موبایل و تبلت

بهترین مرورگر های اندروید

امروز دز این بخش از مقالات نرم افزار یاب قصد داریم تا با این مقاله بهترین مرورگز های اندروید را به عزیزانی که استفاده زیادی از مرورگر داخل گوشی دارند و مهم است تا با بهترین مرورگر ها کار کنند ما امروز قصد داریم تا با این مقاله بهترین مرورگر های اندروید را به شما دوستان معرفی کنیم پس تا آخر این مقاله همراه نرم افزار یاب باشید.

امروزه اپلیکیشن‌های مختلفی برای وبگردی در اختیار دارندگان گوشی‌های هوشمند قرار دارد؛ اما همین تنوع موجب شده است تا بسیاری از افراد در انتخاب گزینه مطلوب دچار مشکل شوند. در جعبه ابزار این هفته به سراغ معرفی بهترین مرورگر های اندروید رفته‌ایم که هرکدام از آن‌ها در زمینه خاصی نسبت به رقبا برتری دارند.

بهترین مرورگر های اندروید

بدون شک انتخاب بهترین مرورگر اندروید برای تمامی کاربران امکان‌پذیر نیست؛ زیرا هر فرد با توجه به امکانات مورد نیاز باید به سراغ برنامه مناسب خود برود. سرعت بالا در بارگذاری صفحات وب، حفظ حریم خصوصی افراد، همگام‌سازی داده‌ها با سایر پلتفرم‌ها و ارائه قابلیت‌های جانبی مثل سرویس‌های تغییر آی‌پی از جمله مواردی هستند که می‌توان هنگام انتخاب یک مرورگر موبایل روی آن‌ها تمرکز کرد.

Google Chrome

بهترین مرورگر های اندروید
بهترین مرورگر های اندروید

 گوگل کروم یک مرورگر اینترنت متن‌ باز است که توسط شرکت گوگل عرضه شد. مرورگر Google Chrome بر پایه هسته مرورگر اپن‌سورس WebKit نوشته شده است. از امکانات و قابلیت های Google Chrome می توان به Tabbed browsing، امکاناتی مشابه Privacy در ویندوز اکسپلورر و Speed Dial در مرورگر اپرا اشاره نمود. این مرورگر فوق العاده سریع شرکت گوگل همانند سایت گوگل از ظاهر بسیار ساده ای تشکیل شده است. از مزیت های گوگل کروم می توان به وجود بخشی با نام Task manager یا مدیریت پردازش ها در این مرورگر اینترنت اشاره کرد که قابلیت مدیریت تب های باز شده و پلاگین های بارگزاری شده را به کاربر میدهد.

اگر به صورت روزمره از سرویس‌های گوگل استفاده می‌کنید، بدون شک مرورگر کروم بهترین گزینه برای شما خواهد بود. این عنوان از پایداری قابل قبولی برخوردار است و آپدیت‌های منظم از سوی گوگل موجب شده است تا به شکل پیوسته در حال بهبود باشد. به دلیل محبوبیت بالا، اغلب وب سایت‌ها به خوبی با آن سازگار هستند و می‌توانید صفحات وب را به خوبی در صفحات کوچک گوشی‌های هوشمند در اختیار داشته باشید.

با این حال نباید فراموش کنیم که همواره نقدهای جدی پیرامون ردیابی فعالیت‌های آنلاین کاربران از سوی گوگل به مرورگر کروم وارد بوده است. همچنین در حال حاضر هنوز امکان پشتیبانی از افزونه‌های جانبی به آن اضافه نشده است و افراد به قابلیت‌های داخلی و پیش‌فرض اپلیکیشن محدود هستند. البته اگر بخواهید ویژگی‌های آزمایشی را تجربه کنید، می‌توانید به سراغ استفاده از نسخه‌های دیگر مثل کروم بتا یا Chrome Dev بروید؛ اگرچه پایداری آن‌ها در مقایسه با نسخه اصلی کمتر است.

  • سرعت بالا در بارگزاری صفحات
  • دارای قابلیت ‏Tabbed Browsing (باز شدن تمام صفحات در یک صفحه)
  • امنیت بالا در محیط نا امن اینترنت
  • جلوگیری از خطرات احتمالی Spy-Ware ها و فایل های مخرب
  • جلوگیری از باز شدن صفحات تبلیغاتی بی مورد (PopUp Blocker)
  • محافظت از پسوردها و رمز های عبور خصوصی و امنیتی

Opera

 مرورگر اپرا برای کاربری‌ های عمومی اینترنت نظیر نمایش وبسایت‌ها، دریافت و ارسال نامه‌های الکترونیکی، مدیریت ارتباطات، گفتگوی برخط آی‌ آرسی، بارگذاری از طریق پروتکل بیت‌ تورنت و خواندن فیدهای وب مورد استفاده قرار می‌گیرد. اپرا برای رایانه‌های شخصی، تلفن‌های همراه و تبلت‌ها به طور رایگان عرضه می‌گردد. اپرا به صورت یک پروژه تحقیقاتی در شرکت تله‌نور، بزرگترین شرکت ارتباطی نروژی، پا به عرصه وجود گذاشت. اجزای اصلی اپرا عبارتند از مرور بر پایه‌ها تب‌ها، امکانات کوچک و بزرگنمایی صفحات، تنوع اشکال نشانگر موس و یک بخش مدیریت بارگذاری یکپارچه‌است. از نظر امنیتی اپرا دارای یک محافظ داخلی در مقابل حملات فیشینگ و برنامه‌های موسوم به بدافزار (Malware) است، همچنین دارای توانایی حفظ امنیت در هنگام مرور وبسایت‌ ها و حذف اطلاعات شخصی همچون کوکی است.

Mozilla Firefox

بهترین مرورگر های اندروید
بهترین مرورگر های اندروید

 موزیلا فایرفاکس مرورگری امن قدرتمند و با امکانات فراوان و سرعت بالا میباشد. نسخه جدید این مرورگر با سرعت 2 برابر نسبت به نسخه های پیشین و مصرف کمتر رم تا حدود 30% منتشر شده است. مرورگر محبوب موزیلا فایرفاکس را به خاطر کیفیت و کارایی بالایش هم ردیف سایر مرورگرهای مطرح دنیا مانند Internet Explorer و Opera و شاید بهتر از آنها در بعضی امکانات نسبت به شده است.توانایی باز نمودن تمامی پنجره ها به صورت Tabbed Browsing تحت یک پنجره ی Firefox و توانایی جلوگیری از باز شدن پنجره های تبلیغاتی مزاحم به صورت Pop-up از جمله ویژگی های این مرورگر می باشد. امنیت بالا و جلوگیری از ورود Spyware ها و جاسوس ها به سیستم شما ویژگی برتر این نرم افزار است.

Firefox مجهر به موتور قدرتمند جستجوی درونی می باشد و همچنین از سرعت بالا در دانلود فایل ها از اینترنت سود می برد، می تواند فایل های دانلود شده رو دسته بندی نموده و خودش در پوشه ای خاص ذخیره نماید! محیط زیبا همراه با امکانات فراوان از قبیل تغییر در شکل ظاهر و اضافه یا حذف نمودن Toolbar ها کار با فونت های مختلف و درشت و ریز کردن صفحه همچنین مجهز بودن به Theme های گوناگون بر زیبایی و توانایی این مرورگر افزوده است.
  • سرعت بسیار بالا در بارگزاری صفحات وب
  • دارای قابلیت ‏Tabbed Browsing (باز شدن تمام صفحات در یک صفحه)
  • امنیت بالا در محیط نا امن اینترنت
  • جلوگبری از خطرات احتمالی Spy-Ware ها و دزدان
  • جلوگیری از باز شدن صفحات تبلیغاتی بی مورد (Popup bloker)
  • محافظت از پسوردها و رمز های عبور خصوصی و امنیتی
  • مدیریت حرفه ای تر Add-on ها
  • استفاده ساده تر از نرم افزار
  • پشتیبانی از HTML نسخه 5
  • پشتیبانی از نسخه 3 CSS
  • امکان سازگاری با فرمت ویدئویی WebM
  • کاهش بسیار محسوس Crash ها در استفاده از این نسخه
  • سازگاری مثال زدنی با جاوا اسکریپت برای بارگزاری هرچه بهتر صفحات
  • آنلاین بودن همیشگی و عدم قطع شدن سوکت های ارتباطی (اجرای بهتر بازی ها و چت کردن)
  • امکان نمایش تمام صفحه ویدئوها
  • امکان مشاهده آفلاین صفحات از قبل کش شده
  • کش بخش هایی از سایت ها که معمولا ثابت هستند
  • انعطاف پذیری بسیار بالای نرم افزار در مواجه با سلایق مختلف

DuckDuckGo

مرورگر های وب جزو بهترین راه های ممکن برای دسترسی به سایت ها و صفحات وب می باشند؛ به طور معمول کاربران در هر روز چندین و چند بار مرورگر اسمارت فون خود را اجرا نموده و اقدام به جست و جو در فضای وب می کنند و به دنبال اطلاعات خاصی هستند! یکی از مهم ترین موارد که در هنگام جست و جو باید به آن توجه شود حفظ امینت اطلاعات می باشد ؛ به گونه ای که در صورت رعایت نکردن موارد امنیتی ممکن است مشکلاتی به وجود آید. DuckDuckGo Privacy Browser عنوان یک مرورگر امن، سریع و ساده اندروید می باشد که توسط DuckDuckGo توسعه و در گوگل پلی منتشر شده است. همان طور که از عنوان پست نیز مشخص است، یکی از مهم ترین ویژگی های این استارت اپ را می توان در امنیت فوق العاده بالایش دانست ؛ به صورتی که تمامی ترکر های شخص ثالث را مسدود کرده و نمی گذارد که هیچ گونه ردیابی به مرور های خصوصی شما دسترسی داشته باشد. این مرورگر فوق العاده تا حد امکان سعی می کند تا وب سایت ها را وادار به استفاده از پروتکل های رمزنگاری شده کند تا مطمئن باشید که هیچ گاه اطلاعات خاص شما به دست افراد سودجو نمی افتد. بر خلاف بسیاری از ابزار های مشابه با ایجاد چندین زبانه مختلف سایت ها را یکی پس از دیگری مرور کرده و هر گونه نیاز خود را به سادگی برطرف سازید.

  • سرعت بسیار بالا در مرور صفحات وب بدون هیچ گونه محدودیتی
  • حالت تکمیل خودکار فرم ها
  • علامت گذاری وب سایت های مورد علاقه خود
  • اجبار وب سایت ها به استفاده از پروتکل های رمز نگاری شده
  • مسدود سازی تمامی ردیاب های اینترنتی برای محافظت از حریم خصوصی
  • جلوگیری از ذخیره سازی تاریخچه جست و جو های تان
  • لمس یک گزینه برای بستن سریع تمامی زبانه ها

Microsoft Edge

بهترین مرورگر های اندروید
بهترین مرورگر های اندروید

 مایکروسافت پس از تلاش فراوان مرورگر اج را جایگزین اینترنت اکسپلورر کرد اما با وجود فایرفاکس و گوگل کروم باز هم نتوانست جایی در بین کاربران اینترنت برای خود دست و پا کند. در نهایت مایکروسافت تصمیم گرفت تا مرورگر Microsoft Edge را با هسته کرومیوم احیا کند که ظاهری شبیه به گوگل کروم دارد. سرعت بالا از نقاط قوت مرورگر Edge میباشد و کمبودی که از نسخه قبل مشاهده میشد در این نسخه جبران شده و آن پشتیبانی از افزونه های متنوع و پر کاربرد است، که با وجود هسته کرومیوم امکان دانلود و نصب افزونه های گوگل کروم از chrome web store وجود دارد.

افزونه‌های در دسترس برای مرورگر اج در موبایل شامل زمینه‌هایی مثل مسدود کردن تبلیغات سایت‌ها، سرویس‌های ترجمه، ابزارهای مدیریت رمز عبور، غیر فعال کردن ردیابی در سایت‌ها، جستجوی صوتی و حتی مقایسه قیمت‌ها می‌شوند. افزونه نسبتاً جدیدی تحت عنوان NewsGuard هم در میان آن‌ها قرار دارد که می‌تواند وب سایت‌های خبری را براساس استانداردهای ژورنالیستی، اعتبار مقالات و شفافیت عملکرد رده‌بندی کند.

Vivaldi

مرورگری جدید که بر پایه مرورگر گوگل کروم ساخته شده است و رقیب جدیدی برای فایرفاکس و دیگر مرورگرها به حساب می آید. کمپانی اپرا که آن را با مرورگر معروفش برای کامپیوتر و تلفن همراه، می‌شناسیم، مرورگر جدیدی را طراحی کرده که مشکل کاربران اینترنت را در برخی زمینه ها حل می‌کند.

 اغلب کاربران اینترنت با مشکل تعداد زیاد تب‌ ها و نداشتن ظاهری مناسب در نمایش آنها رو به رو هستند. این مرورگر زیبا که Vivaldi نام دارد مخصوص کاربران پر مصرف اینترنت و بسیار حرفه ای و زیبا طراحی شده است. شاید یکی از مشکلاتی که مرورگرهایی نظیر فایرفاکس و گوگل کروم دارند، کند شدن سیستم و استفاده از منابع RAM و CPU سیستم در زمان استفاده از تب‌ های زیاد است که Vivaldi این مشکل را برطرف ساخته است. سیستم Tab Stacks این مرورگر به کاربر این امکان را می‌ دهد هنگامی که تعداد تب‌ های آن‌ ها بالا می‌ رود، به شکل مربع‌ هایی قابل تنظیم نمایش داده می‌شوند که باعث سهولت در استفاده کاربران می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا