بازی

بهترین بازی‌ های رایگان استیم

امروز در این بخش از مقالات نرم افزار یاب قصد داریم تا با این مقاله بهترین بازی‌های رایگان استیم به دوستانی که امروزه علاقه خاصی به زمینه گیم دارند و به دنبال بازی های استیم هستند ما در این مقاله قصد داریم تا 10 تا از بهترین بازی‌ های رایگان استیم به شما معرفی کنیم پس تا آخر این مقاله همراه نرم افزار یاب باشید.

استیم برای طرفداران بازی‌های ویدیویی رایانه‌های شخصی مجموعه کاملی از عناوین را ارائه می‌کند و به همین دلیل از آن به‌عنوان محبوب‌ترین فروشگاه بازی در جهان یاد می‌شود. بااین‌حال، تمام عناوین موجود در استیم رایگان نیستند و به همین دلیل قصد داریم تا در این مطلب به معرفی بهترین بازی رایگان استیم بپردازیم و چند عنوان را به شما معرفی کنیم که می‌توانید آن‌ها را کاملاً رایگان از استیم دریافت کنید.

بهترین بازی های رایگان استیم

لیست زیر از بهترین بازی‌های رایگان استیم به‌گونه‌ای تنظیم شده است که تمام سلایق و سبک‌ها را پوشش دهد. همچنین با توجه به اینکه به‌مرور زمان بازی‌ های رایگان جدیدی به استیم اضافه می‌شوند، ممکن است در آینده این لیست با عناوین جدیدتری به‌روزرسانی شود.

بازی Counter-Strike: Global

بهترین بازی‌ های رایگان استیم
بهترین بازی‌ های رایگان استیم

شوتر تاکتیکی چندنفره ساخته‌شده توسط Valve (مالک استیم) در صدر فهرست بهترین بازی رایگان استیم ما قرار دارد. Counter-Strike: Global Offensive که در ایران نیز با نام‌هایی نظیر کانتر استرایک یا CS:GO شناخته می‌شود، اولین‌بار در سال 2012 منتشر شد، اما همچنان طرفداران زیادی دارد و رایگان‌بودن آن در استیم از جمله مسائلی است که باعث شده همچنان بازیکنان زیادی زمان خود را صرف آن کنند.

چیزی که بیشتر از همه درباره Counter-Strike: Global Offensive نظر طرفداران را به خود جلب کرده، حالت رقابتی آن است که با وجود آن می‌توانید با دوستان خود یک تجربه کاملاً هیجان‌انگیز شوتر را داشته باشد.

حتی پس از هشت سال، CS:GO همچنان یکی از دقیق‌ترین شوترهای صنعت بازی‌های ویدیویی است که می‌توانید آن را به‌صورت رایگان در استیم دریافت و تجربه کنید.

بازی  Destiny 2

داستان Destiny 2 در ادامه نسخه‌ی اول روایت می‌شود و استدیوی سازنده بازی امیدوار است که Destiny 2 بتواند موفقیت نسخه اول را تکرار کند و تبدیل به یک موفقیت دیگر برای این استدیو شود.

داستان Destiny 2 دقیقاً یک سال بعد از وقایع نسخه نخست بازی روایت می‌شود جایی که کابال ها دوباره به زمین برگشته‌اند و قصد دارند معدود انسان‌هایی که بر روی زمین باقی‌مانده‌اند را نیز این بین ببرند و نسل انسان‌ها را برای همیشه منقرض کنند، شما به‌عنوان یکی از فرماندهان باقی‌مانده باید مانع آن‌ها شوید و تا آخرین قطره خون خود برای پیروزی بجنگید. یکی از ویژگی‌های ممتاز نسخه اول بازی Destiny بخش مالتی پلیر و چند نفرِ بازی بود، بخشی که در Destiny 2 نیز همچنان وجود دارد و سازندگان بازی حتی وعده داده‌اند که این بخش وسیع‌تر و جذاب‌تر نیز شده است.

یکی از ویژگی‌های ممتاز گیم پلی Destiny سرعت عمل در بازی است به این صورت که ما برای پیروزی باید بسیار سریع عمل کنید، خوشبختانه Destiny 2 نیز همچنان این ویژگی را یدک می‌کشد. از دیگر ویژگی مثبت گیم پلی Destiny 2 می‌توان به متنوع‌تر شدن سلاح‌ها در بازی و همچنین بهبود هوش مصنوعی دشمنان اشاره کرد.

در سال 2014 که نسخه اول بازی Destiny منتشر شد گرافیک، یکی از نقاط قوت آن بود این مسئله همچنان در Destiny 2 نیز به قوت خود باقی است و Destiny 2 ازلحاظ گرافیک فنی و هنری در سطح بسیار بالایی قرار دارد و شمارا مجذوب خود می‌کند.

بازی Lost Ark

بازی Lost Ark که ابتدا سال 2019 برای بازیکنان کره منتشر شده بود، سال 2022 در دسترس غرب نیز قرار گرفت. این بازی با ترکیب گیم‌پلی نقش‌آفرینی اکشن به سبک Diablo و همچنین وجود عناصر دقیق و جذابی از بازی‌های MMO، به‌سرعت توانست به یکی از موفق‌ترین بازی‌های تاریخ استیم از نظر تعداد بازیکنان هم‌زمان دست پیدا کند.

بنابراین اگر به‌دنبال یک MMO جدید هستید یا همچنان منتظر بازی جدیدی از Diablo هستید، بازی رایگان Lost Ark می‌تواند به بهترین گزینه برای شما تبدیل شود که 15 کلاس متفاوت و گزینه‌های زیادی دیگری را در دسترس‌تان قرار خواهد داد.

بازی Dota 2

بهترین بازی‌ های رایگان استیم
بهترین بازی‌ های رایگان استیم

دوتا 2 یک بازی آنلاین چند نفره در سبک موباست که پنج بازیکن در برابر پنج بازیکن دیگر قرار می‌گیرند. هر بازیکن می‌تواند از بین ۱۲۳ هیرو قابل بازی یکی را انتخاب کند و با آن بازی کند. روند بازی شامل تلاش برای رویارویی با هیروهای حریف و از بین بردن خطوط دفاعی آن‌ها برای رسیدن به Ancient (ساختمان اصلی در مقر هر طرف) و نابود کردن آن است. واضح است که تیم دشمن هم نقشه مشابهی برای نابود کردن انشنت شما دارد و در این مسیر، دو تیم با هم بارها درگیر می‌شوند و باید جان سالم به در ببرند.

دوتا 2 یک بازی بر اساس تعادل است و از شما می‌خواهد تا علاوه بر این که برای نابود کردن انشنت حریف تلاش می‌کنید، سیستم دفاع خود را سامان‌دهی کنید و جلوی حمله‌های احتمالی دشمن را بگیرید. میلیون‌ها راه مختلف برای بازی کردن با یک هیرو، هماهنگ شدن با هم‌تیمی‌ها، آیتم بستن و استراتژی حمله و دفاع وجود دارد که هر مچ دوتا 2 را به یک رویارویی نفس‌گیر، منحصر به فرد و غیرقابل پیش‌بینی تبدیل کرده است.

بازی Eve Online

همان‌طور که گفتیم، تلاش شده است تا لیست بهترین بازی‌های استیم متفاوتی را به شما ارائه کنیم. بازی Eve Online از جمله عناوین متفاوتی است که در این لیست حضور دارد و هرچند در‌حال نزدیک‌شدن به دهه سوم عرضه خود است، همچنان یکی از محبوب‌ترین بازی‌های MMO فضایی محسوب می‌شود.

البته نسخه رایگان این بازی دارای محدودیت‌هایی است. برای مثال تعداد سفینه‌هایی که می‌توانید با آن پرواز کنید و همچنین برخی از مهارت‌هایی که می‌توانید انتخاب کنید، محدود شده‌اند. بااین‌حال، همچنان با این محدودیت‌ها می‌توانید در عرصه فضا با سایر بازیکنان مبارزات لذت‌بخش و هیجانی داشته باشد.

بازی Final Fantasy XIV trial

بهترین بازی‌ های رایگان استیم
بهترین بازی‌ های رایگان استیم

از نظر فنی، Final Fantasy XIV trial بازی رایگان استیم محسوب نمی‌شود، اما فقط نسخه آزمایشی آن شامل ویژگی‌های فراوانی می‌شود که شما را بیشتر از بسیاری از بازی‌های دیگر این لیست مشغول خواهد کرد.

علاوه بر دسترسی به نسخه پایه بازی (که همچنین تحت عنوان A Realm Reborn شناخته می‌شود)، نسخه آزمایشی Final Fantasy XIV trial به‌گونه‌ای توسعه یافته است که بسته الحاقی Heavensward آن را نیز شامل می‌شود که بااین‌وجود تعداد مراحل آن از 35 تا 60 افزایش پیدا می‌کند. بااین‌حال، محدودیت‌هایی در زمینه ایجاد شخصیت و سقف ارزهای استفاده‌شده در نسخه آزمایشی بازی وجود دارد که البته حتی با وجود آن‌ها، یکی از جالب‌ترین MMOهای مدرن دنیای بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود.

بازی Apex Legends Mobile

Apex Legends Mobile – ایپکس لجندز موبایل یکی از مورد انتظارترین بازی های موبایلی منتشر شده در سال 2022 است که بالاخره بعد از ماه ها انتظار، در May سال 2022 به صورت رسمی توسط کمپانی سرشناس Electronic Arts یا EA برای دستگاه های موبایلی از جمله موبایل ها و تبلت های اندرویدی به انتشار رسید. این بازی که ابتدا در سال 2019 برای کنسول های نسل هشتمی و PC منتشر شده بود، مهم ترین عنوان شرکت بازی سازی EA برای رقابت با بازی های محبوبی مثل PUBG و Call of Duty Mobile در سبک بتل رویال (Battle Royale) عرضه شده است. شرکت EA برای توسعه نسخه موبایلی این بازی بیشتر از دو سال زمان صرف کرد و بالاخره شاهد منتشر شدن آن به صورت کامل و نهایی هستیم. فارسروید مفتخرانه اعلام می کند که همزمان با انتشار اولین نسخه نهایی و کامل بازی و به محض انجام بررسی های لازم اقدام به معرفی و انتشار این عنوان در سطح وب کرده است تا شما عزیزان و همراهان همیشگی فارسروید بتوانید با خیالی آسوده و راحت این بازی را که توسط ما به شکل کامل تست شده دریافت کنید و لذت ببرید. Apex Legends Mobile قبل از انتشار به صورت عمومی و نهایی در قالب یک بازی آزمایشی و محدود منتشر شده بود که امکان انجام آن برای تقریباً اکثر بازیکنان ایرانی مقدور نبود. حالا شما می توانید نسخه جهانی و کامل آن را در این مطلب از سایت فارسروید به صورت رایگان دریافت کنید. Apex Legends Mobile یک بازی تمام عیار و بسیار خوش ساخت است که با قابلیت های بی نظیر و طراحی های چشم نوازش می تواند یکی از جدی ترین رقبای بازی های معروف در این سبک باشد. در ادامه با فارسروید همراه باشید تا شما را با یکی از انقلابی ترین عناوین موبایلی بیشتر آشنا کنیم.

  • نسخه بازسازی شده بازی اصلی Apex Legends
  • طراحی منحصر به فرد تمام ویژگی های اصلی بازی اورجینال
  • گرافیک مثال زدنی و پرجزئیات در حد بازی های کنسولی
  • گیم پلی روان، خوش ساخت و به شدت تکامل یافته
  • سبک اکشن از نوع بازی های بتل رویال
  • وجود شخصیت ها و کاراکترهای معروف ایپکس لجندز
  • نقشه های متعدد و بسیار جذاب
  • وجود ده ها هزار بازیکن فعال در بازی و عدم انتظار زیاد برای ورود به هر رقابت
  • وجود انواع و اقسام سلاح ها (SMG, Assault Rifle, LMG و Shotgun) و تجهیزات جنگی
  • امکان رقابت به صورت گروهی در نبردهای هیجان انگیز
  • قابلیت تنظیم نمای بازی در دو حالت اول شخص شوتر (FPS) یا سوم شخص شوتر (TPS)
  • امکان لوت کردن، پیدا کردن آیتم های خاص و تجهیزات گوناگون در نقاط مختلف نقشه

بازی Warframe

اگر قبلاً بازی Destiny را تجربه کرده‌اید و مجذوب فضای پیشرفته آن شده‌اید، اما به‌دنبال بازی با سرعت بیشتر هستید، Warframe یک بازی شوتر علمی تخیلی PvE (بازیکن در مقابل محیط) سوم شخص است که گیم‌پلی بسیار سریعی دارد و می‌تواند به گزینه موردعلاقه بعدی شما تبدیل شود.

تمرکز اصلی بازی روی یک چرخه سریع ارتقا است که به شما امکان می‌دهد با استفاده از بیش از 40 شخصیت فوق‌العاده و گزینه‌های شخصی‌سازی کافی که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، وارد مأموریت‌های Quickfire شوید و از آن‌ها لذت ببرید.

بازی War Thunder

War Thunder یک MMO نظامی بسیار دقیق است که شاید به‌راحتی قابل‌درک باشد، اما عمق و ویژگی‌های بسیار زیاد آن باعث شده تا شاید تسلط بر بازی کمی سخت باشد. بااین‌حال، همچنان با یکی از جذاب‌ترین بازی‌های رایگان موجود در استیم مواجه هستیم.

در این بازی می‌تواند وارد نبردهای زمینی، هوایی یا دریایی شوید و با ده‌ها وسیله نقلیه مانند تانک‌ها و جت‌های جنگی که شامل پیشرفته‌ترین مدل‌های مربوط به ارتش‌های جهان می‌شود، درگیری‌های حماسی و شدیدی انجام دهید. با دریافت بسته الحاقی پولی بازی، وسایل نقلیه جدیدی به آن اضافه خواهند شد، اما اگر به اصول اولیه آن تسلط داشته باشد، حتی با وجود نسخه رایگان War Thunder نیز می‌توانید به قهرمان میادین جنگ تبدیل شوید.

بازی Brawlhalla

بهترین بازی‌ های رایگان استیم
بهترین بازی‌ های رایگان استیم

Brawlhalla – سرزمین مبارزان یک بازی محبوب و جذاب و بسیار پرمخاطب از کمپانی یوبی سافت است که اولین بار در آپریل سال 2014 به صورت جهانی منتشر شد و در دسترس بازیکنان کنسول های نسل هشتمی مثل PS4 , Xbox One و Nintendo Switch و همچنین Windows PC قرار گرفت. این بازی طی چند سال محبوبیت خود را چندین برابر کرد و به یکی از برترین بازی های کراس پلتفرم در سبک اکشن تبدیل شد. محبوبیت بالای این بازی باعث شد تا یوبی سافت به فکر ساخت نسخه ای موبایلی از آن بی افتد اما از جایی که هدف اصلی این کمپانی ارائه نسخه ای هماهنگ با دیگر نسخه های این بازی بود، مراحل ساخت آن کمی بیشتر از حد انتظار به طول انجامید. در نهایت این بازی در آگوست سال 2020 میلادی برای سیستم عامل های Android و iOS نیز منتشر شد تا بازی Brawlhalla یکی از موفق ترین بازی های آنلاین کراس پلتفرم اخیر به شمار برود. اگر نمی دانید کراس پلتفرم چیست باید بگوئیم که کراس پلتفرم به معنی این است که بازیکنان با هر کنسول، سیستم یا دیوایسی که این بازی را اجرا کرده باشند و به سرورهای آن متصل شوند می توانند با همه بازیکنان دیگر این بازی را انجام دهند. همین مسئله سبب می شود تا به جای ساخت سرورهای فرعی برای هر دستگاه، همه آن ها به سرورهایی یکسان متصل شوند و تعداد بازیکنان فعال در لحظه بسیار بیشتر باشد. این یک ویژگی بسیار عالی برای چنین بازی هایی به حساب می رود و یکی از دلایل محبوبیت این نوع بازی ها دقیقاً همین ویژگی است.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا