موبایل و تبلت

بهترین اپلیکیشن پادکست برای اندروید و iOS

امروز در این قسمت از مقالات نرم افزار یاب قصد داریم تا با این مقاله بهترین اپلیکیشن پادکست برای اندروید و iOS به دوستانی که چه در حال شستن لباس ، رانندگی از محل کار یا در حال ورزش در باشگاه باشید ، پادکست‌ها بهترین راه برای پر کردن وقت شما با آخرین اخبار ، برنامه های کمدی ، داستان سرایی و … هستند.
پادکست‌ها ایستگاه های رادیویی جدیدی هستند و گزینه های زیادی برای انتخاب آن‌ها وجود دارد ، اما چگونه آنها را پیدا می‌کنید؟ و پادکست‌های مورد علاقه تان را دسته بندی می‌کنید؟ اگر از طرفداران پادکست هستید و به دنبال بهترین برنامه های پادکست هستید پیشنهاد میکنم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

همانقدر که رسانه‌های ویدیویی جذابند، پادکست‌ها هم جایگاه بسیار مهمی در میان رسانه‌های آنلاین دارند چرا که تقریبا هر موضوعی را شامل می‌شوند. از پادکست‌های قصه‌گویی و موسیقی گرفته تا پادکست‌هایی که از مسائل سیاسی، اقتصادی و علمی صحبت می‌کنند، همگی مخاطب خاص خودشان را دارند و میلیون‌ها نفر از سراسر دنیا دقایقی از روزشان را به آن‌ها گوش می‌سپارند.

بهترین اپلیکیشن پادکست آیفون – Pocket Casts

پاکت کست قبلاً فقط نسخه پولی داشت اخیراً رایگان شد. نسخه plus آن قابل نصب روی رایانه است و امکاناتی مثل فضای ذخیره‌سازی ابری دارد.

تمام امکانات معمول را دارد و ویژگی‌هایی دارد که در بقیه وجود ندارد. مثل:

  • انطباق با اپل واچ
  • قابل استفاده در Android Auto
  • قابلیت پخش از اسپیکرهای هوشمند مثل الکسا

بهترین اپلیکیشن های پادکست کدام است؟

در ادامه بهترین اپلیکیشن های پادکست برای اندروید و یا iOS را به شما در این مقاله از نرم افزار یاب معرفی میکنیم و چند مورد از آن‌ها را به طور کامل معرفی می‌کنیم.

اپلیکیشن Google Podcasts پادکست

بهترین اپلیکیشن پادکست
بهترین اپلیکیشن پادکست

از بین بهترین اپلیکیشن های پادکست، گوگل پادکست اگر بهترین نباشد قطعا جزو ضروری‌ترین اپلیکیشن‌های پادکستی به شمار می‌رود که باید در گوشی داشته باشید. این اپلیکیشن 2 مگابایتی (که حجم بسیار کمش به خودی خود یک دلیل برتری است) رایگان است و مالتی پلتفرم، و چون با حساب گوگل‌تان Sync می‌شود می‌توانید پادکستی را از گوشی شروع کنید و ادامه‌اش را روی رایانه گوش بدهید.

گوگل پادکست اجازه تغییر سرعت پخش را به شما می‌دهد، و می‌توانید قسمت‌های سکوت را هم به سرعت رد کنید. نکته خوب دیگر اینکه به غیر از پادکست‌های انگلیسی و زبان‌های زنده دنیا، بسیاری از پادکست‌های خوب فارسی زبان هم در آن میزبانی می‌شوند که باعث می‌شود ارزش نصب بالایی داشته باشد.

اپلیکیشن Castbox پادکست

کست باکس (Castbox) جز بهترین پادکست‌های محبوب ایرانی‌هاست. این برنامه کاملا رایگان است و در آن خبری از تبلیغات میان برنامه‌ای نیست. این برنامه پادکست دارای بیش از یک میلیون پادکست است.

Castbox از بیش از 70 زبان زنده دنیا پشتیبانی می‌کند که این گزینه باعث تقویت زبان شما می‌شود.این مجموعه علاوه‌بر اندروید از ios هم پشتیبانی می‌کند و کاملا رایگان است.

اپلیکیشن Apple Podcasts پادکست

بهترین اپلیکیشن پادکست
بهترین اپلیکیشن پادکست

کاربران اپل با وجود اپل پادکستز به طور پیش‌فرض در گوشی، خیالشان بابت پادکست‌های مورد علاقه‌شان راحت است. یکی از مزایای اپل پادکستز رابط کاربری بسیار ساده و در عین حال، پخته اپلیکیشن است که کار در آن را به تجربه لذت بخشی تبدیل می‌کند.

با اپل پادکست می‌توانید پادکست‌های مورد علاقه‌تان را دانلود کرده و بعدا به صورت آفلاین آن‌ها را گوش بدهید. ضمنا با اضافه کردن پادکست‌ها به فهرست علاقه‌مندی‌ها، می‌توانید به محض انتشار اپیزودهای جدید با اعلان iOS از این موضوع با خبر شوید. همچنین اپل پادکست هم جزو سرویس‌های میزبانی پادکستی است که پادکست‌های ایرانی و فارسی زبان در آن حضور دارند.

اپلیکیشن SoundCloud پادکست

همه ساوندکلاود را به استریم موسیقی می‌شناسند اما باید بدانید که این اپلیکیشن رایگان میزبان طیف گسترده‌ای از پادکست‌های جذاب هم هست. ساوندکلاود مالتی پلتفرم است و به خوبی میان نسخه‌های موبایل و تحت وب همگام‌سازی می‌شود.

هر چند که کار کردن در محیط آن به سادگی گوگل پادکست نیست و برای دانلود و گوش کردن آفلاین پادکست‌ها باید مشترک پریمیوم باشید. اما با این وجود هوش مصنوعی ساوندکلاود ویژگی بسیار مهمی است که بسته به پادکست‌هایی که گوش می‌کنید، پادکست‌های مشابه را به شما معرفی و پیشنهاد می‌کند.

اپلیکیشن Spotify پادکست

برای ما که به پلی‌لیست‌های جذاب اسپاتیفای عادت کرده‌ایم، شاید استفاده از این اپ برای گوش دادن به پادکست خیلی رایج نباشد. اما باید بدانید که بعضی از مهم‌ترین پادکست‌های دنیا در این پلتفرم منتشر می‌شوند چرا که قریب به 300 میلیون کاربر دارد.

درست مثل استریم موسیقی، از ویژگی پادکست اسپاتیفای هم می‌توانید به رایگان استفاده کنید. البته تا جایی که قادر به تحمل آگهی‌های صوتی میان‌برنامه‌ای آن باشید. ضمنا چند مورد از موفق‌ترین پادکست‌های فارسی زبان هم در اسپاتیفای استریم می‌شوند.

اپلیکیشن شنوتو پادکست

بهترین اپلیکیشن پادکست
بهترین اپلیکیشن پادکست

طرفداران پادکست‌های فارسی همیشه می‌توانند روی شنوتو برای دسترسی به محتوای مورد علاقه‌شان حساب باز کنند. این پلتفرم انتشار پادکست بومی به شکل رایگان عرضه شده، هر چند بعضی ویژگی‌هایش با پرداخت درون‌برنامه‌ای آزاد می‌شوند.

شنوتو تقریبا همه امکانات پلی بک اپ‌های پادکست خارجی (پخش آفلاین، تغییر سرعت، بازپخش و …) را فراهم کرده و از نظر موضوعی تنوع بسیار بالایی از پادکست‌ها را شامل می‌شود. پادکست‌های موسیقی، ورزشی، تاریخی، علم و تکنولوژی، آموزش زبان و کتاب‌های صوتی ارزشمند محتواهایی هستند که در این اپ میزبانی پادکست ایرانی ارائه می‌شوند.

اپلیکیشن ناملیک پادکست

ناملیک هم یکی دیگر از گزینه‌های بومی است که برای شنیدن پادکست می‌توانید به سراغش بروید. محبوب‌ترین پادکست‌های فارسی‌زبان مثل چنل‌بی، فردوسی‌خوانی، رادیو مرز، کرن و دایجست در ناملیک حضور دارند و قابل دانلود و گوش کردن آفلاین هستند.

ناملیک در حال حاضر بیش از 20 هزار شنونده فعال ماهانه دارد که این آمار روز به روز در حال افزایش است. اگر صرفا به دنبال پادکست‌های فارسی زبان هستید، در کنار شنوتو ناملیک هم جزو گزینه‌هایی است که حتما باید در گوشی داشته باشید.

اپلیکیشن Podcast Addict پادکست

Podcast Addict یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های پادکست رایگان است. این شامل یک کتابخانه عظیم از پادکست‌ها ، کتاب‌های صوتی ، پخش مستقیم رادیو و موارد دیگر است. حتی از کانال‌های YouTube پشتیبانی می‌کند. این برنامه همچنین دارای سرعت پخش متغیر ، رد شدن از گزینه‌های سکوت ، پشتیبانی Chromecast و پشتیبانی SONOS است. رابط کاربری آن کمی قدیمی است ، امادارای تعداد زیادی گزینه برای لیست پخش و سازماندهی است که بسیار خوب کار می‌کند. این برنامه رایگان است اما تبلیغات نیز دارد. اگر می‌خواهید تبلیغات را حذف کنید ، یک نسخه حرفه ای 2.99 دلاری در فروشگاه Google Play وجود دارد که می‌توانید آن را تهیه کنید.

اپلیکیشن FM Podcast Player پادکست

بهترین اپلیکیشن پادکست
بهترین اپلیکیشن پادکست

این برنامه پادکست بسیار ابزاری عالی برای گوش کردن پادکست‌هایتان است البته دارای دو نسخه پولی و رایگان است همچنین دارای ویژگی‌های جذاب و منحصر به فردی است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

برخی از ویژگی‌های FM Podcast Player :

  • تنظیم سرعت پخش
  • دارای نسخه وب
  • تم‌های جذاب و خاص
  • پشتیبانی از حافظه ابری
  • موتور جستجو حرفه‌ای و قدرتمند

اپلیکیشن Podcast Republic پادکست

در ابتدا فقط ویژگی رایگان بودن و امکان دنبال کردن بیش از ۱۰۰ پادکست برای من مهم بود اما بعد به ویژگی‌های دیگری هم توجه کردم.

بعد از نصب کردن و حذف کردن چندین مورد خیلی ضعیف و به درد نخور، به پادکست ریپابلیک رسیدم.

اپلیکیشن Podcast Republic کاملاًً رایگان است و امکانات آن نسبت به بقیه کامل‌تر و حرفه‌ای‌تر است. تنها عیبی که دارد نداشته نسخه IOS برای گوشی‌های آیفون است. خودم از این اپ استفاده می‌کنم.

ویژگی‌های اپلیکیشن پادکست podcast republic موارد زیر هستند. بعضی موارد را بقیه هم داشتند.

  • دانلود خودکار اپیزود جدید
  • قابلیت تنظیم دانلود فقط از وای فای
  • تنظیم ساعت توقف موقع خواب
  • نوتیفیکیشن قابل تنظیم
  • دارای ویجت پخش روی صفحه
  • قابلیت خروجی و ورودی فایل opml (بکاپ گرفتن)
  • ساخت لیست پخش
  • تگ‌ گذاری
  • تنظیم سرعت پخش
  • حذف سکوت
  • افزودن فایل صوتی برای پخش از طریق اپلیکیشن
5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا