موبایل و تبلتنرم افزار

کنترل گوشی اندرویدی با کامپیوتر یا اسکرین میرور

کنترل گوشی اندرویدی با کامپیوتر یا اسکرین میرور

از ویژگی های مهم ویندوز 10 قابلیت کنترل کوشی از طریق کامپیوتر میباشد، اما این قابلیت فقط برای تعدادی از تلفن های همراه اندرویدی میباشد، ولی بدون استفاده از این قابلیت امکان کنترل گوشی اندرویدی با کامپیوتر وجود دارد. در ادامه توضیحات کامل را خواهیم گفت.

یکی از بهترین روش ها استفاده از روش scrcpy میباشد که علاوه بر رایگان بودنش ، کار با آن نیز راحت میباشد، اما یکی از نقط ضعف این است که برای میرو کردن تصویر موبایل در کامپیوتر نیاز است از کابل usb استفاده شود، برنامه نویسان این اپلیکیشن  دارای تجربه و تخصص زیادی در این زمینه و شبیه ساز  اندروید Genymotion نیز یکی از محصولات این شرکت میباشد.

در صورتی که دوست دارید کنترل موبایل خود را بدون سیم به کامپیوتر متصل کنید میتوانید از نرم افزار Airmirror استفاده کنید، هر چند این نرم افزار نیز دارای نقاط ضعفی میباشد، برای انجام کار با اپلیکیشن حتما باید گوشی شما روت شده نباشد، نیاز است تا مراحل خاصی طی شود و با هر بار ریپوت کردن گوشی برای میرو کردن صفحه‌ آن در ویندوز، باید مجددا مراحل قبلی تکرار شوند.

یکی دیگر از اپلیکیشن های مناسب برای این کار Vysor میباشد که امکان برقراری بدون سیم را دارد منتها برای استفاده از این قابلیت با نسخه پولی آن را خریداری کنید.

با این حال ما به شما نحوه کار با نرم افزار scrcpy را توضیح خواهیم داد، این نرم افزار علاوه بر رایگان بودنش امکان استفاده در تمام گوشی های موبایل را دارد.

کنترل گوشی اندرویدی با کامپیوتر با نرم افزار scrcpy

شما میتوانید برای کنترل اندرویدی با کامپیوتر از نرم افزار استفاده کنید،شما میتوانید این نرم افزار را از سایت گیت هاب دانلود کنید، توجه داشته باشید برنامه scrcpy در دو نسخه 32 و 64 امکان دانلود دارد، شما با توجه به نوع ویندوز و نسخه آن میتوانید اقدام به دانلود کنید.

پس از دانلود نرم افزار فولدرها را به یک فایل در کامپیوتر انتقال دهید، روی فایل scrcpy.exe دو بار کلیک کنید تا برای نصب آن اجرا شود، حتما باید یک گوشی اندرویدی از طریق کابل به کامپیوتر متصل باشد در غیر این صورت با خطا مواجه خواهید شد. 

کنترل گوشی اندرویدی با کامپیوتر

پس از نصب و راه اندازی نرم افزار نوبت به پیکربندی میرسد، قبل از پیکربندی شما باید دسترسی developer options را تنظیم کرده و پس از آن در حالت اقدام به فعال کردن USB Debugging نمایید. مراحل انجام کار به صورت مختصر در زیر 

باید به Settings > About Phone رفته و سپس گزینه‌ی Build Number را هفت بار پشت سر هم فشار دهید. سپس به Settings > Developer Options بروید و گزینه‌ی USB Debugging را فعال کنید.

پس از انجام مراحل بالا میتوانید گوشی را با کابل USB به کامپیوتر به متصل نمایید.

روی آیکون برنامه scrcpy کلیک کرده تا برنامه اجرا شود پس از بالا آمدن نرم افزار بر روی گوشی با پیغام Allow USB debugging مواجه میشوید که نیاز است آن را تایید کنید، پس از تایید پیغام مشاهده خواهید کرد که بر روی کامپیوتر صفحه گوشی شما نمایش داده میشود و شما میتوانید با کیبورد و موس گوشی خود را مدیریت کنید.

در صورتی که دیگر نخواهید با نرم افزار کار کنید فقط کافیست کابل را از کامپیوتر جدا کنید، برای استفاده دوباره نیز فقط کافیست کابل را به کامپیوتر متصل نمایید و برنامه را اجرا کنید، توجه داشته باشید که توسعه دهندگان scrcpy از دستور Google adb استفاده کرده‌اند و در برخی از گوشی‌ها نیازی به تایید دسترسی وجود ندارد و کافیست USB Debugging فعال باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا