نرم افزار

معرفی نرم افزار ویرایشگر متن ++ Notepad

معرفی نرم افزار ویرایشگر متن ++ Notepad

نرم‌افزار ویرایشگر متن Notepad++ یک ویرایشگر متن رایگان و قدرتمند برای سیستم عامل ویندوز است. این نرم‌افزار کاربردی برای برنامه‌ نویسان و توسعه‌دهندگان است که به دنبال یک ویرایشگر متن با قابلیت‌های خاص هستند. نرم افزار Notepad++ قابلیت‌های بسیاری از جمله شماره‌ گذاری خطوط، تشخیص وضعیت سینتکس، پشتیبانی از زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی، یافتن و جایگزینی متن، قابلیت کار با فایل‌های بزرگ و… را داراست. همچنین Notepad++ قابلیت نصب پلاگین‌های مختلف را نیز دارد تا کاربران بتوانند از توابع و قابلیت‌های بیشتری استفاده کنند.

نرم افزار ++ Notepad با فرمت‌های مختلفی از جمله ASCII، UTF-8، و UTF-16 سازگار است و می‌تواند فایل‌های متنی را با حجم بزرگ نیز باز کند. همچنین قابلیت ذخیره تغییرات در فایل‌های متنی را نیز دارد. در Notepad++ می‌توانید با استفاده از نشانگر خطا، اشکالات را در کد خود شناسایی کنید و آن‌ها را برطرف کنید. همچنین می‌توانید با استفاده از قابلیت Auto-completion که به صورت خودکار پیشنهاداتی برای کدهای شما ارائه می‌دهد، کدنویسی خود را بهبود بخشید.

نرم افزار ویرایشگر متن ++ Notepad قابلیت پشتیبانی از زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی را داراست که شامل C، C++، Java، HTML، CSS، JavaScript، PHP، Python، Ruby و… می‌شود. همچنین با نصب پلاگین‌های مختلف می‌توانید قابلیت‌های بیشتری به نرم افزار ++ Notpad اضافه کنید. به طور کلی، نرم افزار نوت پد پلاس یک ویرایشگر متن رایگان، ساده و قدرتمند است که با قابلیت‌های خود در برنامه‌نویسی و ویرایش فایل‌های متنی، به برنامه‌نویسان و توسعه‌دهندگان کمک می‌کند که به صورت جامع و بهینه‌تر کدهای خود را نوشته و ویرایش کنند. شما میتوانید جهت آشنایی بیشتر با سایر نرم افزار های برنامه نویسی مقاله ( بهترین نرم افزار های برنامه نویسی  ) را مطالعه نمایید.

نرم افزار ++ Notpad

ویژگی ها و امکانات نرم افزار ویرایشگر متن ++ Notepad

نرم افزار Notepad++ دارای ویژگی های زیادی است که می توان به برخی از آن ها اشاره کرد:

1. پشتیبانی از بیش از 50 زبان برنامه نویسی

2. قابلیت رنگ آمیزی خطوط با توجه به نوع زبان برنامه نویسی

3. قابلیت تغییر اندازه و نوع قلم (font) در نوشته ها

4. قابلیت جستجو و جایگزینی با استفاده از عبارت های منظم (regular expression)

5. قابلیت شماره گذاری خطوط 6. قابلیت کار با فایل های بزرگ

7. قابلیت باز کردن و ویرایش فایل های با فرمت های مختلف از جمله TXT، HTML، PHP، C++, Java، Python، XML و …

8. قابلیت ذخیره فایل های خروجی با فرمت های مختلف از جمله TXT، HTML، PHP، C++, Java، Python، XML و …

9. قابلیت قرار دادن نشانگر در نوشته ها به منظور مشخص کردن نقاط ویرایش 10. قابلیت تغییر تنظیمات زبان برنامه نویسی با پلاگین های مختلف

11. قابلیت افزودن پلاگین به نرم افزار notpad با امکانات مختلف از جمله نمایش خطاها، مدیریت فایل ها، ترجمه متن و …

12. قابلیت ساخت چندین فایل در پنجره های جداگانه به صورت همزمان

نرم افزار  از زبان های زیر پشتیبانی میکند که شامل بیشتر زبان های برنامه نویسی میشود.

Ada, asp, Assembly, autoIt, Batch, C, C++, C#, Caml, Cmake, COBOL, CoffeeScript, CSS, D, Diff, Flash ActionScript, Fortran, Gui4CLI, Go, Haskell, HTML, InnoSetup, Java, Javascript, JSP, KiXtart, LISP, Lua, Makefile, Matlab, MS-DOS, INI file, NSIS, Normal Text File, Objective-C, Pascal, Perl, PHP, PostScript, PowerShell, Properties file, Python, R, Resource file, Ruby, Shell, Scheme, Smalltalk, SQL, TCL, TeX, Visual Basic, VHDL, Verilog, XML, YAML

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا