نرم افزار

بهترین نرم افزار گزارش ساز + لیست 5 تایی

امروز در این بخش از مقالات نرم افزار یاب قصد داریم تا با این مقاله از نرم افزار یاب بهترین نرم افزار گزارش ساز را به عزیزانی که نیاز دارند تا برای مدیرعامل یا برای کارفرما گزارشی ارسال کنند حالا در هر بخشی باشد تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا با بهترین نرم افزار گزارش ساز آشنا شوید.

ما همواره انتظار داریم که گزارش ها بموقع، درست و مرتبط با نیازمندی های ما ارائه شوند. اینها اهدافی هستند که فرایند گزارش سازی برای رسیدن به آن انجام شده و کیفیت برنامه گزارش ساز است که مستقیماً تعیین می کند آیا به این اهداف دست یافته ایم یا نه. این مقاله در تلاش است شما را با هرآنچه که لازم است در این زمینه بدانید

امروزه به علت گسترش سریع فن‌آوری و افزایش حجم داده‌ها، تهیه گزارش های دقیق جزو نیازمندی های اساسی سازمان ها می‌باشد. رویکرد سریع سازمان ها برای کاهش حجم مبادلات کاغذی و استفاده از روال های خودکار و الکترونیکی نیاز به تهیه انواع گزارش های دقیق را باعث می‌شود. با تغییرات ساختاری در تعریف اطلاعات سازمان، مدیران سازمان نیازمند گزارشات جدیدی می‌گردند که عملا سیستم های موجود در برآوردن این نیاز ناتوان می‌باشند. گزارش ساز شما را قادر میکند مستقل از نرم افزار و بانک اطلاعاتی گزارش مورذ نیاز خود را تهیه نمایید.

بهترین نرم افزار گزارش ساز ویرا

ارائه راهکارهای تحلیلی و جامع جهت کمک به سازمانها با هدف دستیابی سریع به درک عمیق و درستی از اخرین اطلاعات گسترده در واحد های مختلف سازمان، یکی از والاترین اهداف راهکار گزارش ساز حرفه ای ویرا می باشد. سیستم گزارش‌ساز حرفه ای ویرا، طیف گسترده ای از امکانات و قابلیت های گزارش سازی و تحلیل اطلاعات را در اختیار سازمان استفاده کننده از ابزار قرار می دهد. مجموعه امکانات و قابلیت ها سازمان را به عنوان یک مجموعه یکپارچه قادر می سازد که به واسطه تکیه بر دانش و فراست ایجاد شده مبتنی بر تحلیل دقیق و به موقع از اطلاعات، فرآیند تصمیم سازی خود را بهبود و سرعت بخشد

مزایای رقابتی:
• امکان ساخت انواع گزارشات تفکیکی و تلفیقی و دسترسی به اطلاعات حوزه های عملیاتی مختلف
• گزارشات متنوع تلفیقی از حوزه ها و منابع داده ای متنوع موجود در سازمان
• امکان گزارش سازی کاملاً تعاملی و پویا
• امکان تعریف نمودارهای متنوع، وجود انواع فرمول ها و توابع پیش تعریف خاص هر حوزه های عملیاتی
• امکانات متنوع و آسان جهت به اشتراک گذاردن گزارش ها و یا خروجی منتج از آن ها

امکانات و ویژگی های بارز:
• امکان اتصال به انواع دیتابیس های موجود در سازمان
• پیاده سازی گزارش های بسیار متنوع مرتبط با هر حوزه عملکردی (براساس شاخص های برتر موجود در آن حوزه)
• امکان طراحی و ساخت انواع گزارشات ماتریسی، تفکیکی، تلفیقی، پارامتریک و غیر پارامتریک از حوزه های مختلف عملکردی
• امکان بکارگیری مجموعه ای کامل از انواع توابع و عمل گرهای پیش تعریف از قبیل توابع عددی، توابع رشته ای، توابع تاریخی، توابع تبدیلی و همچنین توابع حسابداری چون گردش بدهکار/بستانکار، جمع تجمعی، جمع اول دوره، جمع طی دوره و ده ها تابع و عملگر متنوع دیگر
• وجود انواع المان ها و نماهای گرافیکی
• دسترسی یکپارچه به اطلاعات حوزه های عملیاتی مختلف با کنترل هوشمند سطوح دسترسی
• امکان ساخت و به اشتراک گذاردن انواع الگوهای ساخت گزارش و طراحی فرم
• امکان به اشتراک گذاردن خروجی گزارش در انواع فرمت های Excel / HTML/ XML/ Access/ PDF/ Text/ WMF
• عدم نیاز به دانش مرتبط با زبان های پرس وجوی بانک اطلاعاتی به واسطه وجود لایه معنایی
• عدم نیاز به دانش مرتبط با ساختار جداول بانک اطلاعاتی و نحوه ارتباط فی مابین آن ها
• امکان گزارش گیری خویش-تعریف با زیرساخت قابل تکرار

بهترین نرم افزار گزارش ساز
بهترین نرم افزار گزارش ساز

بهترین نرم افزار گزارش ساز حساب رایان پارس

یک گزارش ساده اما موثر می‌تواند نقاط ضعف و قوت سازمان را برای تصمیم‌گیری‌های مهم نمایان سازد. امروزه همه سازمان‌ها (خصوصی و دولتی)، کسب و کارها و بنگاه‌های اقتصادی با حجم عظیمی از داده و اطلاعات مواجه هستند که در نهایت تمامی این داده‌ها باید به گزارشات جامع و مدیریتی برای تصمیم‌گیری تبدیل شوند. اما با توجه به حجم عظیم این اطلاعات، در صورتی که ابزار آن وجود نداشته باشد، امکان ساخت گزارشات جامع و دقیق میسر نخواهد بود. عدم وجود یک سیستم گزارش‌دهی مناسب نه تنها مانعی بزرگ برای رشد سازمان خواهد بود بلکه می‌تواند آسیب‌های جبران ناپذیری بر جای بگذارد به همین دلیل یکی از دغدغه‌های مهم در زمینه گزارش گیری برای نهادها و سازمان‌های خصوصی و دولتی مختلف در زمینه خرید پکیج نرم افزارها یکپارچه مالی و اداری، سیستم گزارش ساز پویا است. هر سازمان یا کسب و کار با توجه به اینکه شرایط و مولفه‌های اقتصادی و مدیریتی منحصر به فردی دارند، نیاز به تجهیز به نرم افزار گزارش‌سازی دارند که بتواند منطیق بر نیازهای آنها گزارش ارائه دهد.

استفاده از نرم افزار گزارش ساز، یکی از اصلی‌ترین اهداف حساب رایان یعنی هوشمند سازی سازمان‌ها و کسب و کارها در فرآیندهای کاری را فرآهم می‎سازد؛ فرقی نمی‌کند که به دنبال ساخت چه نوع گزارشی باشید، با استفاده از نرم افزار گزارش‌ساز محاسبان تمامی مدیران و کاربران سازمان‌های مختلف با استفاده از انبار داده سازمان یا همان Data Warehouse می‌توانند بسته به نیاز خود گزارشات داینامیک مربوط به هر بخش از سازمان را در حوزه اختیارات خود آماده کنند و برای استفاده در فرآیندهای سازمان به کار گیرند. شایان ذمکر است نرم افزار گزارش ساز محاسبان امکان استفاده از پایگاه‌های داده مختلف مانند Oracle ،SQL Server ،Access ،Excel را داراست تا گزارشات متنوعی ارائه دهد.

بهترین نرم افزار گزارش ساز Power BI

پیش از آن که بخواهیم به تعریف و بررسی نرم افزار Power BI بپردازیم، باید در ابتدا تعریفی از BI یا هوش تجاری را با یکدیگر مرور کنیم. BI یا هوش تجاری یک مفهموم کلی است که به تعداد زیادی برنامه و نرم افزار به منظور تحلیل و پردازش اطلاعات اطلاق می شود که شرکت ها به منظور بهبود روند تصمیم گیری، صرفه جویی در هزینه ها  از آن بهره می برند. حالا یکی از این برنامه ها نرم افزار Power BI   است که توسط کمپانی مایکروسافت (Microsoft) ساخته و به بازار ارائه شده است.

BI (Business Intelligence) یا هوش تجاری  در واقع مجموعه ای از ابزارهای تجزیه و تحلیل کسب و کار است که شامل برنامه های کاربردی (Application)،سرویس های نرم افزاری (Software Services) و رابط های کاربری (Interface) است.

این مجموعه ابزار به کاربران این امکان را می دهد تا  تحلیل مناسب و دقیقی درباره اطلاعات و ساختار اطلاعات و فرآیند های سازمان داشته باشند. به بیان فنی تر BI به شما این امکان را می دهد تا صدها  منبع اطلاعاتی مختلف را در دسترس خود داشته و به تجزیه و تحلیل آن بپردازید. افزون بر این، با این امکان شما قادر خواهید بود گزارش‌ های مختلف را با ظاهری دلنشین تهیه نموده و در سراسر سازمان منتشر کنید.بی‌آی در واقع قابلیتی است که شرکت ها به کمک آن می توانند از فرایندها و عملکرد افراد گزارش تهیه کرده و رفتارهای مختلف را تحلیل کنند.

بهترین نرم افزار گزارش ساز
بهترین نرم افزار گزارش ساز

بهترین نرم افزار گزارش ساز سام

 غالب تصمیم‌های مدیران و مسئولان سازمان‌ها و مؤسسات برمبنای گزارش‌هایی است که از قسمت‌های مختلف دریافت می کنند و نحوه‌ تهیه و ارائه‌ گزارش‌ها، در قضاوت‌ها، عملیات، سرمایه گذاری‌ها، هزینه‌ها، استخدام‌ها، خط مشی‌ها، روش‌ها، تشویق‌ها، توبیخ‌ها و به طور کلی در سرنوشت حال و آینده‌ی آن سازمان‌ها و مؤسسات تأثیرگذار می‌باشد. در کلیه سازمان‌ها، عنصر یا حیطه‌ی گزارش‌دهی جزء مهمترین بخش برنامه‌ریزی است، چرا که می‌تواند زمینه تصمیم‌گیری‌های مناسب و مؤثر در درون سیستم را فراهم نماید.

 از این رو شرکت وب افزار سام به ارائه ماژول گزارش ساز در دو حیطه مختلف و دو نوع کاربری مختلف پرداخته است. یکی مخصوص کاربران عادی که دانش برنامه نویسی ندارند و به دنبال بازخوانی گزارشات ساده ای از سیستم هستند و دیگری مخصوص کاربران حرفه ای که دانش برنامه نویسی دارند و به دنبال ساخت و طراحی گزارش های حرفه ای و ویژه ای هستند.

  • پشتیبانی کامل از زبان فارسی و امکان فارسی شدن رابط کاربری.
  • دارای محیط کاربری ساده.
  • توانایی طراحی گزارش در زمان اجرا ( runtime )  که ویژگی بارزی برای تولید گزارشات پویاست.
  • تولید گزارش به فرمت های مختلفی مانند pdf , word , excel , html , jpeg , …
  • ایجاد گزارشات تلفیقی بدون دانش پایگاه داده.
  • ساخت گزارش‌های بین ماژولی باتوجه به یکپارچگی بستر نرم افزار های سام.
  • امکان طراحی فرمت چاپ گزارشات.

بهترین نرم افزار گزارش ساز برهان

غالب تصمیم‌های مدیران و مسئولان سازمان‌ها و مؤسسات برمبنای گزارش‌هایی است که از قسمت‌های مختلف دریافت می کنند و نحوه‌ی تهیه و ارائه‌ی گزارش‌ها، در قضاوت‌ها، عملیات، سرمایه گذاری‌ها، هزینه‌ها، استخدام‌ها، خط مشی‌ها، روش‌ها، تشویق‌ها، توبیخ‌ها و به طور کلی در سرنوشت حال و آینده‌ی آن سازمان‌ها و مؤسسات تأثیرگذار می‌باشد. در کلیه سازمان‌ها، عنصر یا حیطه‌ی گزارش‌دهی جزء مهمترین بخش برنامه‌ریزی است، چرا که می‌تواند زمینه تصمیم‌گیری‌های مناسب و مؤثر در درون سیستم را فراهم نماید. از این رو برهان به ارائه ماژول گزارش ساز در دو حیطه مختلف و دو نوع کاربری مختلف پرداخته است. یکی مخصوص کاربران عادی که دانش برنامه نویسی ندارند و به دنبال بازخوانی گزارشات ساده ای از سیستم هستند و دیگری مخصوص کاربران حرفه ای که دانش برنامه نویسی دارند و به دنبال ساخت و طراحی گزارش های حرفه ای و ویژه ای هستند.

“کاربران عادی، نگران نباشید. ما راهکار داریم”

کاربران عادی، جهت تولید هر نوع گزارش دلخواه بدون نیاز به نوشتن دستورات SQL ، به سهولت از طریق Drag & Drop  و قرار دادن فیلدهای اطلاعاتی در مکان‌های مختلف، می توانند گزارش‌های متنوعی طراحی کنند. این ماژول ابزارهایی با کاربری ساده در دسترس کاربران عادی قرار می‌دهد تا جستجو و گزارش‌گیری به سادگی قابل انجام باشد. از مهم‌ترین موضوعاتی که در این ابزار وجود دارد، می‌توان به محیطی بسیار راحت و کاربرپسند و در عین حال امکانات قوی برای ساخت گزارش‌های متنوع لیستی، تجمعی و آماری و امکان استفاده مجدد از گزارش‌های تولید شده اشاره کرد. برخی قابلیت های این نرم افزار عبارتند از:

  • پشتیبانی  کامل از زبان فارسی و امکان فارسی شدن رابط کاربری
  • دارای اینترفیس ساده
  • توانایی طراحی گزارش در زمان اجرا (runtime) که ویژگی بارزی برای تولید گزارشات پویاست.
  • تولید گزارش به فرمت های مختلفی مانند pdf , word , excel , html , jpeg , …
  • ایجاد گزارشات تلفیقی بدون دانش پایگاه داده
  • ساخت گزارش‌های بین ماژولی باتوجه به یکپارچگی بستر برهان
  • امکان چاپ گزارشات
  • تمام مشتریان برها

2.7/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا