موبایل و تبلت

بهترین برنامه های اسکن عکس برای موبایل

امروز در این بخش از مقالات نرم افزار یاب قصد داریم تا با این مقاله بهترین برنامه های اسکن عکس برای موبایل به عزیزانی که نیاز دارند تا موبایل خود اسکن کنند عکس ها را تا انتهای این مقاله بهترین برنامه های اسکن عکس برای موبایل همراه نرم افزار یاب باشید.

اغلب ما مجموعه‌ای از تصاویر چاپ شده روی کاغذ را در اختیار داریم که به صورت دیجیتال ثبت نشده‌اند؛ در نتیجه همیشه امکان گم شدن یا آسیب دیدن آن‌ها وجود دارد. خوشبختانه ابزارهای مختلفی برای تبدیل عکس‌ها به نسخه‌های دیجیتال وجود دارند که یکی از آسان‌ترین آن‌ها، بهره‌گیری از اپ‌های اختصاصی است. در ادامه به سراغ معرفی بهترین برنامه های اسکن عکس در اندروید و iOS خواهیم رفت که می‌توانند بسیار کاربردی واقع شوند.

بهترین برنامه های اسکن عکس

از برنامه اسکن عکس نه تنها می‌توان برای تهیه نسخه دیجیتال استفاده کرد؛ بلکه ابزاری مفید برای دیجیتال کردن سریع اسناد و مدارک به شمار می‌رود. استفاده از چنین اپلیکیشن‌هایی معمولا بسیار آسان است و با پیچیدگی خاصی همراه نیستند؛ اما برخی عناوین امکانات بیشتری را در مقایسه با رقبا در اختیار کاربران خود قرار می‌دهند.

1-برنامه اسکن عکس  Photomyne

بهترین برنامه های اسکن عکس برای موبایل
بهترین برنامه های اسکن عکس برای موبایل

آلبوم های قدیمی جدای از خاطره انگیز بودنشان دارای مشکل بزرگی هستند و آن در دسترس نبودن آن ها در هر زمان و مکانی اس! امروزه نیز با پیشرفت و افزایش دستگاه های هوشمند، آلبوم ها به ندرت دیده شده و کاربران سعی می کنند تا لحظات خاطره انگیزشان را در اسمارت فون خود ذخیره نمایند. توسعه دهندگان اندروید بار دیگر نیز به نظرات و سلایق کاربران احترام گذاشته و با انتشار اپلیکیشنی فوق العاده آن ها را در این کار یاری نموده اند. Photo Scan App by Photomyne Paid برنامه ای فوق العاده و بی نظیر برای اسکن تصاویر و ساخت آلبوم های دیجیتال مخصوص گوشی ها و تبلت های اندروید می باشد که توسط استودیو Photomyne Ltd با قیمت 0.99 دلار در گوگل پلی منتشر شده است. به راحتی هر چه تمام تر کل صفحات آلبوم خود را اسکن کرده و در حافظه گوشی اندرویدیتان ذخیره نمایید. یکی از نقاط قوت این نرم افزار کیفیت بالای اسکن تصاویر می باشد، به گونه ای که تمامی جزئیات موجود در عکس ها ثبت شده و بدون هیچ کم و کاستی ذخیره می شوند. هیچ گونه محدودیتی در “فتو آلبوم اسکنر” وجود نداشته و اجازه دارید تا بی نهایت تصویر را اسکن و ذخیره کنید.

  • اسکن و نگهداری تمامی عکس های یک آلبوم در یک صفحه!
  • ایجاد سریع آلبوم های دیجتال و جدا سازی عکس های چندگانه به صورت خودکار
  • نبود هیچ گونه محدودیتی در اسکن عکس های موجود در آلبوم ها
  • کیفیت بسیار بالا در اسکن عکس ها
  • توانایی بی نظیر اضافه کردن جزویات همانند نام و محل دقیق ثبت عکس بر روی تصاویر
  • دسترسی به مجموعه ای از فیلتر های زیبا و جذاب برای قرار دادن بر روی تصاویر
  • به اشتراک گذاری آلبوم های دیجتال خود با دوستانتان

2-برنامه مایکروسافت لنز Microsoft Lens

مایکروسافت ابزارهای مختلفی را در زمینه افزایش بهره‌وری در اختیار کاربران سیستم عامل‌های مختلف قرار می‌دهد و یکی از بهترین برنامه های اسکن عکس هم متعلق به همین شرکت است. اپلیکیشن Microsoft Lens جزئی از مجموعه آفیس محسوب می‌شود و به شکل رایگان برای گوشی‌های هوشمند منتشر شده است. مانند سایر رقبا، محصول مایکروسافت نیز می‌تواند به صورت خودکار اقدام به تشخیص حاشیه‌های زائد تصاویر نماید و آن‌ها را پیش از اسکن، کراپ کند. همچنین ویژگی اسکن آن از دقت بالایی برخوردار است و می‌تواند به شکل اتوماتیک زاویه تصاویر را صاف کند.

برنامه مایکروسافت لنز توانایی حذف بازتاب نور از روی عکس‌های اسکن شده را ندارد؛ اما همچنان یکی از قدرتمندترین ابزارهای ویرایش عکس را در میان عناوین این لیست در اختیار دارد. برای مثال کاربر می‌تواند فیلترهای مختلفی را روی تصاویر اعمال کند یا روی آن‌ها متن دلخواه را بنویسد. به اشتراک‌گذاری فایل‌های خروجی با سایر سرویس‌های مایکروسافت هم مثل وان درایو و وان نوت به سادگی قابل انجام است.

3-برنامه اسکن عکس Genius Scan

Genius Scan+ – PDF Scanner نرم افزاری قدرتمند و حرفه ای در زمینه ی اسکن اسناد از The Grizzly Labs برای سیستم عامل اندروید می باشد که این امکان را در اختیار شما قرار می دهد که به آسانی متون ، روزنامه ها ، کتاب ها و مجلات را به وسیله ی دیوایس خود اسکن کنید و در نهایت فایل اسکن شده را با فرمت های PDF و یا JPEG ذخیره کرده و از آن ها استفاده کنید. این برنامه نیز امکان را در اختیار شما قرار می دهد که به صورت مستقیم اسناد را در سایت هایی همچون دراپ باکس ، Box و سرویس های ابری دیگر آپلود کنید و لینک ان ها را برای دوستان خود بفرستید. برنامه ی فوق به گونه ای طراحی شده است که با تکنولوژی قدرتمند خود چارچوب و قاب صفحات کتاب ها و مجلات را به خوبی تشخیص می دهد و به صورت خودکار محیط اضافی دور کاغذ که می تواند هرچیزی باشد را حذف کرده و تنها کاغذ مورد نظر را پیوست کند. از ویژگی های دیگری که Genius Scan با خود به همراه دارد می توان به افزایش کیفیت اسناد اسکن شده با قابلیت هایی همچون تغییر رنگ و یا سیاه و سفید کردن ؛ فرستادن اسناد به وسیله ی پست الکترونیک و ساخت اسناد پی دی اف با اسکن های مختلف را نام برد.

بدون نیاز به روت و لاکی پچر و گوگل پلی مود شده.
مجوزهای ناخواسته + گیرنده ها + ارائه دهندگان + خدمات حذف شد؛
گرافیک بهینه و زیپ شده و منابع تمیز شده برای بارگذاری سریع تر برنامه؛
مجوزها / خدمات / ارائه دهندگان تبلیغات از Android.manifest برداشته شده است.
پیوندهای تبلیغات برداشته شده و روش های فراخوانی را لغو می کند.
گوگل درایو کلود کار می کند ؛
بررسی بسته نصب فروشگاه Google Play غیرفعال شده است.
کد اشکال زدایی حذف شد.
نام برچسب های پیش فرض سورس پرونده های جاوا مربوطه حذف شده است.
Analytics / Crashlytics / Firebase غیرفعال شده است.
crashlytics بومی به طور کامل حذف شد.
زبانها: چند زبانه کامل ؛
پردازنده ها: armeabi-v7a، arm64-v8a، x86، x86_64؛
DPI های صفحه نمایش: 120dpi ، 160dpi ، 240dpi ، 320dpi ، 480dpi ، 640dpi ؛
امضای بسته اصلی تغییر کرد

4-برنامه اسکن عکس PhotoScan

بهترین برنامه های اسکن عکس برای موبایل
بهترین برنامه های اسکن عکس برای موبایل

PhotoScan by Google Photos عنوان یک اپلیکیشن کامل و بی نقص برای اسکن دیجیتال عکس هاست که توسط شرکت معروف و معتبر Google LLC توسعه و در مارکت بزرگ گوگل پلی منتشر شده است. این نرم افزار با مجموعه ای از قابلیت های مختلف به کاربرانش اجازه می دهد تا تنها در چندین دقیقه مجموعه ای از عکس های موجود در آلبوم ها را اسکن کرده و آن ها را در حافظه دستگاهشان ذخیره کنند. یکی از برترین امکانات موجود در این اپ جلوگیری از تابش نور می باشد ؛ به گونه ای که بر خلاف حالت اسکن عادی هیچ گونه بازتاب نوری از کاغذ عکس ها مشاهده نشده و خواهید توانست آن ها را با حداکثر کیفیت ممکن ذخیره سازید.

  • اسکن سریع و بی نقص عکس های موجود در آلبوم های قدیمی
  • جلوگیری از بازتاب نور با بهره بردن از یک تکنولوژی پیشرفته
  • تشخیص خودکار لبه عکس ها و هم چنین چرخش اتوماتیک آن ها
  • روند عکاسی گام به گام و بسیار ساده
  • دسترسی به فیلتر ها و گزینه های ویرایشی مختلف
  • به اشتراک گذاری تصاویر در Google Photos

5-برنامه اسکن عکس Adobe Scan

 Adobe Scan: PDF & Business Card Scanner with OCR عنوان اپلیکیشن اسکنر هوشمند شرکت ادوبی Adobe مخصوص تبلت و گوشی اندروید می باشد که در گوگل پلی منتشر شده است. هر ان چیزی که شما برای یک اسکن بی نقص به آن نیاز دارید در این اپلیکیشن موجود می باشد؛ به صورتی که کافی است دوربین گوشی اندرویدی خود را در بر روی اسناد کاغذی گرفته و یک نسخه دیجیتال و بسیار با کیفیت را به سرعت دریافت نمایید. اسناد اسکن شده توسط برنامه فوق در فرمت پی دی اف در اختیار کاربران قرار می گیرد که علاوه بر ذخیره سازی آن ها در حافظه قادر به اشتراک گذاری شان با دوستان خود هستید. از دیگر امکانات موجود در این اپلیکیشن می توان به تکنولوژی فوق العاده OCR اشاره نمود که کاربران را قادر می سازد تا متن های موجود در تصاویر و یا فایل های PDF را به آسانی هر چه تمام تر استخراج نمایند.

6-برنامه اسکن عکس CamScanner

CamScanner – PDF Scanner App – کم اسکنر – اسکن پی دی اف یکی از قدرتمندترین، بهترین و کاربردی ترین اپلیکیشن های اسکن صفحات توسط دوربین اسمارت فون اندرویدی شماست که استودیوی برنامه سازی INTSIG Information Co.,Ltd آن را به صورت رایگان با پرداخت درون برنامه ای در گوگل پلی عرضه کرده و ما در فارسروید جدیدترین نسخه کرک شده و کامل اش را به صورت رایگان عرضه کرده ایم و پیش روی تان قرار دارد. این برنامه که برای همه ی سازمان ها، افراد و مدارس می تواند مفید واقع شود ؛ به شما این امکان را می دهد که به آسانی و با کیفیت باورنکردنی از صفحات مختلف توسط دوربین گوشی تان عکس بگیرید و نرم افزار به صورت خودکار از آن را به صفحات پی دی اف تبدیل کند و در اختیار شما قرار دهد. این برنامه به صورت ماهرانه و خودکار گوشه ی صفحات را تشخیص می دهد و در سریع ترین زمان ممکن اسناد مختلفی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

  • دسترسی به اسناد اسکن شده و مدیریت آن ها از طریق اینترنت و مراجعه به سایت مخصوص برنامه
  • اسکن رسیدها ، یادداشت ها، فاکتورها، کارت های کسب و کار و گواهینامه ها
  • امکان جست و جویی دقیق و سریع در متون اسناد پی دی اف برای صرفه جویی در وقت
  • امکان اضافه کردن آسان یادداشت ها ، حاشیه نویسی و تغییر نام اسناد اسکن شده
  • امکان مرتب سازی اسناد بر اساس تاریخ، برچسب، تصویر بند انگشتی و غیره
  • امکان قرار دادن رمزعبور برروی اسناد پی دی اف محرمانه توسط کاربر
  • امکان تهیه ی نسخه ی پشتیبان از اسناد و مدیریت آن ها
  • امکان ارسال مدارک اسکن شده، ذخیره سازی در فضای ابری، فکس و تبادل بین دستگاه های تلفن همراه و کامپیوتر
  • رایگان بودن ، محیط کاربری ساده و کلاسیک + نصب سریع و آسان

7-برنامه اسکن عکس TurboScan

بهترین برنامه های اسکن عکس برای موبایل
بهترین برنامه های اسکن عکس برای موبایل

 اگر شما هم چنین مشکلی دارید، برنامه ای که امروز در فارسروید معرفی می کنیم را از دست ندهید. TurboScan: scan documents and receipts in PDF عنوان یک اپلیکیشن برای اسکن حرفه ای اسناد با دوربین گوشی، مخصوص سیستم عامل اندروید است که توسط گروه نرم افزاری Piksoft Inc. توسعه و با قیمت 4.99 دلار در گوگل پلی منتشر شده است. با نصب این برنامه تنها کافی است اسناد خود مثل جزوه، کتاب، رسید، فاکتور و …. را مقابل دوربین گوشی بگیرید و دکمه ثبت را فشار دهید تا برنامه گوشه های سند را تشخیص داده و به صورت خودکار آن را برش بزند. اگر در محیط کم نوری هستید یا سایه روی تصویر افتاده است، می توانید از ویژگی SureScan استفاده نمایید تا برنامه به صورت خودکار این مشکلات را از تصویر حذف نموده و اسکنی حرفه ای، مشابه با دستگاه های اسکنر فیزیکی انجام دهد. در نهایت می توانید اسناد را در فرمت های PDF یا JPEG ذخیره کرده و با دیگران به اشتراک بگذارید. حتی می توان یک ایمیل در برنامه ثبت نمود تا تمامی اسناد اسکن شده به صورت خودکار به آن آدرس ایمیل ارسال شوند تا از بابت گم شدن یا دسترسی به فایل ها، نگرانی نداشته باشید.

8-برنامه اسکن عکس Clear Scanner

بهترین برنامه های اسکن عکس برای موبایل
بهترین برنامه های اسکن عکس برای موبایل

Clear Scanner PRO: Free PDF Scans عنوان یکی از برترین اسکنر های جیبی برای دستگاه های هوشمند اندرویدی می باشد که توسط شرکت Indy Mobile App منتشر شده است. این نرم افزار هوشمند به صورت خارق العاده دوربین اسمارت فون شما را به یک اسکنر با دقت بالا تبدیل کرده و تصاویر اسکن شده از اسنادتان را با کیفیتی بالا در اختیارتان قرار می دهد. هر چیزی قابل اسکن بوده و خواهید توانست انواع اسناد، تصاویر، مدارک، کتاب ها، مجله ها و دفترچه یادداشت را اسکن نمایید. تمامی تصاویر به سرعت به یک فایل اسکن شده تبدیل و در فرمت pdf و jpeg قابل دریافت و ذخیره سازی می باشند. علاوه بر نکات ذکر شده فایل های اسکن شده دارای قابلیت به اشتراک گذاری بوده و می توانید آن ها را با دوستانتان در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. تکنولوژی به کار رفته در Clear Scanner PRO به گونه ای خاص کیفیت تصاویر را در صورت پایین بودن افزایش داده و آن ها را در پوشه مربوط به اپلیکیشن ذخیره می نماید. یکی دیگر از قابلیت های فوق العاده این اسکنر هوشمند توانایی چاپ فایل های اسکن شده به صورت مستقیم می باشد که همین امر موجب کاهش مراحل چاپ می شود.

9-برنامه اسکن عکس Fast Scanner

اپلیکیشن Fast Scanner یکی دیگر از اپ‌های توسعه یافته برای اسکن کردن اسناد و تبدیل آن‌ها به فایل‌های PDF است که می‌توان از آن برای عکس‌ها نیز استفاده نمود. کاربر با برنامه آسان و سریع است و می‌توان اسناد اسکن شده را به صورت مستقیم به دیگران از طریق ایمیل ارسال نمود. قابلیت تبدیل عکس به متن (OCR) هم درون این اپ یافت می‌شود که می‌تواند برای برخی افراد بسیار کاربردی واقع شود.

در کنار فرمت PDF، امکان انتخاب فرمت تصویری JPEG برای ذخیره فایل‌های خروجی از عکس‌های اسکن شده نیز در برنامه Fast Scanner وجود دارد. امکان به اشتراک‌گذای مستقیم فایل‌ها با سرویس‌های ابری مثل دراپ باکس، اسکای درایو، گوگل درایو و… هم درون آن یافت می‌شود.

10-برنامه اسکن عکس SwiftScan

SwiftScan: Scan PDF Documents برنامه ای کاربردی و کامل در زمینه اسکن اسناد و QR کدها از استودیوی Document Scanner App – PDF, OCR, QR & Cloud Sync برای اندروید می باشد که با کمک ان می توانید اسناد خود را به سرعت و با کیفیتی بالا اسکن کنید! تا کنون چندین نسخه از برنامه های گوناگون در زمینه اسکن اسناد برای شما کاربران محترم قرار داده ایم و قصد داریم در این پست نسخه ای جدید از این نوع اپلیکیشن در اختیارتان قرار دهیم ؛ برنامه SwiftScan: Scan PDF Documents بر خلاف دیگر نسخه های مشابه منتشر شده از یک تکنولوژی خاص و منحصر به فرد بهره می برد تا اسکن اسناد را با کیفیتی فوق العاده در اختیارتان قرار دهد! کافیست برای اسکن هر سند دوربین اسمارت فون اندرویدی خود را بالای اسناد بگیرید تا برنامه به صورت کاملا خودکار حاشیه آن ها را شناسایی کرده و پس از اسکن آن ها را با دو فرمت پر کاربرد JPG و PDF در اختیار شما قرار دهد! کیفیت اسناد پی دی اف بیشتر از 200 نقطه یا به اصطلاح 200 dpi در هر اینج می باشد ؛ از دیگر قابلیت های موجود در این اپلیکیشن می توان به افکت های اسکن مختلف در آن اشاره کرد که بنا بر نیاز خود می توانید از هر کدام به راحتی استفاده نمایید! قابیلت های SwiftScan: Scan PDF Documents تنها به اسکن اسناد محدود نمی شود زیرا با سیستم هوشمند خود قابلیت اسکن QR کدها را نیز دارا می باشدریال به گونه ای که پس از اسکن به اطلاعات دقیقی از هر بارکد دسترسی خواهید داشت!

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا