موبایل و تبلت

بهترین برنامه های پخش موسیقی برای اندروید

امروز در این بخش از مقالات نرم افزار یاب قصد داریم تا با این مقاله بهترین برنامه های پخش موسیقی را به عزیزانی که در حین کار، ورزش، کار کردن در منازل و یا هر مکانی که نیاز دارند به موسیقی گوش کنند و نیاز بعدی این افراد این است که با بهترین برنامه های پخش کننده موسیقی این کار را انجام دهند پس اگر شما هم نیاز دارید تا با بهترین برنامه های پخش کننده موسیقی برای اندروید آشنا شوید تا انتهای این مقاله بهترین برنامه های پخش موسیقی برای اندروید تا انتهای این مقاله با نرم افزار یاب باشید.

با وجود فراگیری بسیار زیاد سرویس‌های استریم محتوا از جمله موسیقی، هنوز هم کاربران زیادی ترجیح می‌دهند تا فایل‌های دلخواه خود را به صورت آفلاین روی موبایل یا سایر دستگاه‌ها در اختیار داشته باشند. دلایل زیادی برای چنین تصمیمی وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به کاهش کیفیت پخش در پلتفرم‌های استریم به دلیل فشرده‌سازی داده یا عدم دسترسی دائمی به اینترنت مناسب و ارزان اشاره کرد. واضح است که تنها ذخیره کردن قطعات موسیقی روی گوشی به تنهایی کافی نیست و علاقه‌مندان، به برنامه‌های اختصاصی برای پخش آن‌ها هم نیاز خواهند داشت؛ به همین دلیل در ادامه به معرفی بهترین موزیک پلیر های اندروید در کنار مزایا و معایب آن‌ها خواهیم پرداخت.

بهترین برنامه های پخش کننده موسیقی برای اندروید کدام است؟

بدون شک معرفی یک برنامه خاص به عنوان بهترین موزیک پلیر اندروید ممکن نیست و گزینه مناسب برای هر کاربر با توجه به نیازهای او متفاوت خواهد بود. امکانات متنوع مثل اکولایزر، پشتیبانی از کدک‌های صوتی گوناگون و رابط کاربری چشم‌نواز در کنار ویجت‌های کاربردی از جمله مواردی هستند که علاقه‌مندان در هنگام انتخاب چنین برنامه‌هایی به آن‌ها دقت می‌کنند.

1-برنامه Poweramp Music Player

بهترین برنامه های پخش موسیقی
بهترین برنامه های پخش موسیقی

 قدرتمند ترین برنامه پخش موسیقی برای اندروید می باشد. پلیر Poweramp از تمامی فرمت های صوتی پشتیبانی می کند. به همین دلیل جزء محبوب ترین پلیر ها در اندروید مارکت است. این برنامه از فرمت های mp3, mp4/m4a, ogg, wma, flac, wav, ape, wv, tta, mpc, aiff به راحتی پشتیبانی می کند. همچنین دارای 10 باند اکولایزر گرافیکی و بهینه سازی شده برای همه فرمت های صوتی به همراه تنظیمات ویژه می باشد. از ویژگی های دیگر برنامه Poweramp دارای باس قدرتمند، پشتیبانی از متن آهنگ ها، پشتیبانی از پوشه ها و پخش به صورت پوشه ای، دارای ۴نوع ویجت مختلف جهت دسترسی سریع به آهنگ ها، تگ گذاری روی آهنگ ها، ویرایش تگ ها، فقل صفحه نمایش با قابلیت تنظیم و باز کردن مستقیم آن ها، پشتیبانی از هدست، دارای اسکین و تم های مختلف و … می باشد.

2-برنامه AIMP

AIMP یکی از بهترین و زیباترین نرم افزارهای پخش موزیک و فایل صوتی می باشد که قادر است تا از تمامی فایل های موسیقی که در فرمت های صوتی مختلف قرار دارند پشتیبانی کند و در محیطی بسیار زیبا اقدام به پخش آنها نماید. شما توسط نرم افزار AIMP به راحتی می توانید فایل های صوتی مورد نظرتان را از روش های Add Files , Add Folder , Add Playlist و حتی Drag and Drop ساده وارد نرم افزار کنید و سپس اقدام به پخش آنها نمایید. نرم افزار AIMP در مقایسه با سایر نرم افزار هایی که در زمینه ی پخش فایلهای صوتی ساخته شده اند دارای حجم بسیار مناسبی می باشد زیرا اکثر پلیر های زیبا و پر کاربرد دارای حجم های بسیار زیادی هستند و مدت زمان اجرای آنها بسیار طول می کشد اما این پلیر با این امکانات فوق العاده دارای حجم مناسبی است.

برخی از ویژگی های AIMP

  • امکان پخش و اجرای تمامی فایل های صوتی با فرمت های مختلف
  • امکان وارد کردن فایل های صوتی به چندین شکل مختلف
  • داشتن Sound Recorder برای ظبط صدا در کامپیوتر
  • داشتن Audio Converter جهت تبدیل فایل های صوتی و تصویری به یکدیگر
  • داشتن رادیوی اینترنتی برای گوش کردن به ایستگاه های رادیویی
  • قرار گیری آیکون نرم افزار در کنار ساعت ویندوز و امکان کنترل آن در همان جا
  • داشتن HotKey برای هر کدام از دکمه ها جهت عملکرد سریعتر
  • داشتن منوی Options پیشرفته و حرفه ای
  • امکان ویرایش و ایجاد تغییرا در مشخصات فایل های صوتی
  • امکان جستجو در فایل های صوتی
  • امکان ایجاد تغییرات در تنظیمات صدا
  • امکان ساختن Playlist و اجرای آن

3-برنامه doubleTwist

بهترین برنامه های پخش موسیقی
بهترین برنامه های پخش موسیقی

اپلیکیشن doubleTwist در سال‌های اخیر فراز و نشیب‌های بسیاری داشته است و درحال حاضر یکی از عناوین محبوب در نزد صاحبان دستگاه‌های اندرویدی به شمار می‌رود. اگرچه کاربران باید برای دسترسی به تمامی امکانات آن به سراغ نسخه پولی بروند؛ اما نسخه رایگان هم شامل تمامی قابلیت‌های پایه و کاربردی می‌شود. همچنین بهره‌گیری از نسخه کرک شده همیشه یکی از گزینه‌های در دسترس علاقه‌مندان خواهد بود.

از مهم‌ترین ویژگی‌های برنامه doubleTwist باید به پشتیبانی از کدک‌های صوتی متنوع مثل FLAC و ALAC، رابط کاربری ساده، پشتیبانی از کروم کست و اندروید آتو اشاره نمود. در نسخه پولی پشتیبانی از قابلیت AirPlay اپل نیز به اپ اضافه می‌شود و در حالت پرمیوم امکانات بیشتری مثل اکولایزر ۱۰ کاناله و پوسته‌های سفارشی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. نسخه رایگان در کنار پشتیبانی از استریم، امکان گوش دادن به ایستگاه‌های رادیویی را هم فراهم می‌سازد.

4-برنامه MediaMonkey Gold

نرم افزاری کاربردی که توسط آن می توانید فایل های صوتی و آلبوم های خود را پخش ، رایت ، برچسب گذاری و سازماندهی کنید. این برچسب گذاری برای فهرست بندی موسیقی شما استفاده می شود، بنابراین می توانید به سرعت هر آهنگی را پیدا کنید. برنامه MediaMonkey با ظاهری زیبا و مورد پسند و با داشتن پوسته های متنوع در عین سادگی استفاده می تواند خواسته های کاربران را در زمینه های کار با صدا و فایل های صوتی مهیا کند. برنامه MediaMonkey برای مدیریت صوتی است که همه چیز را برای سازماندهی یک مجموعه موسیقی گسترده فراهم می کند. علاوه بر قابلیت های پخش و امکانات پیکربندی متعدد ، این برنامه از پلاگین های Winamp پشتیبانی می کند.

قابلیت های نرم افزار MediaMonkey Gold

  • پخش اکثر فرمت های صوتی از قبیل MP3, OGG, WMA, FLAC, MPC, WAV, CDA, M3U, PLS
  • تبدیل هریک از فایل های صوتی  به فرمت دلخواه
  • مدیریت و ساخت playlists متعدد
  • قابلیت ذخیره و رایت صداها بر روی انواع سی دی و دی وی دی
  • قابلیت ارتباط برقرار کردن با دستگاه های همراه از قبیل  iPhones, iPods, & MP3 players
  • قابلیت اعمال تغییر بروی تگ فایل های صوتی
  • پوسته های زیبای نرم افزار

5-برنامه Musicolet

بهترین برنامه های پخش موسیقی
بهترین برنامه های پخش موسیقی

Musicolet Music Player [Offline, Free, No ads] عنوان یک موزیک پلیر ساده، کم حجم و در عین حال قدرتمند مخصوص اندروید می باشد که توسط Krosbits توسعه و منتشر شده است. با نصب این پخش کننده صوتی خواهید توانست به سادگی هر چه تمامی تر یک لیست از موزیک های مورد علاقه ی خود را ایجاد کرده و ان ها را با کیفیتی بالا پخش نمایید. همان طور که توضیح داده شد طراحی مینیمالیستیک و سادگی بالای این پلیر یکی از نقاط قوتش می باشد که باعث شده کاربران زیادی را از سراسر جهان به سوی خود جذب کند. GUI به کار رفته در این ابزار دسترسی سریع شما را به قسمت های مختلف فراهم می کند به گونه ای که تنها با یک لمس فایل صوتی پخش شده و یا اینکه به ترک بعد انتقال داده می شود. اگر مرور فایل های صوتی به صورت دسته بندی هایی همانند هنرمند و یا آلبوم برای شما دشوار است تنها کافیست آن ها را به صورت پوشه ای مرور کنید تا به تمامی موزیک ها در کوتاه ترین زمان ممکن دسترسی داشته باشید. همچنین اگر به صدای خروجی از دستگاه هوشمند خود علاقه ای ندارید و یا حس می کنید برخی از فاکتور های آن به درستی تنظیم نشده اند تنها کافیست به تنظیمات اکولایزر مراجعه کرده و یا شخصی سازی باند های آن صدایی دلخواه را گوش دهید.

  • ایجاد لیست پخش و مدیریت ساده ی فایل های صوتی
  • GUI ساده و طراحی مینیمالیستیک برای کسب تجربه ای جدید
  • مدیریت موزیک های در حال پخش تنها در یک صفحه
  • مرور فایل های موجود به صورت پوشه ای
  • تنظیم باند های اکولایزر به دلخواه خود
  • پشتیبانی از ایجاد متن موسیقی برای موزیک های مورد علاقتان
  • ویرایش برچسب ها به دلخواه خود
  • تایمر خواب برای متوقف سازی خودکار پخش
  • پشتیبانی از ویجت های قفل صفحه نمایش
  • ایجلد لیست پخش خودکار

6-برنامه jetAudio Music Player

 یکی از قدرتمندترین و محبوب ترین نرم افزار های پخش موزیک و فیلم در ویندوز است. JetAudio Plus نسخه اندرویدی این پلیر پرآوازه می باشد. توسط این نرم افزار می توانید موزیک های گوشی خود را با بهترین کیفیت ممکن پخش کنید. نرم افزار jetAudio تقریبا تمامی فرمت های رایج صوتی از جمله wav, .mp3, .ogg, .flac, .m4a, .mpc, .tta, .wv, .ape, .mod, .spx را پشتیبانی و پخش می کند؛ همچنین نرم افزار jetAudio دارای افکت های صوتی متنوع و اکولایزر می باشد تا تجربه متفاوتی از گوش دادن به موسیقی را به شما ارائه دهد.

7-برنامه Phonograph

بهترین برنامه های پخش موسیقی
بهترین برنامه های پخش موسیقی

اپلیکیشن Phonograph یکی دیگر از عناوین موجود در لیست بهترین موزیک پلیر های اندروید است که به صورت متن باز منتشر شده است. در نگاه اول متوجه خواهید شد که با برنامه‌ای مینیمال مواجه هستید که بسیار سبک است و استفاده از آن هم آسان خواهد بود. همچنین چاشنی متریال دیزاین موجب شده است تا منوها از جذابیت بصری بالایی برخوردار باشند و جابه‌جایی میان صفحات بسیار سریع خواهد بود.

کاربران می‌توانند در برنامه Phonograph اقدام به تغییر دادن پوسته نیز کنند؛ اما ویرایشگر پوسته از قدرت چندان بالایی برخوردار نیست و بیشتر به انتخاب رنگ‌های دلخواه محدود می‌شود. تعامل با سرویس Last.FM، ویرایشگر تگ‌های آهنگ‌ها، ویجت اختصاصی و برخی ویژگی‌های ناوبری از جمله امکانات مهم اپ به شمار می‌روند. دارندگان سرویس گوگل پلی پس می‌توانند بدون هیچگونه پرداخت درون برنامه‌ای، از تمامی قابلیت‌ها بهره‌مند شوند.

8-اپلیکیشن Oto Music

اپلیکیشن Oto Music یکی دیگر از بهترین موزیک پلیر های اندروید با طراحی ساده و دلنشین است که ظاهر جذاب آن در کنار سهولت استفاده موجب شده است تا امتیاز بالایی را در گوگل پلی از کاربران کسب کند. همچنین پشتیبانی از کروم کست و اندروید آتو در کنار ناوبری آسان در موفقیت آن تاثیر داشته است و گزینه خوبی برای استفاده در خودرو یا روی تلویزیون خواهد بود.

مهم‌ترین امکانات برنامه Oto Music شامل پنج ویجت اختصاصی، پخش بدون وقفه موسیقی، پوسته‌های تاریک و روشن، ویرایشگر تگ فایل‌ها و پشتیبانی از متن آهنگ می‌شود. تمامی موارد گفته شده به صورت رایگان قابل استفاده خواهد بود و نسخه پولی تنها برای حمایت از توسعه‌دهنده در نظر گرفته شده است.

9-اپلیکیشن Plexamp

اپلیکیشن Plexamp گزینه‌ای متفاوت با دیگر عناوین موجود در لیست بهترین موزیک پلیر های اندروید است که نیازی به ذخیره‌سازی آفلاین فایل‌ها روی دستگاه ندارد، اما عملکرد کاملا متفاوتی نسبت به سرویس‌های استریم مثل اسپاتیفای ارائه می‌کند. علاقه‌مندان می‌توانند اقدام به راه‌اندازی یک سرویس Plex روی شبکه خانگی خود کنند و سپس از این اپ برای استریم موسیقی از کامپیوتر روی موبایل بهره بگیرند.

رابط کاربری برنامه Plexamp به خوبی طراحی شده است و گزینه‌ای هم برای ذخیره آفلاین موقت فایل‌ها روی موبایل در آن به چشم می‌خورد. سایر ویژگی‌های قابل ذکر آن شامل پخش بدون وقفه قطعات، تنظیم خودکار حجم صدا، جابه‌جایی روان میان آهنگ‌ها و اکولایزر کاربردی می‌شود. اگرچه نسخه رایگان این اپ روی گوگل پلی قرار دارد؛ اما کاربرانی که می‌خواهند از سرور آن استفاده کنند باید ماهانه ۴.۹۹ دلار پرداخت نمایند. همچنین سرور Plex را می‌توان برای استریم محتوای ویدیویی روی گوشی نیز مورد استفاده قرار داد.

10-اپلیکیشن Pulsar

بهترین برنامه های پخش موسیقی برای اندروید
بهترین برنامه های پخش موسیقی برای اندروید

اپلیکیشن Pulsar توانسته است در هنگام نگارش متن، امتیاز قابل تحسین ۴.۶ از حدود ۲۰۰ هزار رای را در گوگل پلی دریافت کند و بدون شک یکی از بهترین موزیک پلیر های اندروید محسوب می‌شود. طراحی متریال دیزاین در کنار قابلیت‌هایی مثل پخش بدون وقفه، لیست‌های پخش هوشمند، تایمر خاموشی و تعامل با سرویس Last.FM موجب محبوبیت آن شده است.

برنامه Pulsar از کروم کست در کنار اندروید آتو هم پشتیبانی به عمل می‌آورد و از طراحی مینیمالی برخوردار است. همچنین به قدرت پردازشی چندانی نیاز ندارد و به آسانی روی دستگاه‌های قدیمی قابل اجرا خواهد بود. نسخه پرمیوم آن تفاوت محسوسی از لحاظ عملکرد با نسخه رایگان ندارد و تنها نبود تبلیغات در آن به چشم می‌خورد.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا