موبایل و تبلتنرم افزار

برنامه نویسی اندروید را از کجا شروع کنیم؟

برنامه‌ نویسی اندروید را از کجا شروع کنیم؟

با توجه به گزارش‌ها و اطلاعات جمع‌ آوری‌شده توسط گوگل در سال ۲۰۲۳، حدود ۳٫۵ میلیارد گوشی اندرویدی در دنیا وجود دارد؛ عددی که همچنان در حال افزایش است و تقریباً دو برابر تعداد گوشی‌های آیفون است.

یکی از دلایل اصلی بالا رفتن محبوبیت گوشی‌های اندرویدی android ، قابلیت سایدلود برنامه‌ها می‌باشد. سایدلود به کاربران این امکان را می‌دهد که برنامه‌های موردنظر خود را از منابع مختلف و خارج از فضای پلی استور دانلود و نصب کنند. این ویژگی، که هنوز در گوشی‌های آیفون به بهترین شکل بهینه نشده است، باعث شده است که منابع رسمی و غیررسمی بسیاری برای دانلود برنامه‌های اندرویدی وجود داشته باشد. این وضعیت باعث شده است که افراد زیادی با زبان‌ها و شغل‌های مرتبط با برنامه‌ نویسی اندروید، خود را در ساخت اپلیکیشن‌ های متنوع مشغول کنند.

برنامه‌ نویسی اندروید ، همچون بسیاری از زمینه‌های برنامه نویسی، یک حوزه پرتقاضا و با درآمد مناسب در دنیای امروز است. افراد زیادی از کارآموزان تا حرفه‌ ای ها در زمینه های مختلف موقعیت‌های شغلی در این حوزه فعالیت می‌کنند. اگر نیز قصد دارید با برنامه‌نویسی شروع کنید و اپلیکیشن‌های اندرویدی مانند ( اپلیکیشن آموزش زبان ، اپلیکیشن حذف نویز صدا  ) بسازید، در این مقاله به بررسی پیش‌نیازها برای ورود به این حوزه و بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی برای شروع، می‌پردازیم.”

پیش نیازهای برنامه نویسی اندروید

قبل از ساخت هر ساختمانی بزرگ یا کوچک نیاز است تا بنای آن را آماده کنید، شما برای آنکه بتوانید در هر زبان برنامه نویسی موفق باشید باید ابتدا اصول اولیه آن را به خوبی یاد بگیرید؛ اگر اصول اولیه شما قوی یاد بگیرید به راحتی و با سرعت بالا میتواند مفاهیم کلی را یاد بگیرید، زبان برنامه نویسی اندروید شاید پیچیده به نظر برسد اما بسیار جذاب میباشد.

سیستم مورد نیاز برای شروع برنامه نویسی اندروید

قبل از آنکه جهت یادگیری برنامه نویسی اقدام نمایید باید مطمئن شوید که کامپیوتر و لپ تاپ شما امکان اجرای نرم افزارهای مانند اندروید استودیو  را دارد، نرم افزارهای برنامه نویسی مانند اندروید استودیو نیاز به سیستم تقریبا بالا دارند چون برنامه ای سنگین است و برای اجرا حتما باید یک سیستم مناسب داشته باشید در غیر این صورت یا اجرا نمیشود یا بسیار کند خواهد بود.

شرکت در دوره های حضوری یا غیر حضوری

شما میتوانید در سایت های مختلف به صورت رایگان یا پولی اقدام به تهیه دوره های آموزش برنامه نویسی اندروید نمایید، در سایت معتبر نیز دوره های صفر تا صد برنامه نویسی اندروید را میتوان تهیه کرد.

درآمد از طریق برنامه نویسی اندروید

شما با فروش برنامه های ساخته شده از طریق بازار در ایران یا گوگلی پلی در خارج از کشور میتوانید جهت درآمدزایی اقدام نمایید، برای اشنایی بیشتر با سایت های مانند بازار و گلی پلی میتوانید مقاله ( بهترین سایت‌ها برای دانلود امن فایل‌های APK اندروید ) را مطالعه کنید.

بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی اندروید

برنامه‌ نویسان از زبان‌های زیادی برای توسعه اندروید استفاده می‌کنند، که برخی از آنها کاربرد بیشتری دارند. در ادامه، ۸ زبان برنامه‌نویسی که توانایی تولید کدهای اندرویدی را دارند، معرفی می‌شوند:

1. جاوا (Java):
– اولین زبان رسمی برای توسعه اپلیکیشن‌های اندرویدی.
– با زبان کاتلین جایگزین شده است، اما هنوز بسیاری از برنامه‌ها با جاوا ساخته شده‌اند.
– دارای انجمن‌های آنلاین بسیاری برای پشتیبانی و گفت‌وگو در مورد مشکلات.

2. کاتلین (Kotlin):
– زبان رسمی جدید برای توسعه برنامه‌های اندرویدی.
– چند پلتفرمی است و به عنوان جایگزینی ساده‌تر و تمیزتر برای جاوا شناخته می‌شود.
– توسط اکثر توسعه‌دهندگان به عنوان جایگزین جاوا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

3. سی پلاس پلاس (++C):
– با استفاده از کیت توسعه بومی اندروید (NDK)، می‌توان از سی پلاس پلاس برای توسعه برنامه‌های اندرویدی بهره برد.
– به علت پیچیدگی بیشتر و انعطاف‌پذیری کمتر، استفاده از آن توصیه نمی‌شود.

4. سی شارپ (#C):
– کدنویسی ساده‌تر و تمیزتری نسبت به جاوا دارد.
– با استفاده از Xamarin، می‌توان کدهای اندرویدی را در پلتفرم‌های مختلف ویرایش و اجرا کرد.

5. پایتون (Python):
– به کمک کتابخانه‌های مختلف، کدهای پایتون را به بسته‌های اندرویدی تبدیل و اجرا می‌کند.
– برخی از برنامه‌نویسان اندروید از پایتون برای توسعه استفاده می‌کنند.

نتیجه: برنامه های معرفی شده مسلما تمام نرم افزارهای نیستند که شما میتوانید با آن ها برای برنامه نویسی اندروید استفاده کنید، اما یکی از بهترین و کاملترین برنامه ها جهت نوشتن انواع برنامه ها میباشند که دارای ویژگی های مختلفی هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا