سخت افزار

بهترین لپ تاپ گیمینگ

ما امروز در این بخش از مقالات نرم افزار یاب قصد داریم تا با مقاله خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ به دوستانی که علاقه خاصی در زمینه گیمینگ دارند و همینطور از هدست های گیمینک هم استفاده می کنند می توانند به این صفحه مراجعه کنبد. برای این کار یا بازی کردن نیاز به سیستم قوی گیمینگ دارند ما در این مقاله خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ قصد داریم تا با 10 تا از بهترین لپ تاپ های گیمینگ در بازار شما را آشنا کنیم. پس تا آخر این مقاله خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ همراه نرم افزار یاب باشید.

نکاتی که باید پیش از خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ بدانید

پیش از معرفی مدل‌های مختلف لپ تاپ‌ گیمینگ، لازم است نکاتی را در نظر داشته باشید. این نکات ویژگی‌های لپ تاپ گیمینگ بالا رده مناسب برای بازی کردن را به ما نشان می‌دهند. به صورت معمول لپ تاپ‌های گیمینگ، دارای یک چیپ گرافیکی مجزا از گرافیک آنبرد (On board) هستند. این گرافیک مستقل قدرتی بسیار بیشتر از چیپست‌های یکپارچه را در اختیار شما می‌گذارد.

 

همچنین لپ تاپ‌های گیمینگ برای داشتن بهترین عملکرد به حداقل ۱۶ گیگابایت رم نیاز دارند؛ این میزان از رم برای انجام بسیاری از کارها از جمله گیمینگ مناسب است. این مورد در لپ تاپ گیمینگ بالا رده عموما صدق می‌کند و به ندرت مقداری کمتر را در این محصولات مشاهده می‌کنیم.

از دیگر نکات مهم در لپ تاپ‌های گیمینگ باید به مجهز بودن آن به حافظه‌های پرسرعت SSD اشاره کرد. SSD یکی از تاثیر گذار‌ترین قطعات برای افزایش سرعت در لپ تاپ است. باید توجه داشت که امکان افزودن و ارتقای SSD به دستگاه یکی از مزیت‌های بسیار خوب و مهم برای هر لپ تاپ گیمینگ به شمار می‌رود.

حتی لپ تاپ‌های گیمینگ ارزان قیمت بهتر است از پردازنده به روز و نسبتا جدیدی بهره ببرد. البته این پردازنده به اندازه چیپ گرافیکی در بازی‌ها مهم نیست، اما استفاده از آن در کنار گرافیک قدرتمند، بسیار تاثیر گذار است. استفاده از خنک کننده قدرتمند و هیت سینک‌های مدرن در لپ تاپ‌های گیمینگ بسیار مهم هستند. همچنین در آخر باید به صفحه نمایش، با کیفیت مناسب و نرخ بروزرسانی بالا در تصویر اشاره کرد.

لپ تاپ گیمینگ ایسوس TUF Dash F15 FX516PR

خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ
خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ

شرکت ایسوس یکی از جدیدترین لپتاپ‌های خود را با نام TUF Dash F15 FX516PR که یک لپ‌تاپ مخصوص بازی (گیمینگ) است را به بازار معرفی کرد. از ویژگی‌های این لپ‌تاپ‌ می‌توان به وجود پردازنده و کارت گرافیک جدید و بسیار قدرتمند اشاره کرد که موجب می‌شود تا یک گیمر به ‌صورت حرفه‌ای و بسیار آسان بتواند با آن بازی کرده و از آن لذت ببرد. اندازه و ضخامت این لپ‌تاپ‌ به‌علت وجود سخت‌افزارهای نیرومند، نمایشگر بزرگ و سیستم خنک‌سازی قدرتمند، زیاد بوده و طراحی آن‌ها نیز به‌گونه‌ای است که مورد پسند گیمرها است. این لپ‌‌تاپ‌ گیمینگ به‌صورت سبک و با قابلیت حمل و نقل آسان طراحی شده و استفاده از رنگ نوک مدادی در قاب این مدل، شکل ویژه‌ و جذابی به دستگاه داده است. وزن لپ‌تاپ ایسوس FX516PR برای حمل در کوله یا کیف مخصوص بسیار مناسب بوده و کاربر می‌تواند بدون اذیت شدن، آن را با خود حمل کند.

قیمت این محصول ساده و شیک در بازار کشور حدود ۵۰ میلیون تومان است. ایسوس از یک پردازنده Core i7 و نسل یازدهم در این محصول استفاده می‌کند. پرازنده Core i7 11370H از قدرت بسیار مناسبی برخوردار است و ۱۲ مگابایت کش دارد.

همچنین این محصول از ۱۶ گیگابایت رم DDR4 با باس ۳۲۰۰ مگاهرتز دارد و امکان ارتقا آن در این لپ تاپ وجود دارد. استفاده از پردازنده و رم‌ DDR4 باعث شده تا در کنار قدرت مناسب، این محصول از گرافیک Geforce RTX 3070 بهره ببرد. این گرافیک دارای ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی است.

صفحه نمایش این محصول اندازه ۱۵.۶ اینچی دارد. رزولوشن آن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل)، و پنل آن از نوع IPS است. همچنین باید به نرخ بروزرسانی ۲۴۰ هرتزی آن نیز اشاره کرد. یک حافظه ۱ ترابایتی SSD و به شکل M.2 موجود است و باتری ۳ سلولی آن تا حداکثر ۵ ساعت شما را همراهی می‌کند.

وزن ۲.۰ کیلوگرم
ابعاد ۳۶۰x۲۵۲x۱۹.۹ میلی‌متر
سری پردازنده Core i۷
مدل پردازنده ۱۱۳۷۰H
حافظه Cache ۱۲ مگابایت
ظرفیت حافظه RAM ۴۰ گیگابایت
نوع حافظه RAM DDR۴
ظرفیت حافظه داخلی یک ترابایت
نوع حافظه داخلی SSD
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
قیمت حدود 50 میلیون تومان

لپ تاپ گیمینگ لنوو مدل Legion 5-G

شرکت‌های بزرگ تولیدکننده‌ی لپ‌تاپ با رقابت سختی که در طراحی سری محصولات حرفه‌ای مخصوص بازی دارند، از این فرصت برای قدرت‌نمایی استفاده می‌کنند. به همین دلیل معمولا تمام لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی مجهز به سخت‌افزارهای به‌روز و قوی، صفحه‌نمایش باکیفیت و امکانات متعدد هستند. لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی شرکت «لنوو» هم همین خصوصیات را داشته و ارزش خرید زیادی دارند. سری گیمینگ لنوو با سی پی یو قدرتمند نسل دهم و گرافیک قدرتمند 6 گیگا بایت قابلیت اجرای سنگین ترین بازیها و نرم افزار های گرافیکی را دارد.

این لپ تاپ گیمینگ بسیار زیبا قیمتی حدود ۵۳ میلیون تومان دارد. همچنین از پردازنده AMD Ryzen 5 6600H بهره برده که از ۱۶ مگابایت کش برخوردار است. درون این لپ تاپ ۱۶ گیگابایت رم از نوع DDR5 با باس ۴۸۰۰ مگاهرتز جای گرفته است.

لنوو با استفاده از یک گرافیک قدرتمند توانسته قدرت بسیار بالایی را در اختیار کاربران قرار بدهد. چیپ گرافیکی استفاده شده در این محصول Geforce RTX 30760 است که قدرت بسیار مناسبی را به شما ارائه می‌دهد. این چیپ گرافیکی دارای ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی است.

صفحه نمایش این لپ تاپ گیمینگ ، ۱۵.۶ اینچ و دارای نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز است. همچنین رزولوشن این صفحه نمایش Quad HD (۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل) و نوع آن IPS LED است. لنوو برای محصول خود از ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD و به صورت NVMe استفاده کرده است. همچنین یک باتری ۱۰۰ وات ساعتی درون این لپ تاپ گیمینگ جای گرفته است و تا ۵ ساعت شما را همراهی می‌کند.

وزن ۲.۳۹ کیلوگرم
ابعاد ۳۶۰x۲۷۵x۲۵
سری پردازنده Core i۷
حافظه Cache ۱۲ مگابایت
ظرفیت حافظه RAM ۳۲ گیگابایت
نوع حافظه RAM DDR۴
ظرفیت حافظه داخلی ۵۱۲ گیگابایت
نوع حافظه داخلی SSD
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
نوع باتری سه سلولی
قیمت حدود 53 میلیون تومان

لپ تاپ گیمینگ اچ پی مدل Victus 16

خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ
خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ

لپ تاپ اچ پی Victus یکی از جدیدترین محصولات شرکت اچ پی در حوزه گیمینگ است که در عین داشتن امکانات فوق العاده، قیمت مناسبی هم دارد و نسبت به نسل‌های قبلی خود پیشرفت‌های زیادی کرده است. هیچکس نمی‌خواهد لپ‌تاپی را خریداری کند که ظاهر و طراحی زشتی دارد و از جنس بدی ساخته شده است، به همین خاطر یکی از اولویت‌های مهم ما برای خرید یک لپ‌تاپ طراحی و ساخت آن است. خوشبختانه لپ‌تاپ اچ پی Victus دارای طراحی جذاب و ساده است که می‌تواند شما را جذب کرده و در نگاه اول توجه‌تان را جلب کند. لپ تاپ اچ پی Victus دارای یک صفحه نمایش 16.1 اینچی با کیفیت FHD است که می‌تواند کیفیت مناسبی را برای انجام بازی‌های دلخواه‌تان ارائه کند.همچنین باید بدانید که این صفحه نمایش مات است و کمک می‌کند که بتوانید به راحتی به انجام بازی و کار با لپ‌تاپ در محیط‌های پرنور بپردازید و چشم‌تان اذیت نخواهد شد. در لپ‌تاپ‌های گیمینگ، از هرچیزی بتوانیم چشم پوشی کنیم، از پردازنده و سخت افزار نمی توان به راحتی گذشت و باید یک لپ تاپ قدرتمند را انتخاب کنید تا هم از نظر پردازش و هم از نظر گرافیکی بتواند بازی‌های دلخواه شما را بدون مشکل اجرا کند. لپ تاپ اچ پی Victus دارای یک پردازنده اینتل CORE I5 است که 6 هسته دارد و به اندازه کافی قدرت دارد تا بتواند بازی‌های متوسط و سنگین را به خوبی و بدون لگ و باگ اجرا کند. همچنین این پردازنده در کنار یک رم 8 گیگابایت فعالیت می‌کند که بتوانید بهترین بازدهی را دریافت کنید. لپ تاپ اچ پی victus دارای 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیز است که می‌توانید از آن برای ذخیره فایل های خودتان استفاده کنید. پردازنده گرافیکی این لپ‌تاپ انویدیا GEFORCE RTX 3050 است که یکی از پردازنده‌های قدرتمند فعلی در بین لپ‌تاپ‌های گیمینگ محسوب می‌شود و در کنار 4 گیگابایت حافظه گرافیکی، می‌تواند یک کیفیت مناسب و فوق‌العاده را به شما ارائه دهد.

دل از ۱۶ گیگابایت رم DDR5 و باس ۴۸۰۰ مگاهرتز در این لپ تاپ گیمینگ استفاده کرده است و برای محصولی با عنوان گیمینگ کاملا مناسب است. گرافیک مجزا در نظر گرفته شده برای این محصول Geforce RTX 3060 است. این گرافیک ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

صفحه نمایش این لپ تاپ گیمینگ میان رده یک مدل ۱۶ اینچی با رزولوشن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و از نوع IPS است. این صفحه نمایش دارای نرخ بروزرسانی تصویر ۱۴۴ هرتز نیز هست. همچنین باید بدانید که در این محصول یک حافظه SSD ۱ ترابایتی و از نوع NVMe M.2 قرار دارد. همچنین یک باتری ۴ سلولی شما را تا حداکثر ۴ ساعت همراهی می‌کند.

وزن ۲.۳ کیلوگرم
ابعاد ۳۶۳x۲۵۵x۲۴ میلی‌متر
سری پردازنده Core i۵
حافظه Cache ۱۲ مگابایت
ظرفیت حافظه RAM ۸ گیگابایت
نوع حافظه RAM DDR۴
ظرفیت حافظه داخلی ۲۵۶ گیگابایت
نوع حافظه داخلی SSD
اندازه صفحه نمایش ۱۶.۱ اینچ
نوه باتری چهار سلولی
قیمت حدود 54 میلیون تومان

لپ تاپ گیمینگ لنوو مدل Ideapad gaming 3

اگر قصد خرید لپ‌تاپ را داشته باشید، قطعا نام شرکت لنوو در بین برندهای پیشنهاد شده به شما وجود خواهد داشت. لنوو با تولید انواع لپ‌تاپ با کاربری‌های گوناگون و قیمت مناسب نسبت به کیفیت ارائه شده، به یکی از محبوب‌ترین برندهای تولیدکننده لپ‌تاپ تبدیل شده است. لپ تاپ گیمینگ Lenovo مدل IdeaPad Gaming 3-HD، یکی از محصولات بالارده این برند است که برای کاربری‌های گیمینگ، مهندسی و مالتی مدیا تولید شده است. لنوو در طراحی لپ‌تاپ گیمینگ مدل IdeaPad Gaming 3-HD توانسته است همزمان قدرت و زیبایی را به تصویر بکشد. بدنه‌ لپ‌تاپ به رنگ مشکی تولید شده و قسمت بالا و لبه‌ پایین لپ‌تاپ به‌صورت زاویه‌دار، به جای خط صاف طراحی شده است تا ظاهر جذاب‌تری به لپ‌تاپ بدهد. استفاده از پلی کربنات و پلاستیک ABS در ساخت بدنه محصول، موجب شده وزن لپ‌تاپ تقریباً 2.26 کیلوگرم باشد و در دسته لپ‌تاپ‌های سبک وزن در حوزه گیمینگ قرار گیرد.

این محصول با قیمتی در حدود ۵۸ میلیون تومان در دسترس است. پردازنده i7 نسل دوازدهم 12650H اینتل به عنوان قلب تپنده این محصول انتخاب شده که از ۲۴ مگابایت کش برخوردار است. همچنین از ۱۶ گیگابایت رم درون این محصول استفاده می‌شود.

این رم‌های DDR4 دارای باس ۳۲۰۰ مگاهرتز هستند که نشان از سرعت بالای آن دارد. گرافیک این محصول Geforce RTX 3060 است که از ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی برخوردار است. این گرافیک در کنار پردازنده قدرتمند و رم‌های پر سرعت، قدرت بسیار بالایی را در اختیار شما می‌گذارند.

صفحه نمایش این محصول یک نمونه ۱۵.۶ اینچی است که دارای رزولوشن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) با پنل IPS و نرخ بروزرسانی ۱۲۰ هرتز است. لنوو برای این محصول خود یک حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD و به صورت PCIe NVMe را قرار داده است. باتری این محصول یک نمونه ۴ سلولی است که شما را ۴ ساعت بدون نیاز به شارژر همراهی می‌کند.

وزن ۲.۲۶ کیلوگرم
ابعاد ۳۵۹x۲۵۱x۲۴.۲
سری پردازنده Core i۷
حافظه Cache ۱۲ مگابایت
ظرفیت حافظه RAM ۱۶ گیگابایت
نوع حافظه RAM DDR۴
ظرفیت حافظه داخلی یک ترابایت و ۲۵۶ گیگابایت
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
نوع باتری سه سلولی
قیمت حدود 58 میلیون تومان

لپ تاپ ام‌اس‌آی مدل Pulse GL66

خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ
خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ

لپ‌‌تاپ‌های مخصوص بازی امروزه طرفداران زیادی دارند. استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها در ساخت این محصولات باعث شده است که این دستگاه‌‌های قدرتمند امکانات بسیار خوبی داشته باشند. مدل Pulse GL66 – 12UEK شرکت MSI یکی از لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی ا‌ست که بدنه‌ی مقاومی دارد و با پردازنده‌‌ی نسل جدید اینتل، یعنی Core i7 Alder Lake 12700H با فرکانس پردازنده‌ی 2.3-4.7 گیگاهرتز و 24 مگابایت حافظه کش، یک لپ‌‌تاپ قدرتمند به حساب می‌آید. لپ‌تاپ مخصوص بازی به یک پردازنده‌ی گرافیکی عالی نظیر GeForce RTX 3070 GDDR6 انویدیا با 8 گیگابایت حافظه اختصاصی هم نیاز دارد؛ صفحه ‌نمایش 15.6 اینچی با دقت QHD با تراکم پیکسلی 2560×1440 برای بازی و کارهای گرافیکی کاملا مناسب است. این لپ‌‌تاپ یک دستگاه کامل و قوی است که نیازهای کاربر علاقه‌مند به بازی را رفع می‌‌کند. گفتنی است این مدل دارای درگاه‌های متنوع ارتباطی است که دست شما را برای انتقال اطلاعات باز خواهد گذاشت.

قیمت این محصول حدود ۶۱ میلیون تومان است. ام‌اس‌آی یک پردازنده Core i7 و از نسل دوازدهم اینتل با کد 11800H را درون این لپ تاپ قرار داده است. این پردازنده دارای ۸ هسته و ۱۶ رشته بوده و حافظه کش آن برابر ۲۴ مگابایت است. همچنین ۱۶ گیگابایت رم درون این محصول قرار گرفته است.

البته شما می‌توانید رم خود را به مقداری بیشتر از حال حاضر افزایش دهید. همچنین باید بدانید این رم DDR4 دارای باس ۳۲۰۰ مگاهرتز است و سرعت بسیار مناسبی دارد. گرافیک استفاده شده درون این لپ تاپ گیمینگ بالا رده Geforce RTX 3070MaxQ است. این چیپ گرافیگی، ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

MSI از یک صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی و با نرخ بروزرسانی ۱۴۴ هرتز در محصول خود استفاده کرده که دارای رزولوشن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) بوده و پنل آن از نوع IPS است. فضای در نظر گرفته شده برای این محصول یک حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD و از نوع PCIe NVMe است. همچنین باتری ۴ سلولی شما را تا ۴ ساعت همراهی می‌کند.

وزن ۲.۲۵ کیلوگرم
ابعاد ۳۵۹x۲۵۹x۲۳.۹ میلی‌متر
سری پردازنده Core i۷
حافظه Cache ۲۴ مگابایت
ظرفیت حافظه RAM ۱۶ گیگابایت
نوع حافظه RAM DDR۴
ظرفیت حافظه داخلی یک ترابایت
نوع حافظه داخلی SSD
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
نوع باتری چهار سلولی
قیمت حدود 61 میلیون تومان

لپ تاپ ایسر مدل Acer Nitro 5 AN515

شرکت‌های بزرگ تولید کننده‌ی لپ‌‌تاپ با رقابت سختی که در طراحی سری محصولات حرفه‌‌ای مخصوص بازی دارند، از این رقابت به ‌عنوان فرصتی برای قدرت ‌نمایی استفاده می‌کنند. به همین دلیل معمولا تمام لپ‌‌تاپ‌‌های مخصوص بازی مجهز به سخت ‌افزارهای به‌روز و قوی، صفحه‌نمایش باکیفیت و امکانات متعدد هستند. شرکت پرآوازه‌ی Acer هم، در نمایشگاه کامپیوتکس 2020 مدل جدیدی از لپ ‌تاپ ‌های گیمینگ خود را با نام Nitro 5 معرفی کرد که جدیدترین و بهترین قطعات سخت ‌افزاری را در خود جای داده است و مدل AN515-55-58HK نیز یکی از کامل‌ترین مدل‌های این خانواده است. برای این لپ‌تاپ شرکت ایسر درگاه‌های ارتباطی مناسبی را در نظر گرفته است. همچنین وجود پردازنده مناسب و نسبتا قوی با یک پردازنده گرافیکی مطلوب می‌تواند خیال شما را از انجام کارهای روزمره و برنامه‌های نسبتا سنگین راحت کند.

این لپ تاپ با قیمتی در حدود ۶۵ میلیون تومان در دسترس است. پردازنده i9 نسل دوازدهم با کد 12900H اینتل به عنوان قلب تپنده این محصول انتخاب شده که از ۲۴ مگابایت کش برخوردار است. همچنین از ۱۶ گیگابایت رم درون این محصول استفاده شده که برای یک محصول گیمینگ بیش از اندازه خواهد بود.

این رم‌‌های DDR5 دارای باس ۴۸۰۰ مگاهرتز هستند. چیپ گرافیکی این محصول Geforce RTX 3060 است که از ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی برخوردار است. پردازنده بسیار خوب در کنار رم‌های ۱۶ گیگابایتی DDR5 و گرافیک قدرتمند، این محصول را به یک محصول عالی تبدیل کرده است.

صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی آن دارای رزولوشن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) و نرخ بروزرسانی ۱۶۵ هرتز است. همچنین ایسر برای این محصول خود یک حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD و از نوع M.2 در نظر گرفته است. باتری این محصول ۵۷ وات ساعت است و ۳ ساعت شما را همراهی خواهد کرد.

ابعاد ۳۶۳.۴x۲۵۵x۲۳.۹ میلی‌متر
سری پردازنده Core i۵
حافظه Cache هشت مگابایت
ظرفیت حافظه RAM ۸ گیگابایت
نوع حافظه RAM DDR۴
ظرفیت حافظه داخلی یک ترابایت و ۲۵۶ گیگابایت
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
نوع باتری سه سلولی
شارژدهی باتری ۱ الی ۳ ساعت
قیمت حدود 65 میلیون تومان

لپ تاپ گیمینگ ایسوس مدل ROG Strix G513RW

لپ‌تاپ ایسوس ROG Strix G15 G513RW-A از سری لپ‌تاپ‌های ایسوس است. این لپ‌تاپ گیمینگ وزنی برابر 2.3 کیلوگرم داشته و ابعاد آن برابر 354×259×27.2 میلی‌متر است. سازنده پردازنده این لپ‌تاپ AMD سری Ryzen 9 بوده و مدل آن 6900HX است. برای این لپ‌تاپ علاوه بر پردازنده قدرتمندی که در نظر گرفته شده است؛ پردازنده گرافیکی بسیار پرقدرتی هم اختصاص داده‌اند. سازنده پردازنده این پردازنده گرافیکی انویدیا بوده و مدل آن GeForce RTX 3070Ti است. با این پردازنده‌ها شما می‌‎‌توانید اغلب بازی‌ها را انجام دهید و به امور گرافیکی‌تان بپردازید. این لپ‌تاپ 16 مگابایت حافظه کش دارد. علاوه بر آن 16 گیگابایت رم از نوع DDR5 برای آن در نظر گرفته شده است. این لپ‌تاپ به عنوان حافظه داخلی 1 ترابایت حافظه از نوع SSD (درایو حالت جامد) (Solid State Drive) دارد. این لپ‌تاپ 15.6 اینچی بوده، نوع پنل آن IPS است.

این لپ تاپ بسیار ارزنده که قیمتی در حدود ۷۹ میلیون تومان در بازار کشور دارد، از پردازنده سری Ryzen 7 و نسل ششم AMD با کد 6800H بهره می‌برد. همچنین از ۱۲ مگابایت کش برخوردار است که این میزان از کش، نشان دهنده سرعت بسیار خوب برای خواندن و نوشتن داده‌ها است.

همچنین درون این لپ تاپ گیمینگ بالا رده ۱۶ گیگابایت رم از نوع DDR5 جای گرفته شده است. این مقدار از رم برای گیمینگ ایده‌ال بوده و بیش از نیاز است. چیپ گرافیکی استفاده شده در این محصول Geforce RTX 3070TI است که قدرت بسیار مناسبی را به شما ارائه می‌دهد. این چیپ گرافیکی دارای ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی است.

صفحه نمایش این لپ تاپ گیمینگ بالا رده ۱۵.۶ اینچ و دارای نرخ بروزرسانی تصویر ۱۶۵ هرتز است. رزولوشن این صفحه نمایش Quad HD (۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ پیکسل) و نوع آن IPS LCD است. ایسوس برای محصول خود از ۱ ترابایت حافظه SSD و از نوع M.2 استفاده کرده است. همچنین یک باتری ۹۰ وات ساعتی درون این لپ تاپ گیمینگ جای گرفته است.

وزن ۲.۳ کیلوگرم
ابعاد ۳۵۴×۲۵۹×۲۷.۲ میلی‌متر
سری پردازنده Ryzen ۹
حافظه Cache ۱۶ مگابایت
ظرفیت حافظه RAM ۱۶ گیگابایت
نوع حافظه RAM DDR۵
ظرفیت حافظه داخلی یک ترابایت
نوع حافظه داخلی SSD
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
نوع باتری چهار سلولی
توضیحات باتری ۹۰ وات‌ساعت
قیمت حدود 79 میلیون تومان

لپ تاپ ایسوس مدل ROG SCAR 15 G533ZM – ES93

خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ
خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ

شرکت ایسوس از شرکت‌های شناخته شده در زمینه‌ی تولید قطعات کامپیوتر و لپ تاپ است و لپ تاپ‌های مخصوص بازی و گیمینگ این شرکت نظیر لپ تاپ‌های برند ROG از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار هستند. لپ تاپ ROG Strix SCAR 15 G533ZM-A ایسوس از محصولات بالا رده‌ی این شرکت است که مشخصات فنی فوق‌العاده‌ای دارد. این لپ تاپ به پردازنده‌ی مرکزی بسیار قدرتمند اینتل Core i9 12900H مجهز شده است. همچنین، 16 گیگابایت رم از نوع DDR5 با سرعت 4800 مگاهرتز در این لپ تاپ تعبیه شده است و در صورت نیاز می‌توان آن را تا 64 گیگابایت ارتقا داد. یک ترابایت حافظه‌ی SSD این لپ تاپ اجازه می‌دهد تا بتوان با سرعت بسیار بالایی به انجام امور مختلف پرداخت. ناگفته نماند که تراشه‌ی گرافیکی GeForce RTX 3060 لپ تاپ ROG Strix SCAR 15 G533ZM-A می‌تواند اجرای بازی‌های ویدیویی سنگین با کیفیت گرافیکی بسیار بالا و نرخ فریم قابل قبول را تضمین کند.

قیمت این لپ تاپ حدود ۸۶ میلیون تومان است. ایسوس تصمیم گرفته تا پردازنده Core i9 را برای این محصول بسار جذاب در نظر بگیرد. مدل این پردازنده 12900H نام دارد و از ۱۴ هسته و ۲۰ رشته تشکیل شده و دارای ۲۴ مگابایت کش است.

همچنین کمپانی در این محصول از ۱۶ گیگابایت رم استفاده کرده است. این رم‌‌ها از نوع DDR5 بوده باس ۴۸۰۰ مگاهرتز دارد. یک چیپ گرافیکی خوب برای این لپ تاپ در نظر گرفته شده است. مدل این چیپ گرافیکی Geforce RTX 3060 است و ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی و با نرخ بروزرسانی ۳۰۰ هرتز در این محصول استفاده می‌شود که دارای رزولوشن Full HD است. پنل آن از نوع IPS است و فضای درون این لپ تاپ گیمینگ بالا رده یک حافظه ۵۱۲ گیگابایتی SSD از نوع M.2 و نسل چهارم آن است. باتری ۴ سلولی این محصول شما را تا ۴ ساعت همراهی می‌کند.

وزن ۲.۵ کیلوگرم
ابعاد ۳۵۴×۲۵۱×۲۲.۴ میلی‌متر
سری پردازنده Core i۹
حافظه Cache ۲۴ مگابایت
ظرفیت حافظه RAM ۱۶ گیگابایت
نوع حافظه RAM DDR۵
ظرفیت حافظه داخلی یک ترابایت
نوع حافظه داخلی SSD
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
نوع باتری لیتیوم-یونی
قیمت حدود 86 میلیون تومان

لپ تاپ ام‌اس‌آی مدل Pulse GL76

لپ‌‌تاپ‌های مخصوص بازی امروزه طرفداران زیادی دارند. استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌ها در ساخت این محصولات باعث شده است که این دستگاه‌‌های قدرتمند امکانات بسیار خوبی داشته باشند. مدل Pulse GL76 شرکت MSI یکی از لپ‌تاپ‌های که بدنه‌ی مقاومی دارد و با پردازنده‌‌ی نسل جدید اینتل، یعنی Core i7 11800H TIGER LAKE با فرکانس پردازنده‌ی 2.3 تا 4.6 گیگاهرتز و 24 مگابایت کش، یک لپ‌‌تاپ قدرتمند به حساب می‌آید. لپ‌تاپ به یک پردازنده‌ی گرافیکی عالی نظیر RTX 3060 Laptop GPU با 6 گیگابایت حافظه اختصاصی هم نیاز دارد؛ صفحه ‌نمایش 17.3 اینچی با دقت Full HD با تراکم پیکسلی 1920×1080 برای بازی و کارهای گرافیکی کاملا مناسب است. این لپ‌‌تاپ یک دستگاه کامل و قوی است که نیازهای کاربر علاقه‌مند به بازی را رفع می‌‌کند. گفتنی است این مدل دارای درگاه‌های متنوع ارتباطی است که دست شما را برای انتقال اطلاعات باز خواهد گذاشت.

قیمت این محصول حدود ۹۲ میلیون تومان است. ام‌اس‌آی یک پردازنده Core i7 و از نسل دوازدهم اینتل با کد 12700H را درون این لپ تاپ قرار داده است. این پردازنده دارای ۱۴ هسته و ۲۰ رشته بوده و حافظه کش آن برابر ۲۴ مگابایت است. همچنین ۱۶ گیگابایت رم درون این محصول قرار گرفته است.

البته شما می‌توانید رم خود را به مقداری بیشتر از حال حاضر افزایش دهید. همچنین باید بدانید این رم DDR5 دارای باس ۴۸۰۰ مگاهرتز است و سرعت بسیار مناسبی دارد. گرافیک استفاده شده درون این لپ تاپ گیمینگ بالا رده Geforce RTX 3070TI است. این چیپ گرافیگی، ۸ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد.

MSI از یک صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچی و با نرخ بروزرسانی ۳۶۰ هرتز در محصول خود استفاده کرده که دارای رزولوشن Full HD (۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل) بوده و پنل آن از نوع IPS است. فضای در نظر گرفته شده برای این محصول یک حافظه ۱ ترابایتی SSD و از نوع PCIe NVMe است. همچنین باتری ۴ سلولی شما را تا ۴ ساعت همراهی می‌کند.

وزن ۲.۶ کیلوگرم
ایعاد ۳۹۸x۲۷۳x۲۴.۲ میلی‌متر
سری پردازنده Core i۷
حافظه Cache ۲۴ مگابایت
ظرفیت حافظه RAM ۱۶ گیگابایت
نوع حافظه RAM DDR۴
ظرفیت حافظه داخلی یک ترابایت
نوع حافظه داخلی SSD
اندازه صفحه نمایش ۱۷.۳ اینچ
نوع باتری سه سلولی
قیمت حدود 92 میلیون تومان

لپ تاپ لنوو مدل Legion 7

لپ تاپ Legion 7 عضوی از سری‌های بالا رده و گیمینگ شرکت لنوو است و در حال حاضر به عنوان یکی از قوی‌ترین لپ‌تاپ‌های سری Legion این شرکت محسوب می‌شود که در سال 2020 رونمایی شده است. این لپ تاپ جایگزین سری محبوب Y740 شده و با سخت‌افزار قوی و وزن ایده‌آل، مناسب امور گرافیکی سنگین، مهندسی با پردازش بالا و خصوصا بازی است. ضخامت این دستگاه کمتر از 20mm و وزن دستگاه 2.25 است که اعدادی مناسب برای یک لپ تاپ 15.6 اینچی با گرافیک RTX2070 Max-Q محسوب می‌شوند و به همین خاطر به‌راحتی می‌توانید آن را همراه خود داشته باشید و همه جا با خود حمل کنید. تفاوت مدل Legion 7 با Legion 5 علاوه بر روز رسانی سخت افزاری، استفاده از فلز، باز طراحی و نور پردازی خروجی‌های هوا و دور قاب است که پیشرفت چشمگیری داشته است. CPU این لپ‌تاپ Intel 10750H Corei7 با 12 مگابایت حافظه کش و حافظه داخلی آن هم 1 ترابایت از نوع SSD است. به طور کلی می‌توان گفت لپ تاپ 15.6 اینچی لنوو مدل Legion 7 81YT یکی از گزینه‌های مناسب و کارآمد برای کاربرانی که استفاده‌های تخصصی و حرفه‌ای نظیر گیمینگ یا امور گرافیکی دارند.

صفحه نمایش این محصول یک نمونه ۱۶ اینچی است که دارای رزولوشن 2K (۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل) با پنل IPS و نرخ بروزرسانی ۱۶۵ هرتز است. لنوو برای این محصول خود یک حافظه ۱ ترابایتی SSD و به صورت PCIe NVMe را قرار داده است. باتری این محصول یک نمونه ۴ سلولی است که شما را ۴ ساعت بدون نیاز به شارژر همراهی می‌کند.

وزن ۲.۲۵ کیلوگرم
ابعاد ۳۵۹.۳x۲۵۹.۰۴x۱۹.۹
سری پردازنده Core i۷
حافظه Cache ۱۲ مگابایت
ظرفیت حافظه RAM ۳۲ گیگابایت
نوع حافظه RAM DDR۴
ظرفیت حافظه داخلی یک ترابایت
نوع حافظه داخلی SSD
اندازه صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ
نوع باتری چهار سلولی
قیمت حدود 110 میلیون تومان

 

هزینه لازم برای خرید لپ تاپ گیمینگ چقدر است؟

برای خرید لپ تاپ‌های گیمینگ پایین رده می‌توانید سراغ گزینه‌هایی با هزینه حدودی ۱۰ میلیون بروید. در نظر داشته باشید که این لپ‌تاپ‌ها بیش‌تر برای اجرای بازی‌های قدیمی مناسبند.

قیمت بهترین لپ تاپ های گیمینگ در بازار چقدر است؟

بهترین لپ تاپ‌های گیمینگ موجود در بازار ایران قیمتی حدود 50 تا 100 میلیون تومان دارند. جزییات کامل این لپ تاپ‌ها را می‌توانید در نرم افزار یاب بخوانید. 

مهم ترین معیار های خرید لپ تاپ گیمینگ کدامند؟

هنگامی که حرف از لپ تاپ گیمینگ به میان می‌آید نام کارت گرافیک در صدر قطعات پر اهمیت می‌درخشد. کارت گرافیک (GPU) و پردازنده (CPU) از مهم ترین قطعات برای پردازش و رندر کردن تصاویر گرافیکی در بازی ها هستند. قطعات زیر نیز با اهمیت هستند:
حافظه پر سرعت اس اس دی (SSD)
نمایشگر با کیفیت (نرخ رفرش و رزولوشن)
میزان حافظه رم و سرعت فرکانس رم

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا