نرم افزار

بهترین نرم افزار مدیریت زمان

امروز در این قسمت از مقالات نرم افزار یاب قصد داریم تا با این مقاله بهترین نرم افزار مدیریت زمان به عزیزانی که نیاز دارند تا در گوشی یا سیستم خود برای خود برنامه ریزی دقیق داشته باشند و زمان خود را مدیریت کنند .

بنابراین اگر شما هم جز آن دسته از افراد هستید که وقت کم می‌آورید و نیاز برنامه‌ریزی و مدیریت کارهای شخصی‌تان دارید پس ادامه مطلب را با دقت بیشتری بخوانید.

در ادامه بهترین نرم‌افزارها را برای مدیریت زمان گوشی، مدیریت زمان مطالعه، مدیریت وظایف و تقسیم کار و همچنین نرم‌افزار مدیریت کارهای شرکت را برای اندروید و ios به شما معرفی می‌کنیم و به این سوال شما که چه برنامه‌ای برای مدیریت کارهای روزانه بهتر است پاسخ می‌دهیم بنابراین پیشهاد می‌کنم تا انتهای این مقاله بهترین نرم افزار مدیریت زمان با ما همراه باشد.

بهترین نرم افزار مدیریت زمان کدام است؟

با توجه به موارد ذکر شده توانستیم اطلاعات مفیدی را درباره دلایل اهمیت استفاده از نرم افزار های مدیریت زمان قرار دهیم. اکنون ممکن است این سوال مطرح شود که بهترین اپلیکیشن برای مدیریت زمان کدام است؟ برای پاسخ به این سوال می توانید امکانات نرم افزارهای مختلف را مورد مقایسه قرار دهید و نوع عملکرد هر یک را بررسی کنید.

اپلیکیشن todoist مدیریت کارهای روزانه

یافتن یک سیستم نرم افزاری که بتواند تمام نیازهای یک کسب و کار را پوشش بدهد شاید به نظر غیرممکن برسد. برای انجام این کار لازم است فاکتورهای حیاتی کسب و کار خود را یادداشت نمایید و بعد به بررسی برنامه todoist که یک نرم افزار مدیریت وظایف است بپردازید. پس از انجام تحقیقات و بررسی های لازم می توانید نرم افزار مورد نیاز خود را پیدا کنید و از آن استفاده نمایید.

با استفاده از اپلیکیشن todoist می توانید برنامه های روزانه خود را مدیریت کنید. کافیست وظایف خود را اضافه و زمانبندی کنید تا todoist در زمان تعیین شده آن وظایف را به شما اطلاع رسانی کند. در حین انجام کار می توانید ویژگی های جدید todoist را کشف کنید. ابتدا مشخص کنید با چه سیستم عاملی می خواهید از اپلیکیشن todoist استفاده کنید. سپس با توجه به سیستم عامل مورد استفاده نسخه مورد نیاز خود را دانلود و نصب نمایید. علاوه بر این می توانید از نسخه وب نرم افزار todoist به صورت آنلاین نیز استفاده نمایید.

  • ضبط و سازماندهی وظایف در هر لحظه ای که به ذهنتان می رسد.
  • امکان تنظیم اعلان های یادآور وظایف بر اساس موقعیت زمانی و مکانی
  • ایجاد لیستی از عادات در تاریخ های معین
  • امکان مشخص نمودن سطح اولویت وظایف
  • امکان تنظیم یادآور روی گوشی هوشمند
  • با اختصاص وظایف به دیگران در رابطه با پروژه ها با یکدیگر همکاری کنید.
  • مسیر پیشرفت انجام کارها و وظایف تعیین شده را مشاهده نمایید.
    بهترین نرم افزار مدیریت زمان
    بهترین نرم افزار مدیریت زمان

دسترسی: اندروید، iOS

اپلیکیشن Remember The Milk مدیریت وظایف

اگر برای مدیریت همه کارهایی که باید انجام دهید مشکل دارید و با دستگاه‌های مختلف کار می‌کنید، این برنامه بهترین گزینه برای شما است. این یک نرم‌افزار ساده و عالی است که علاوه بر اندروید و ios، روی دکستاپ هم می‌توانید از آن استفاده کنید. شما می‌توانید وظایف و لیست کارها را با دیگران به اشتراک بگذارید و یک ابزار بسیار عالی برای کارهای تیمی است.

شما می‌توانید Remember The Milk را از اپ استور یا گوگل پلی دانلود کنید، پس از دانلود باید وارد حساب کاربری جیمیل تان شوید و دسترسی‌های لازم را تایید کنید. اکنون می‌توانید با منو سمت راست برنامه‌هایتان را مدیریت و آنها را با دیگران به اشتراک بگذارید.

  • سازگاری با موبایل و کامپیوتر
  • قابلیت اتصال به جیمیل، Outlook ، تقویم گوگل و …
  • سینک کردن همه ابزارهای شخصی برای مدیریت زمان بهتر
  • مدیریت وظایف
  • یادآوری انجام وظایف
  • اشتراک وظایف و لیست‌ها با دیگران

امکان استفاده به صورت رایگان: دارد

دسترسی: دسکتاپ، اندروید، iOS

اپلیکیشن Toggl مدیریت پروژه

نرم‌افزاری که بی‌ربط به محیط کار و شغل نیست. این ابزار تاگل (Toggl) نام دارد که با هدف افزایش بهره‌وری در کار طراحی و ارائه شده است. بنابراین اگر فکر می‌کنید که زمان بیشتری در طول روز را از دست می‌دهید و از انجام وظایف و یا پروژه‌های تعریف شده خود عقب می‌مانید،از Togglمی‌توانید علاوه بر گوشی‌های همراه (اندروید وآی او اس) در سیستم عامل‌های مختلف ( لینوکس، ویندوز، مک) هم از آن استفاده کنید. البته کسانی که اشتراک ماهیانه این برنامه را خریداری می‌کنند میتوانند از امکانات بیشتر این برنامه بهره ببرند. ما نرم افزار مدیریت پروژه تاگل (Toggl) را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بهترین نرم افزار مدیریت زمان
بهترین نرم افزار مدیریت زمان

دسترسی: اندروید، iOS

اپلیکیشن RescueTime مدیریت زمان با گوشی

نرم‌افزار RescueTime  خدمات خود را در دو نسخه ارائه می‌دهد: نسخه Lite  که رایگان است و نسخه  Premium که دارای هزینه ۹ دلار در ماه یا ۷۲ دلار در سال است. شرکت‌ها یا سازمان‌هایی که می‌خواهند به صورت گروهی از RescueTime استفاده کنند ، همان نرخ مشترکان Premium را پرداخت می‌کنند.

نسخه Lite نرم‌افزار RescueTime  برای کسی که قبلاً هرگز نحوه گذراندن زمان‌های خود را ردیابی نکرده است ، خدمات زیادی را ارائه می‌دهد. این برنامه روی اینکه از چه وب‌سایت‌ها و برنامه‌هایی استفاده می‌کنید و چه مدت زمانی را در آن‌ها سپری می‌کنید ، نظارت می‌کند. در این اپلیکیشن می‌توانید هر برنامه و سایتی را که استفاده می‌کنید در طبقه  بهره‌ور/ غیر بهره‌ور دسته‌بندی کنید و RescueTime بر این اساس چند گزارش اساسی تولید می‌کند که نشان می‌دهد  وقت خود را چگونه  می‌گذرانید. اعضای نسخه Lite می‌توانند اهداف هفتگی مانند “صرف X ساعت در هفته برای کارهای بهره‌ور و کمتر از 7 دقیقه برای موارد غیر‌ بهره‌ور” تعیین کنند و بر اساس آن یک ایمیل گزارش هفتگی دریافت کنند. اگر چه برای دریافت گزارشات ، به یک تاریخچه سه ماهه محدود می‌شوید.

  • اندازه‌گیری خودکار میزان زمانی که در هر وب‌سایت یا نرم افزار گذاشته اید
  • وجود دکمه توقف 15 دقیقه‌ای یا یک ساعتی که باعث می‌شود غیرفعال شدن آن در زمان‌های استراحت، راحت تر شود
  • برچسب‌دهی به فعالیت‌های شما به عنوان مفید یا غیرمفید بر اساس مقیاس پنج گانه
  • امکان هوشمندتر کردن برچسب‌دهی برای تشخیص فعالیت‌های مفید و غیرمفید شما
  • امکان خاموشی این نرم افزار مدیریت زمان در مواقعی که نیاز به حفظ حریم شخصی دارید
  • می توانید تصمیم بگیرید این ابزار، کدام فعالیت‌های دیجیتالی شما را در نظر نگیرد
  • امکان فعال کردن زنگ هشدار برای جلوگیری از اتلاف وقت بیش از حد

دسترسی: اندروید، iOS

اپلیکیشن Timely مدیریت مطالعه

Timely یک برنامه خلاقانه برای تخمین زمان است که نه تنها در مورد مدت زمان انجام پروژه‌ها به شما کمک می‌کند، بلکه باعث می‌شود هفته کاری خود را با کارآیی بیشتری سازماندهی کنید. این برنامه هفته کاری شما را از قبل مشخص می‌کند و به شما امکان می‌دهد تخمین بزنید که چقدر زمان برای انجام کارهای روزانه خود باید اختصاص دهید. با پیگیری زمان خود، می‌توانید پیش بینی‌های خود را با مدت زمان واقعی شما مقایسه کرده و برنامه خود را در آینده بهتر برنامه ریزی کنید.

دسترسی: اندروید، iOS

اپلیکیشن Evernote یادداشت برداری هوشمند

Evernote یک برنامه بسیار کاربردی و رایگان هست و مناسب افرادی است که مدام در حال یاداشت برداری هستند و ناگهان ایده‌ای به ذهنشان می‌رسد که باید آن را یاداشت کنند. این برنامه مدیریت شخصی به شما این امکان را می‌دهد که تمام ایده‌ها، افکار و تصاویر خود را به روش‌های مختلف (مانند صدا ، یادداشت‌ها یا تصاویر) ضبط کنید. و حتی می‌توانید آن را با دوستانتان به اشتراک بگذارید.

بهترین نرم افزار مدیریت زمان
بهترین نرم افزار مدیریت زمان

دسترسی: اندروید، iOS

اپلیکیشن Trello مدیریت زمان

طراحی نرم افزار ترلو یک فلسفه جالب دارد که بهتر است با آن آشنا شوید. مردم ژاپن در حوزه مدیریت کارها و پروژه‌هایشان اصطلاحی به نام کنبان(Kanban) دارند که در ابتدای هر فعالیت و پروژه‌ای که می‌خواهند آن را شروع کنند، ابتدا لیست کارهای لازم را به صورت ستونی مرتب(sort) می‌کنند تا با خیالی آسوده‌تر و اطمینان خاطر بیشتر بتوانند درک درستی از کارها و وظایفشان داشته باشند و سپس اقدام به انجام فعالیت‌های لازم می‌کنند. این فعالیت درواقع اصلی‌ترین ایده برای طراحی و توسعه نرم افزار ترلو بود تا افراد بتوانند پروژه‌های فردی و گروهی خودشان را با بازدهی بیشتری همراه کرده و فعالیتشان را به خوبی جلو ببرند. 

نسخه رایگان اپلیکیشن ترلو هم‌اکنون بیشتر از 50 میلیون کاربر فعال در سراسر جهان دارد که از امکانات این اپلیکیشن محبوب استفاده می‌کنند. هم‌اکنن شرکت ترلو یکی از زیرمجموعه‌های یک کمپانی استرالیایی به نام Atlassian است. نکته جالب اینجاست که نرم افزار ترلو که بیشتر مبتنی بر وب است، در اواسط سال 2011 توسط شرکت  Fog Creek Softwareارائه شد. با وجود اینکه اعضای این شرکت بسیار خلاق و خوش‌فکر بودند و زحمت زیادی برای توسعه نرم افزار ترلو کشیدند، اما بعدها امتیاز این شرکت در سال 2017 به شرکت Atlassian واگذار شد.

اپلیکیشن Pumble مدیریت زمان

از دیگر نرم افزارهای مدیریت زمان می‌توان به ابزار Pumble اشاره کرد که به واسطه ویژگی‌های قدرتمند خود توانسته جایی در بین سایر ابزارهای مشابه پیدا کند. Pumble مانند بسیاری دیگر از نرم افزارهای مشابه، هم از طریق وب و ویندوز قابل دسترسی است و هم نوعی نرم افزار مدیریت زمان اندروید و iOS است.

برخی از قابلیت های این ابزار مدیریت زمان عبارت اند از:

  • چت با سایر هم تیمی‌ها
  • ایجاد کانال‌های گروهی و خصوصی حول موضوعات خاص
  • پیام مستقیم به اعضا
  • اشتراک فایل
  • تماس صوتی و تصویری
  • قابلیت جستجو در تاریخچه چت

امکان استفاده به صورت رایگان: دارد
دسترسی: وب، اندروید، iOS، Mac، Windows و Linux

نرم افزار Forest مدیریت زمان

نرم افزار Forest، روش جالبی برای مدیریت زمان دارد و می‌تواند به افراد کمک کند تا از اعتیاد به منابع غیرمفید بکاهند. برای مثال شما لیست سیاهی از سایت‌هایی که نمی‌خواهید در آنها وقت بگذرانید را به نرم افزار معرفی می‌کنید. سپس در محیط برنامه، یک دانه داخل جنگل می‌کارید. طی 30 دقیقه بعدی این دانه کم کم رشد می‌کند. اگر نتوانید در طول این مدت زمان مقاومت کنید و به سایت‌های لیست سیاه خود سر بزنید این درخت از بین می‌رود. همین کار باعث می‌شود انگیزش و نوعی مسئولیت‌پذیری برای مدیریت بهتر زمان ایجاد شود.

ویژگی‌های مهم نرم افزار مدیریت زمان Forest:

  • روشی جالب برای ترک اعتیاد به اینترنت
  • بهبود تمرکز فکر شما بر روی کار و اتمام آن
  • تعریف لیست سیاه از سایت‌هایی که دوست ندارید به آنها سر بزنید و وقت خود را تلف کنید

امکان استفاده به صورت رایگان: ندارد

دسترسی: اندروید، iOS، Mac، Chrome و  Firefox

نرم افزار Time Doctor مدیریت زمان

یکی از بهترین نرم افزارهای مدیریت زمان، Time Doctor است که برای برای تیم‌های کاری دورکار مناسب است و با برخی از نرم افزارهای مدیریت پروژه مانند آسانا و Jira هم هماهنگی دارد. ویژگی‌های مختلف آن موجب می‌شود که مدیران بتوانند دید بهتری نسبت به میزان زمانی که کارمندان صرف می‌کنند پیدا کنند.

ویژگی‌های مهم نرم افزار مدیریت زمان Time Doctor:

  • گرفتن اسکرین شات در فواصل زمانی مختلف در طی ساعات کاری
  • مانتیور میزان زمانی که کارمندان روی هر کدام از بخش‌های مختلف کاری وقت می گذارند
  • استفاده از نرم افزار مدیریت زمان اندروید و iOS برای ردیابی زمانی از راه دور
  • ردیابی اینکه کارمندان شما از چه وب‌سایت ها و نرم افزارهایی استفاده می کنند

امکان استفاده به صورت رایگان: دارد

دسترسی: دسکتاپ، اندروید، iOS

کلام آخر

در این مقاله به توضیح بهترین نرم افزار مدیریت زمان پرداختیم و تمام تلاش خود را کردیم که اطلاعات جامعی را درباره امکانات و ویژگی های این گروه نرم افزاری را در اختیارتان قرار دهیم. همچنین تشکر می کنم از همه شما عزیزان که تا این بخش از مقاله همراه ما بودید و خواهشمندم نظرات خود را کامنت کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا