

در هر کسب و کار تولیدی قبل از بررسی میزان سود برای هر کالا، باید از بهای تمام شده کالا آگاه بود تا بتوان کسب و کار را به بهترین شکل و بدون هیچ ضرر و زیانی اداره کرد. در گذشته تمامی امور حسابداری و بررسی بخش سود و زیان کسب و کارها به‌صورت دستی انجام می‌گرفت که احتمال به‌وجود آمدن خطا و اشتباهات انسانی در آن بسیار بالا بود.

گاهی بعد از گذشت سال‌ها مدیر یک مجموعه تولیدی از کسری بودجه موجود در سیستم خود مطلع می‌شود، آن هم بعد از دست دادن مقدار زیادی از سرمایه خود یا سود سالیانه‌. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی و به‌وجود آمدن نرم افزار تولید‌‌ و‌ بهای تمام شده، موضوع ضرر و زیان در کسب و کارها و از دست رفتن سرمایه به ‌شکل کامل برطرف شده است و حتی می‌توان از خطاهای انسانی جلوگیری کرد.

بهترین نرم افزار بهای تمام شده کدام است؟

با توجه به موارد ذکر شده توانستیم اطلاعات مفیدی را درباره دلایل اهمیت نرم افزار بهای تمام شده قرار دهیم. اکنون ممکن است این سوال مطرح شود که بهترین نرم افزار بهای تمام شده کدام است؟ برای پاسخ به این سوال می توانید امکانات نرم افزارهای مختلف را مورد مقایسه قرار دهید و نوع عملکرد هر یک را بررسی کنید.

نرم افزار بهای تمام شده شماران سیستم

مدیران برای مقاصد برنامه‌ریزی و کنترل عملیات سازمان، به گزارشات حسابداری بهای تمام شده اتکا می‌نمایند. نرم‌افزار بهای تمام شده شماران بر مبنای ثبت عملیات واقعی تولید, اطلاعات را پردازش می‌نماید. این نرم‌افزار برای شرکت‌های تولیدی و صنعتی که محصولات آنها به‌صورت مرحله‌ای، سفارش کار یا محصولات فرعی (روش برگشتی) تولید می‌شوند قابلیت اجرا دارد. نرم‌افزار بهای تمام شده شماران قادر است علاوه بر بهای تمام شده محصولات، بهای تمام شده کالاهای نیم‌ساخته را نیز به‌تفکیک مواد، دستمزد و سربار در پایان هر ماه‌ محاسبه و گزارش نماید. گزارشات بهای تمام شده بدون کوچکترین مغایرتی با گزارشات حسابداری، فروش و انبار مطابقت دارد. این گزارشات به‌صورت ماهانه و سالانه و بر اساس روش دایمی ثبت موجودی‌ها ارائه می‌گردد.

حسابداری نرم افزار بهای تمام شده در یک بنگاه اقتصادی با تولید اطلاعات مرتبط به هزینه هایی برای مقاصد مختلف از جمله تعیین بهای تمام شده محصولات تولید شده جهت تهیه صورت های مالی و مقاصد مالیاتی آغاز و به ارزیابی عملکرد مدیریت قسمت ها و بخش‌های مختلف گسترده گردیده و تا پیش بینی هزینه ها و درآمد ها در جهت پشتیبانی از تصمیم گیران ادامه می یابد.

سیستم بهای تمام شده امکان کنترل فعالیت‌ها و هزینه ها را برای مسئولین یک بنگاه اقتصادی فراهم آورده و آنها را در استفاده بهینه امکانات موجود و بهبود بخشیدن وضعیت جاری بنگاه اقتصادی و پیش بینی دقیق تر فعالیت‌های آتی یاری می نماید.

  • امکان تعریف مراکز هزینه با درج مبانی تسهیم (نرم افزار بهای تمام شده)
  • محاسبه نرخ ساعتی دستمزد مراکز هزینه به‌تفکیک ماه و سال
  • محاسبه بهای تمام شده به‌تفکیک ماه و صدور سند حسابداری
  • امکان ثبت و کنترل ضایعات عادی و غیر عادی
  • امکان ثبت و کنترل توقفات
    بهترین نرم افزار بهای تمام شده
    بهترین نرم افزار بهای تمام شده

نرم افزار بهای تمام شده سامیکس

نرم افزار حسابداری صنعتی یا بهای تمام شده در‌واقع ماژول مالی و حسابداری نرم افزار ERP مایکروسافت راهکار جامع و شناخته‌شده جهانی و یک راه‌حل لجستیک عمومی است. که راه‌حل‌های مالی و حسابداری را برای ردیابی و تجزیه و تحلیل تمام اطلاعات مالی شرکت شما ارائه می‌دهد. در‌واقع هسته اصلی هر نرم افزار ERP ماژول مالی آن است. که باید بتواند در یکپارچگی با تمام ماژول‌های نرم افزار و با گردآوری هزینه‌ها و درآمدها از سطح سازمان، بهای تمام شده و درآمدهای شرکت را مدیریت و بهینه‌سازی کند.

بارها شده است هنگامی که کالایی را خریداری می‌کنیم هزینه‌های رفت و آمد خود را نیز محاسبه می‌کنیم تا در‌نهایت متوجه شویم تهیه آن کالا به‌جز هزینه مستقیم خرید، در‌مجموع برای ما چه هزینه‌ای داشته است. حال تصور کنید در مسیر رفت و آمد مجبور باشید برای پارکینگ نیز هزینه‌ای پرداخت کنید، در این صورت آن را نیز جز هزینه خود در نظر خواهید گرفت. در تمامی این حالت‌ها ما به دنبال محاسبه بهای تمام شده کالایی هستیم که خریداری کرده‌ایم.

حال اگر شما تنها به‌قصد خرید آن کالای مشخص از خانه خارج نشده باشید و به چندین کار که یکی از آن‌ها خرید کالای مذکور باشد بپردازید، تنها بخشی از هزینه‌های پارکینگ را به کالاهای خریداری شده خود اضافه می‌کنید و نه همه آن را و این‌گونه مفهوم تسهیم نیز در این مثال ساده مطرح می‌شود.

این چالش کوچک روزمره برای ما، در کسب‌و‌کارها عمدتا تبدیل به یک چالش بزرگ می‌شود؛ چرا‌که سازمان دارای محصولات و هزینه‌های مستقیم و غیر‌مستقیم متعدی است که می‌بایست در‌نهایت به‌درستی طبقه‌بندی و تسهیم شود تا هم در محاسبه بهای تمام شده کالاها خود را نشان دهد و سازمان بداند در نهایت تولید (یا تأمین) یک واحد کالا با در نظر گرفتن تمامی هزینه‌های مستقیم و غیرمستقیم مرتبط چه هزینه‌ای داشته است و در‌نتیجه بتواند قیمت‌گذاری فروش را به‌درستی و به‌طور رقابتی انجام دهد. در ضمن لازم است سایر هزینه‌های سازمان به‌درستی شناسایی شود و در‌صورت سود و زیان شرکت به نمایش درآید.

نرم افزار بهای تمام شده برهان سیستم پاسارگاد

بسیاری از کارخانجات و مراکز تولیدی همواره برای محاسبه بهای تمام‌شده کالای خود راه‌حل‌هایی داشته‌اند. چه‌بسا در این کار محاسبه درآمدها و هزینه ها به شکل سنتی صورت گرفته و قیمت دقیق ساخت یک کالا به تفکیک مراحل تولید و عوامل هزینه مواد، دستمزد و سربار نامشخص بوده است. نرم‌ افزار بهای تمام‌ شده این امکان را به مدیران می‌دهد که بتوانند آنچه را موجب هزینه در ساخت محصول می‌شود، بشناسند و به کمک گزارش‌های تحلیلی نرم‌افزار، گلوگاه‌ها را شناسایی کنند. این امر عامل مهمی در تعیین سیاست‌های تولید و فروش محصول است. مدیران برای شرکت در مناقصات و حداکثرسازی سود، لازم است تا قیمت تمام‌شده هر محصول را به دقت محاسبه و از فروش کالاها به قیمت‌های زیر قیمت تمام‌شده امتناع کنند و شرکت را دچار زیاندهی و بحران‌های نقدینگی نکنند. حال قضاوت باش شماست، روش سنتی بهتر است یا راهکار هوشمند برهان؟!

  • ارتباط سیستمی با نرم‌افزارهای تأمین، انبار، دارایی‌های ثابت، حقوق و دستمزد، حسابداری، مهندسی منابع و کنترل تولید به‌منظور پرهیز از دریافت اطلاعات تکراری در محاسبه بهای تمام‌شده.
  • تعریف تعداد نامحدود مدل‌های بودجه‌ای برای محاسبه بهای تمام‌شده در حالت‌هایی که هزینه نهاده‌ها تغییر می‌کنند.
  • اجرای روش‌های مختلف تسهیم از جمله مستقیم، یک‌طرفه و دوطرفه با انتخاب کاربر.
  • تسهیم هزینه‌ها تا ریزترین سطح یعنی عملیات هر ماشین.
  • محاسبه بهای تمام‌شده استاندارد و واقعی به صورت مرحله‌ای و پیوسته.
  • ارتباط با پیمانکاران.
بهترین نرم افزار بهای تمام شده
بهترین نرم افزار بهای تمام شده

نرم افزار بهای تمام شده ساینا

تقریبا در تمامی سازمان ها مدیران جهت مقاصد برنامه ریزی و نیز نظارت و کنترل بر عملیات سازمان، به گزارشات حسابداری بهای تمام شده احتیاج خواهند داشت.
یک نرم افزار بهای تمام شده براساس ثبت عملیات واقعی تولید، قادر به پردازش اطلاعات خواهد بود.
نرم افزار بهای تمام شده در شرکت‌های تولیدی و صنعتی که محصولات آن ها به‌صورت مرحله‌ای، سفارش کار یا محصولات فرعی (روش برگشتی) تولید شده کاربردی می باشد.
نرم افزار بهای تمام شده با نام های دیگری همچون نرم افزار تولید، نرم افزار قیمت تمام شده و … نیز یاد می شود.
یک نرم افزار تولید در کنار محاسبه بهای تمام شده محصولات امکان محاسبه و گزارش بهای تمام شده کالاهای نیم‌ساخته را نیز به‌تفکیک مواد، دستمزد و سربار در پایان هر ماه‌ را نیز فراهم خواهد نمود.

گزارشات نرم افزار بهای تمام شده کاملا مطابق با گزارشاتی که از سایر نرم افزار ها مانند نرم افزار حسابداری، نرم افزار فروش ، نرم افزار انبارداری ، نرم افزار حقوق و دستمزد و … ایجاد میشود، بوده و هیچ مغایرتی با آن ها نخواهند داشت.
ارائه این گزارشات ماهانه و سالانه و با توجه به روش دایمی ثبت موجودی ها انجام خواهد شد.

نرم افزار بهای تمام شده پارمیس

در زیرسیستم نرم افزار تولید‌‌ و‌ بهای تمام شده، به نیازهای مهم شرکت‌های تولیدی مانند محاسبه بهای تمام شده محصولات، گزارش مواد اولیه در جریان ساخت تولید به تفکیک ایستگاه‌های کاری تعریف شده در شرکت تولیدی و مهم‌‎تر از آن مدیریت فرآیند تولید پاسخ داده شده است.

علاوه براین، بسیاری از صنایع تولیدی به منظور بهینه کردن قیمت و کیفیت محصول خود نسبت به همکاری با دیگر شرکت‌ها به صورت پیمانکاری اقدام می‌کنند. این شکل از همکاری به سیستم دقیق حسابداری و ردیابی اطلاعات مربوط به پیمانکاران نیاز دارد که در زیر سیستم تولید نرم افزار پارمیس استار این امکان در نظر گرفته شده است.

شما در نرم افزار تولید، امکان مدیریت خطوط تولید را با تعریف ایستگاه‌ها و انبارهای اختصاصی تولید در اختیار دارید. ضمن اینکه می‌توانید با تعریف انواع فرمول تولید برای یک محصول، بهره‌وری خطوط تولید خود را در شرایط مختلف افزایش دهید. تعریف چرخه مواد، محصولات میانی و یا نیم ساخته‌ها، تعریف کارکرد مفید تجهیزات، محاسبه ضایعات تنها بخشی از امکانات این نرم افزار هستند. 

  • امکان تعریف ایستگاه‌های کاری و پیمانکاری
  • تعریف عوامل انسانی حاضر در ایستگاه کاری
  • امکان گزارش فعالیت‌ها بر اساس تاریخ‌، مشتری
  • انتقال مواد از انبار به ایستگاه کاری جهت شروع عملیات تولید
  • تعریف درصد‌ مستقیم و غیرمستقیم ساعات‌کاری عوامل‌انسانی در ایستگاه
  • تعریف چرخه‌ی‌مواد و نیمه‌ساخته‌ها بین ایستگاه‌های تولید برای ایجاد روند تولید
  • معرفی تجهیزات و ابزارآلات
  • امکان تعیین کارکرد مفید تجهیزات
  • هشدار برای از رده خارج شدن تجهیزات از کار افتاده
  • امکان تعریف انواع فرمول (تولید، مونتاژ و …)

نرم افزار بهای تمام شده تیم یار

نرم افزار بهای تمام شده تولید یکی از ابزارهای مهم برای مدیران مالی فعال در بازار ناپایدار امروز امری ضروری است. بازاری با تغییرات آنی قیمت‌ ارز، مواد اولیه، لجستیک، ماشین‌آلات، نگهداری و تعمیرات و سایر عوامل مختلف تاثیرگذار بر هزینه‌های سربار مستقیم و غیرمستقیم. «بها»، نرم افزار حسابداری تولید، با ساده‌سازی فرایندهای پیچیده حسابداری صنعتی، شما را قادر می‌سازد با چند کلیک، بهای تمام شده محصول خود را محاسبه کنید. بها یکی از اصلی‌ترین ابزارهای سیستم کنترل تولید کسب‌وکار شما است. این نرم افزار به شما امکان می‌دهد سنجه‌ها، شاخص‌ها و ضرایب منحصربه‌فرد سازمان‌تان را مشاهده و در سیاست‌های مالی و مدیریت سرمایه کسب‌وکار دخیل کنید.

  • امکان پیاده‌سازی به‌صورت کاملاً سفارشی‌سازی شده
  • تضمین راه‌اندازی سیستم به‌صورت چابک (حداکثر ۶۰ روزه)
  • قابلیت راه‌اندازی مستقل از سیستم‌های دیگر (دیگر نرم افزارها)
  • محاسبه و پیش‌بینی بر اساس استاندارد روش‌های مختلف در یک محدوده زمانی
  • ثبت و خروج کلیه گزارشات با فرمت‌های Excel ،Word ،PDF ،Rich text format ،Tab-Separated text
  • محاسبه نقطه سربه سر و حاشیه سود فروش محصولات
  • امکان تعریف انواع محرک‌ها (مبنای تسهیم)
  • محاسبه قیمت تمام شده واقعی به روش LIFO  و FIFO
    بهترین نرم افزار بهای تمام شده
    بهترین نرم افزار بهای تمام شده

نرم افزار بهای تمام شده آرپا

نرم افزار بهای تمام شده برای محاسبه و تعیین بهای تمام هزینه ها و کاهش هزینه ها و آنالیز سود آوری در تولید هر یک از محصولات است , نرم افزار بهای تمام شده آرپا مورد استفاده تمام شرکت ها و کارخانه ها قرار میگیرد . یکی از مهمترین مباحث در کارخانجات تولیدی، ثبت و تحلیل فرایند محصولات، نگهداری مستندات، نگهداری موجودی کالای نیمه ساخته، محاسبه بهای تمام شده محصولات، ظرفیت سنجی به همراه برنامه ریزی تولید و تأمین مواد اولیه می باشد.
نرم افزار بهای تمام شده جهت انجام موارد ذکر شده احتیاج به یک سیستم یکپارچه می باشد که ارتباط بین بخشهای خرید و زنجیره تأمین ،انبار و فروش و سفارشات را برقرار نموده و مدیریت نماید .

نرم افزار بهای تمام شده آرپا با بکار‌گیری روشهای سفارش کار و روش تولید مرحله‌ای، محاسبه بهای تمام شده استاندارد واقعی محصولات و محاسبات انحراف پیش بینی سربار را با استفاده از روشهای استاندارد محاسبه و گزارش می نماید.

نرم افزار بهای تمام شده آرین سیستم

عدم آگاهی از چگونگی کارکرد نرم افزار محاسبه قیمت تمام شده در بهای تمام شده محصول بخش تولید، همچنین عدم پیش‌بینی دقیق هزینه های واقعی باعث از دست رفتن سرمایه واحدهای تولیدی و صنعتی می شود. گزارشات خروجی از سیستم بهای تمام شده، تصمیم گیری مدیران برای برنامه ریزی و مدیریت واحد تولید را بهبود می بخشد.

نرم افزار بهای تمام شده آرین سیستم به عنوان یک سیستم استراتژیک در سازمانهای تولیدی، ضمن ایجاد یکپارچگی در واحدهای فروش، انبار، خرید و تولید باعث پیش‌بینی و ارزیابی دقیق و تسهیم هزینه ها و در نهایت محاسبه دقیق بهای تمام شده محصول خواهد شد. به این ترتیب حضور در بازار رقابتی و ماندگاری را برای واحدهای تولیدی رقم خواهد زد. همچنین ارائه گزارش بهای تمام شده در سیستم بهای تمام شده بر اساس دوره های محاسباتی، بخش حسابداری مالی را در محاسبه بهای تمام شده محصول کمک خواهد کرد.

نرم‌افزار بهای تمام‌ شده آرین سیستم این امکان را برای مدیران فراهم می‌کند که عوامل موثر در هزینه ساخت محصول را بشناسند. همچنین گزارشات تحلیلی نرم افزار بهای تمام شده باعث شناسایی گلوگاه های تولیدی و آشکارسازی مشکلات بخش‌های مختلف خواهد شد، که بررسی نتایج این گزارشات در سیستم بهای تمام شده امری بسیار ضروری در تعیین اهداف ساخت و فروش محصول است.
کاهش قیمت محصول تولیدی، از طریق کاهش هزینه‌ها اعم از مستقیم و غیر مستقیم، از ویژگی‌های بارز نرم افزار بهای تمام شده آرین سیستم است. از سوی دیگر اتصال به سیستم انبار جهت دریافت اطلاعات تعدادی و ریالی کالا، تخصیص مقدار مبنای تسهیم به مراکز هزینه و محاسبه بهای تمام شده پیش بینی براساس استاندارد ها، از دیگر امکانات خاص این نرم افزار می باشد.

  • دریافت اطلاعات تعدادی و مبالغ ریالی هزینه کالا از سیستم انبار
  • محاسبه بهای تمام شده پیش بینی بر اساس استاندارد روش های مختلف در یک محدوده زمانی
  • محاسبه قیمت تمام شده واقعی به روش FIFO و LIFO
  • تخصیص مقدار مبنای تسهیم به هریک از مراکز هزینه سهم دهنده و سهم گیرنده
  • دریافت و ارزیابی اطلاعات مبالغ هزینه از نرم افزار حسابداری مالی
  • امکان ثبت کالای تولیدی به صورت محصولات اصلی و فرعی
  • محاسبه نقطه سر به سر و حاشیه سود فروش محصولات
  • تعریف سند مالی به منظور صدور سند تسهیم هزینه و اسناد مالی
  • به روش های استاندارد محاسبه انحرافات در پایان دوره تولید
  • ارائه گزارش کالای فروش رفته و ارسالی به نرم افزار انبار
    بهترین نرم افزار بهای تمام شده
    بهترین نرم افزار بهای تمام شده

نرم افزار بهای تمام شده پگاه سیستم

درنتیجه ی پیشرفت‌‌های اقتصادی کشور و افزایش رقابت مثبت و دستیابی به بلوغ صنعتی که لازمه ی آن درگیرشدن نرم‌ افزار بهای تمام شده در صنایع و سازمان‌‌های مختلف است، دیرزمانی نیست که استفاده از روش‌‌های محاسبه بهای تمام‌شده در کانون توجه دستگاه‌ها و سازمان‌های صنعتی کشور قرار گرفته است. زمینه‌سازی برای تصمیم‌سازی در سازمان، سنجش مسوولیت و کنترل فرایند، نظارت بر انحراف عملکرد تولید، امکان کنترل فعالیت و هزینه‌ها و نیز مدیریت زمان و هزینه و کیفیت را می‌توان در زمرۀ ضرورت‌های استفاده از شاخص بهای تمام‌شده در صنایع و سازمان‌‌های مختلف برشمرد. نرم افزار بهای تمام شده «پگاه ‌سیستم» به‌عنوان بخشی از نرم افزار ERP ایرانی این شرکت با یکپارچگی کامل با نرم افزار حسابداری ، نرم افزار انبار و… شما را در رسیدن به بهای تمام شده کالای تولید شده یاری می‌نماید.

  • تنظیم دوره‌‌های بودجه و واقعی و قابلیت انتقال اطلاعات بین آن‌ها
  • دریافت اطلاعات معین‌‌های هزینه و بهای تمام‌شده از سیستم حسابداری
  • معرفی ماهیت هزینه‌ها، رفتار هزینه‌ها و مبلغ بودجه‌ شده هریک از معین‌‌های هزینه در هریک از مراکز هزینه‌
  • اطلاعات مهندسی، شامل تعریف ایستگاه‌‌های کاری در هر مرکز هزینه، اطلاعات استاندارد مصرف مواد (BOM)، تولیدات هریک از ایستگاه‌‌های کاری و ظرفیت ایستگاه‌‌های کاری
  • اطلاعات مبانی تسهیم هزینه‌ها، مقادیر تسهیم هزینه و مشخص‌کردن رابطۀ مراکز سهم‌دهنده و سهم‌گیرنده
  • قابلیت محاسبه بهای تمام‌شده بر مبنای فرمول‌‌های متفاوت ساخت
  • قابلیت تعریف دوره‌‌های برآورد، برای محاسبات بهای تمام‌شده، خارج از دوره‌‌های بودجه و واقعی، به‌‌منظور تجزیه و تحلیل حساسیت‌ها و گزارش‌‌های توجیهی اقتصادی

نرم افزار بهای تمام شده حساب رایان پارس

تولید که در انگلیسی معادل واژه Production است، در لغت به معنای استخراج، فرآورده سازی، عمل، نتیجه، ارائه و تولید محصول آمده است. تولید یا فرآوری، از اصطلاحات علم اقتصاد نیز به شمار می‌رود که به معنی تهیه کالا و خدمات مورد نیاز با استفاده از منابع و امکانات در دسترس است. تولید به صورت ماهیتی، تعریفات و الزامات گسترده‌ای دارد و بسته به صنف تولیدی، کالای سفارشی یا تولید کالای انبوه نیازهای متفاوتی نیز خواهد داشت. از طرفی گستردگی کار، دید و سطح انتظاری که مدیریت یک مجموعه تولیدی انتظار دارد باع می‌شود این تفاوت‌ها محسوس‌تر شوند.

نکته مهم در پیاده سازی نرم افزار تولید، ارتباطات گسترده و حیاتی تولید با سایر زیر سیستم‌ها خصوصا نرم افزار انبار است. مسلم است که سیستم تولید قیمت‌های ارسال شده از انبار و تعدیلات و تغییرات و قیمت گذاری‌های انبار را در بحث مصرف مواد جذب می‌کند. البته قبل از تولید لازم است نرم افزار‌های دیگر مانند انبار و حسابداری انبار عملیاتی شده باشند که تمامی این نرم افزارها توسط شرکت حساب رایان تولید شده و در دسترس است. نرم افزار تولید و بهای تمام شده محاسبان نیز به عنوان مهم‌ترین قسمت مدیریت هزینه‌های چرخه تولید، با محسباتی دقیق در خصوص بهای تمام شده کالا و خدمات، کمکی شایان به مدیران بابت تصمیم گیری صحیح در چرخه تولید محصول می‌نمای تا سودآوری بیشتری نصیب آنها کند.

کلام آخر

در این بخش از مقاله به توضیح بهترین نرم افزار بهای تمام شده پرداختیم و تمام تلاش خود را کردیم که اطلاعات جامعی را در خصوص ویژگی ها و مزایای استفاده از سیستم بهای تمام شده در اختیارتان قرار دهیم. همچنین تشکر می کنم از همه شما عزیزان که تا پایان مقاله همراه ما بودید و خواهشمندم نظریات خود را برایمان کامنت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا