آموزش

بهترین کتاب های حسابداری📙

امروز در این بخش از مقالات نرم افزار یاب قصد داریم تا با این مقاله بهترین کتاب های حسابداری که مناسب برای کاسی هست که در رشته حسابداری فعالیت می کنند و قصد ارتقا مهارت های حسابداری در خود را دارند و نیاز دارند تا از بهترین کتاب های حسابداری دیدن کنند و مطالعه کنند پس تا آخر این مقاله همراه نرم افزار یاب باشید.

یک حسابدار موفق علاوه بر داشتن حس کنجکاوی باید عطش همیشگی برای یادگیری و افزایش دانش خود داشته باشد. دانشی که از آن صحبت می‌کنیم، طی سالیان طولانی توسط موفق‌ترین حسابداران در کتاب‌های مختلف گردآوری شده است. همانطور که می‌دانیم حوزه حسابداری با توجه به تصویب قوانین جدید در حال تغییر و به روز شدن است. اگر می‌خواهید به عنوان یک حسابدار موفق در این حوزه فعالیت کنید باید دانش خود را بالا ببرید و با ترندهای روز حسابداری آشنا باشید. یکی از بهترین منابع در این زمینه کتاب‌های حسابداری هستند. 

کتاب و کتاب‌خوانی روشی عالی برای افزایش سطح آگاهی و دانش است و از نظر مالی و هزینه نیز، بسیار به صرفه‌تر از هزینه کلاس‌های مختلف است. با خواندن کتاب های رشته حسابداری، در مدت زمان نسبتاً کوتاهی اطلاعات بسیار زیادی به دست می‌آورید.

کتاب های رشته حسابداری برای حسابداران

تعداد کتاب های رشته حسابداری (Accountant) در بازار بسیار زیاد است و به همین دلیل انتخاب از میان آنها ممکن است سخت شود. صرفا تحصیل در رشته حسابداری نمی‌تواند دانش و آگاهی شما از این رشته را بالا ببرد. بنابراین همیشه به دنبال کتاب‌های رشته حسابداری باشید و بهترین‌های آن را پیدا کنید و با خواندن و مطالعه آنها سطح علمی‌ و دانش خود را بالا ببرید؛ چرا که کارفرمایان بیشتر از مدرک به دانش و میزان تجربه اهمیت می‌دهند و این بدون خواندن و مطالعه حاصل نمی‌شود.

بهترین کتاب حسابداری کدام است؟

با توجه به موارد ذکر شده، توانستیم اطلاعات مفیدی را درباره یک سری مسائل مانند انواع مختلف شاخه های رشته حسابداری و این که رشته حسابداری برای چه کسانی مناسب می باشد، در اختیارتان قرار دهیم. اکنون سوالی که مطرح می باشد این است که بهترین کتاب های حسابداری کدامند؟ برای پاسخ به این سوال باید محتوای کتاب های مختلف را بررسی کنید و ببینید کدام یک مرتبط با رشته شما می باشد و در نهایت بهترین را برگزینید.

کتاب شاه کلید شخصی حسابداری

بهترین کتاب های حسابداری
بهترین کتاب های حسابداری

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که حسابداران و حتی افراد در دیگر مشاغل در برابر آن جبهه می‌گیرند، عدم انجام دادن کار رایگان برای افزایش تجربه و یادگیری در هر حرفه خصوصا حسابداری است.

مدیران و کارفرمایان به دنبال این هستند که بهترین افراد را برای حسابداری و انجام کارهای مالیاتی خود پیدا کنند. این افراد را با مشورت از بهترین افراد در حیطه حسابداری و مالیاتی پیدا می‌کنند، اما آیا واقعا این افراد همان بهترین فرد برای این کارفرمایان هستند؟ آیا افراد حرفه‌ای که از چم و خم حسابداری آگاهی دارند، واقعا در بهترین مشاغل مشغول به کار هستند؟ فرق یک حسابدار حرفه‌ای و هوشمند با حسابدار ماشینی چیست؟

طبق بررسی‌ها در بازار کار، متوجه شدیم که سپردن کار حسابداری به افراد در این بازار، با پرس و جوهای بسیار انجام می‌شود و هیچ کارفرمایی چشم بسته به دنبال حسابدار نمی‌رود. در واقع موضوع این است که حسابدار چگونه باید تجربه کسب کند و چگونه باید دانش خود را در این حیطه بالا ببرد، که کارفرمایان به آنها اعتماد کنند و برای کار در شرکت و سازمان خود به آنها پیشنهاد بدهند.

  • بکر ترین بازار کار حسابداری اینجاست!
  • از رقبا در بازار کار حسابداری امتیاز بگیرید!
  • نقطه شروع کار حسابداری رایگان کجاست؟
  • یک گپ دوستانه با اولین خانم دکتری حسابداری در ایران
  • 1 تمرین عملی برای جلوگیری از تنبلی مغز حسابدار
  • یک فن مهم برای افزایش حقوق در حسابداری
  • آمار بازار کار حسابداری
  • مدیر شما می داند حسابداری چه ارزشی دارد؟
  • پاسخ به 35 پرسش شغلی در حسابداری
  • 6 کار مهم که کسب درآمد از حسابداری را افزایش می دهد
  • 3 حرکت روزانه برای موفقیت در حسابداری

کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت

کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت نوشته‌ی استیگ برودرسن و پریستون پیش، مروری مقدماتی بر صورت‌های مالی برای سهامداری ارزش‌محور است و برای کسانی در ایران مفید خواهد بود که دوست دارند بیشتر درباره سرمایه‌گذاری به ویژه بازار سهام و اوراق بهادار بیاموزند. کتاب حسابداری بورس به سبک وارن بافت (Warren Buffett accounting book) همچنین به خواننده کمک می‌کند تا به درک روشن‌تری در مورد سازوکار بازارهای مالی و چرخه اقتصاد برسد و در این مسیر با اندیشه‌های شخصیتی مشهور همچون وارن بافت آشنا گردد. یکی از ویژگی‌های بازر این اثر می‌تواند معرفی اصطلاح‌های تخصصی این حوزه به زبان ساده همراه با تصاویر سرگرم کننده‌ باشد؛ مانند نرخ بهره، نرخ تورم، اوراق بدهی، حباب قیمتی و غیره. استیگ برودرسن (Stig Brodersen) و پریستون پیش (Preston Pysh) در نیمه اول این اثر بطور کلی به سرمایه‌گذاری ارزش محور به شیوه‌ وارن بافت و روش محاسبۀ ارزش ذاتی سهام می‌پردازند و در نیمه دوم کتاب مفاهیم پایه مربوط به صورت‌های مالی و گزارش‌های حسابداری پرداخته‌اند. در اینجا با مجموعه‌ای از جداول و ارقام روبرو می‌شوید که مفاهیم ریاضی این حوزه را به شکلی ابتدایی و مناسب برای تازه‌کاران بیان می‌کند.

 

نویسنده                        استیگ برودرسن، پریستون پیش

مترجم                          عباس احمدی

شابک                          ۹۷۸-۶۲۲-۹۹۰۹۲۰-۱

ناشر                          راوشید

موضوع                      سرمایه‌گذاری در بورس اوراق بهادار

کتاب کاربردی‌ترین مطالب و نکات حسابداری و مالیاتی ویژه بازار کار

بهترین کتاب های حسابداری
بهترین کتاب های حسابداری

کتاب کاربردی‌ترین مطالب و نکات حسابداری و مالیاتی ویژه بازار کار (عملی و کارگاهی) نوشته‌ی سجاد امدادی، جهت شناخت هر چه بیشتر مطالب کاربردی حسابداری و قوانین مالیاتی، ارزش افزوده، کار، تأمین اجتماعی و… بر اساس آخرین بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها، برای حسابداران و فعالان در بازار کار است.

در این کتاب که به عنوان کتابی هم در حیطه یادگیری بعد از تحصیل و هم به عنوان منابع ارشد به شمار می‌آید، درباره مباحث کاربردی حسابداری مالی، قوانین و حسابداری مالیات بر ارزش افزوده، نحوه تکمیل اظهارنامه مالیاتی، نحوه ارائه گزارش خرید و فروش، نکات کاربردی حسابداری حقوق و دستمزد، نحوه تحریر دفاتر قانونی و تکالیف مالیاتی اشخاص حقیقی و حقوقی صحبت شده است.

 

نویسنده                     سجاد امدادی

سال انتشار                 1397

تهداد صفحات               234

زبان                          فارسی

شابک                    978-622-215-106-5

 

کتاب حسابداری ویژه بازار کار

بهترین کتاب های حسابداری برای حسابداران
بهترین کتاب های حسابداری برای حسابداران

کتاب حسابداری ویژه بازار کار نوشتۀ سینا چال اشتری، حاوی مفاهیم ابتدایی و پیشرفته حسابداری در زمینه‌های مختلف بازار کار است.

اگر دانشجو یا فارغ‌التحصیل رشتۀ حسابداری هستید قطعا تا کنون متوجه شده‌اید که در رشته حسابداری فقط با گرفتن مدرک تحصیلی این رشته نمی‌توان جذب بازار کار شد.

در حال حاضر با توجه به پیشرفت علم حسابداری و نوشتن نرم‌افزار‌های مختلف در این زمینه، باید برای تسلط بر کلیه مهارت‌های این رشته هم کار عملی (کارآموزی) انجام داد و هم این که بر نرم‌افزارهای مرتبط تسلط پیدا کرد.

متاسفانه در دانشگاه‌های ایران این رشته به صورت کاملا تئوری تدریس می‌شود و این به تنهایی برای یادگیری تمامی فنون حسابداری کافی نخواهد بود.

البته در سال‌های اخیر تعدادی واحد تحت عنوان کاربرد کامپیوتر در حسابداری در برخی دانشگاه‌ها در حال تدریس است که این چند واحد اندک هم کمک شایانی به دانشجویان این رشته نکرده است. تا جایی که اکثر دانشجویان این رشته پس از فارغ‌التحصیلی ناچارند به آموزشگاه آزاد رفته و پروسه حسابداری شرکت‌ها و موسسات را از صفر تا صد با هزینه بالایی آموزش ببینند.

اکنون شاید هدف نویسنده از نوشتن کتاب حسابداری ویژه بازار کار را متوجه شده باشید. چرا که برای ورود به بازار کار در این رشته مهارت‌هایی لازم است که در دانشگاه و یا شاید کتابی آموزش داده نمی‌شوند.

 

نویسنده                     سجاد امدادی

سال انتشار                 1396

تهداد صفحات               344

زبان                          فارسی

شابک                    978-600-8976-31-8

 

کتاب کلید حسابداری در Excel

این کتاب می‌تواند هم برای سرمایه گذارها در بازارهای مالی مانند بازار بورس، دانشجویان رشته حسابداری و حسابداران سازمان‌ها یا شرکت‌ها مفید باشد و به آنها کمک کند که بهترین را در کار خود پیش بگیرند.

به عنوان یک سرمایه گذار در بازارهای مالی می‌توانید با خواندن این کتاب سراغ نوشتن و تدوین برنامه‌ای بسیار حرفه‌ای برای تجزیه و تحلیل‌های خود بروید. همچنین به عنوان حسابدار شرکت، می‌تواند روند کاری خود را از حالت روتین به روشی حرفه‌ای تغییر دهید.

اما این کتاب می‌تواند کتابی مفید و کاربردی برای دانشجویان رشته‌ی حسابداری باشد. دانشجویان می‌توانند با خواندن این کتاب، به راحتی سراغ ساخت و مدیریت پرو‌ه‌های خود بروند.

یادگیری حسابداری نیز مانند دیگر مشاغل و حرفه‌ها نیاز به تمرین و یادگیری فراوان دارد و تنها با گذراندن متون درسی در دانشگاه و گرفتن مدرک، نمی‌توان امیدوار به دانستن همه چیز بود. برای خواندن این کتاب حتما لازم است که با مفهوم کلی و پایه از نرم افزار اکسل آشنایی داشته باشید و بتوانید به خوبی فرمول سازی را در آن انجام دهید.

 

نویسنده                    حمیدرضا خداپرست

ناشر                        کلید آموزش

شابک                      ۹۷۸۶۰۰۲۷۴۰۰۰۷

موضوع                    آموزش نرم افزار وسیستم عامل

 

کتاب حقوق دستمزد طلایی

کتاب های حسابداری
کتاب های حسابداری

کتاب حقوق و دستمزد طلایی نوشته‌ی علی اثنا عشری، شما را یک بار برای همیشه از رسیدن به نکات، تکنیک‌ها و مراحل اجرای حسابداری حقوق و دستمزد، مالیات حقوق، قوانین کار و بیمه بی‌نیاز می‌کند.

تجربه‌ی علمی در بازار کار و آموزش مستمر پیشرفته تنها مسیر قطعی شما برای یادگیری تمام فنون حسابداری و کسب در آمد عالی از این رشته است. لزوما امکان دسترسی به فنون و ترفندهای حسابداری برای شما همیشه فراهم نیست و شما باید همیشه گوش به زنگ باشید تا اگر موقعیت مناسبی برای دستیابی به این تجربه و اطلاعات فراهم شد بدون معطلی به یادگیری آن بپردازید.

مخاطبان کتاب حقوق و دستمزد طلایی (Gold salary) تنها مدیران مالی، حسابداری و مدرسان حسابداری نمی‌باشند و خواندن و یادگیری این کتاب به تمام کسانی که به هر نحوی و با هر سمت و شغلی که در ایران مشغول به کار می‌باشند، شدیدا توصیه می‌شود تا بتوانند با کمک کتاب حاضر و با اطلاعاتی کافی و دیدی باز در جهت احقاق حقوق خود گام بردارند.

در بخش از این کتاب می خوانیم!

هزینه حقوق و دستمزد کارکنان، بخش زیادی از هزینه‌های یک موسسه را به خود اختصاص می‌دهد در دنیای رقابتی امروزه، واضح است مدیریت واحدهای اقتصادی نیازمند کنترل دقیق و منظم این هزینه‌ها می‌باشند و از طرفی دیگر، کارکنان یک واحد اقتصادی توقع دارند حقوق و مزایای خود را به شکل منظم و صحیح دریافت کنند. همچنین باید توجه نموده که محاسبات تعیین حقوق و مزایا حجم گسترده دارد قوانین کشور، واحدهای اقتصادی را ملزم می‌نماید تا اطلاعات خاصی از تعداد کارکنان، حقوق و مزایای مربوطه را همه ماهه به دستگاه‌های ذی ربط همچون وزارت دارایی برای وصول مالیات حقوق و سازمان تأمین اجتماعی برای ارائه خدمات ارسال نمایند برای اینکه موارد فوق به درستی صورت گیرد شرکت‌ها نیازمند ایجاد یک سیستم منظم و کارآمد برای دایره حقوق و دستمزد است. یک سیستم حقوق و دستمزد باید به گونه‌ای طراحی گردد که اطلاعات لازم را به سرعت و به موقع جمع آوری و مبلغ صحیح قابل پرداخت به هر یک از کارکنان و دستگاه‌های مربوطه را محاسبه نماید. در ضمن باید از استقرار روش‌های کنترلی مناسب جهت جلوگیری از پرداخت وجوه به شکل غیرقانونی به اشخاصی که به دنبال سوء استفاده از منابع سازمان می‌باشند اطمینان معقولی حاصل نمود.

 

نویسنده                     علی اثنا عشری

ناشر چاپی                  انتشارات صالحیان

سال انتشار                  1398

تعداد صفحات                106

زبان                         فارسی

شابک                    978-622-214-286-5

 

کتاب 504 واژه ضروری حسابداری

کتاب «504 کلمه مطلقا ضروری رشته حسابداری» را «محمد طادی» و «فیروز عسکری»نوشته‌اند. این کتاب برای کسانی که کنکور آموزش عالی حسابداری را در پیش دارند، یکی از مهمترین و بهترین منابع محسوب می‌شود. این کتاب به مانند فرم اصلی کتاب معروف 504 نوشته شده‌است. کتابی که یکی از منابع مهم تقویت واژگان انگلیسی است. در بخشی از پیشگفتار آمده است: «کتاب پیش روی شما در بخش اول شامل 504 واژه‌ی پرکاربرد انتشارات بارونز است. در بخش دوم 504 واژه از پرکاربردترین و مهم‌ترین واژگان رشته‌ی حسابداری آمده است که نه تنها منبع کارشناسی ارشد و دکتری است، بلکه برای علاقه‌مندان به رشته حسابداری نیز ضروری است. واژگان کتاب با حساسیت و تحت نظر استادان باتجربه از منابع رسمی و غیررسمی با دقت نظر و وسواس علمی انتخاب شده است. در این کتاب معانی واژه‌ها متناسب با رشته حسابداری نوشته شده است. تلفظ آمریکایی و انگلیسی واژه‌ها نیز در آن گنجانده شده تا دانشجو تفاوت بین این دو نوع تلفظ را بداند. برای هر واژه یک مثال و معنی آن در نظر گرفته شده است. بسیار تلاش شده که مثال‌ها کوتاه و ساده باشند تا دانشجوی مبتدی هم بتواند آن‌ها را ترجمه کند.» کتاب حاضر را انتشارات «ادیبان روز» منتشر کرده است.

 

نویسنده                    محمد طادی، فیروزه عسکری

شابک                       ۹۷۸۶۰۰۹۴۵۰۰۴۶

ناشر                        ادیبان روز

موضوع                      آموزش زبان 

قطع                         جیبی

 

کتاب حسابداری به زبان آدمیزاد

بهترین کتاب برای حسابداران
بهترین کتاب برای حسابداران

حسابداری به زبان آدمیزاد کتابی است برای مدیران مالی، صاحبان کسب و کار، حسابداران و حتی افرادی که از اصول حسابداری اطلاعی ندارند. حسابداری دریچه ای است به دنیای کار و تجارت. یادگیری و شناخت اصول حسابداری شیوه مناسبی برای سر در آوردن از مسایل مالی، تجاری، سرمایه گذاری، مالیات بر درآمد و امور مالی شخصی. این کتاب مختص کسانی است که نیازمند به کار گیری و فهم اطلاعات حسابداری‌اند. این کتاب پرده ابهام از اصطلاحات علمی نامفهوم بر می‌دارد و روش‌های حسابداری را آشکار می‌کند، همچنین شما را به پشت صحنه می‌برد و از سیر تا پیاز و روش‌های حسابداری را، به شیوه ای سرگرم کننده و با زبانی ساده، بیان می‌کند.هر فصل این کتاب مستقل است و به تحلیل موضوعاتی خاص می‌پردازد. در صورت لزوم می‌توانید از فصلی به فصل دیگر بروید. اینجا نکاتی را می‌یابید که هرگز یافتنش را در یک کتاب حسابداری نداشته‌اید.

 

نویسنده                        جان ای. تریسی

مترجم                          لاله راهدار

ناشر                            هیرمند

شابک                        ۹۷۸۹۶۴۴۰۸۱۸۹۷

موضوع                      کار و تجارت

 

کتاب اصول حسابداری 1

کتاب اصول حسابداری 1، تالیف مهدی گل بهار، اصول و مبانی حسابداری را که در برگیرنده مسائل مؤسسات خدماتی و بازرگانی است مورد بحث قرار می‌دهد. این کتاب می‌تواند منبع اصلی این درس برای دوره‌های کارشناسی حسابداری و نیز مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه و سایر رشته‌ها مورد استفاده دانشجویان و علاقمندان قرار گیرد.

انسان موجودی است صاحب اختیار و اراده و به دنبال انجام فعالیت‌های آگاهانه و هدفمند است. برنامه‌ریزی و انجام هر گونه فعالیت آگاهانه و هدفمند، مستلزم تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی است. تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی نیز به نوبه خود نیازمند دستیابی به اطلاعات صحیح، به موقع و قابل اتّکاء است. باتوجه به اینکه هم اکنون در عصر جامعه اطلاعاتی زندگی می‌کنیم و دانایی محوری و تولید و ترویج دانش و بکار بستن آن در ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی، شالوده یک جامعه دانایی محور را تشکیل می‌دهد، بنابراین در اختیار داشتن اطلاعات و دانش‌های کاربردی یکی از شاخص‌های مهم در توسعه پایدار و توانمندی جوامع تلقی می‌گردد.

فرآیند حسابداری با فراهم ساختن اطلاعات مالی، نقش مهمی در تصمیم‌ گیری‌های مدیران و صاحبان بنگاه‌ها و مؤسسات اقتصادی و نیز سایر افراد و گروه‌های مرتبط با این مؤسسات ایفاء نموده و تأثیرات بسزایی در اداره بهتر امور مؤسسات و نهادهای اقتصادی جامعه خواهد داشت. در واقع مدیران واحدهای اقتصادی برای بهره‌وری بیشتر و استفاده کارآ و اثربخش از منابع انسانی و مادی در راستای رسالت و اهداف اصلی مؤسسات، وظایف خود را با تصمیم‌گیری و برنامه‌ریزی آغاز و با انجام کنترل و نظارت خاتمه می‌دهند. در کتاب اصول حسابداری 1 می‌خوانیم که سیستم حسابداری نقش مؤثری در برنامه‌ریزی و کنترل عملیات و فعالیت‌های مؤسسات اقتصادی ایفاء می‌نماید.

 

نویسنده                       مهدی گل بهار

ناشر چاپی                   انتشارات کتابدار

سال انتشار                    1393

تعداد صفحات                420

زبان                           فارسی

شابک                      978-600-5489-08-8

 

کتاب حسابداری عملی

بهترین کتاب های حسابداری
بهترین کتاب های حسابداری

حسابداری زبان تجارت خوانده می‌شود. زیرا از طریق تهیه گزارش‌های مالی، اطلاعات لازم را درباره ی واحدهای اقتصادی در اختیار اشخاص ذی نفع و ذی‌ علاقه قرار می‌دهد. این اشخاص شامل مدیران، صاحبان سرمایه، اعتبار دهندگان، سازمان‌های مالی و اقتصادی دولت و از این قبیل هستند.

کتاب حسابداری عملی حاضر، بر پایه ی مبانی نظری مطرح شده در کتاب های اصول حسابداری 1 و 2 به جنبه های کاربردی هر یک از مباحث می پردازد و با طرح رویدادهای مالی واقعیت موسسات و شرکت ها در قالب مسایل و تمرینات گوناگون کوشش می نماید هنرجویان عزیز را با حساب هایی که در عمل توسط سازمان های مزبور ثبت و نگهداری می شود، آشنا کند.
در کتاب حسابداری عملی برای هر تمرین و پروژه فرم های مربوط به ثبت و ضبط اطلاعات پیش بینی شده است. این کتاب سعی شده به گونه ای تالیف گردد که هنرجویان با فراگیری آن قادر به کار در محیط های واقعی باشند.

 

نویسنده                     حسینعلی علیمی

سال انتشار                 1392

تعداد صفحات              557

زبان                         فارسی

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا