نرم افزار

بهترین ابزارهای آنلاین تست سرعت اینترنت

ما امروز در این بخش از مقالات نرم افزار یاب قصد داریم تا با این مقاله بهترین ابزارهای آنلاین تست سرعت اینترنت به عزیزانی که نیاز دارند تا سرعت اینترنت خود را برسی کنند و از سرعت اینترنت خود را برسی کنند با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به معرفی بهترین ابزار های آنلاین تست سرعت اینترنت شما را آشنا کنیم. 

مدت زمان رفت و برگشت داده‌ها هنگام استفاده از سرویس‌های آنلاین، وبگردی و بازی‌های تحت شبکه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.  به همین منظور برنامه‌ها و وب سایت‌های مختلفی توسعه یافته‌اند که می‌توانند این زمان را اندازه‌گیری کنند و در شرایط فعلی اینترنت کشور، گزینه مناسبی برای یافتن بهترین سرورها و پروتکل‌های اتصال به شمار می‌روند. در ادامه با معرفی بهترین ابزارهای تست پینگ و نت با نرم افزار یاب همراه باشید.

بهترین ابزارهای تست سرعت و پینگ

اندازه‌گیری پینگ به روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است که از میان آن‌ها می‌توان به وب سایت‌های مخصوص این کار در کنار اپلیکیشن‌های موبایل و کامپیوتر اشاره نمود. البته اغلب سرویس‌ها هر دو گزینه را در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند و کاربران با توجه به نیاز خود می‌توانند از بهترین روش بهره بگیرند. در پایین به تعدادی از گزینه‌های کاربردی در این زمینه اشاره شده است.

وب سایت و برنامه Speedtest by Ookla Premium

بهترین ابزارهای آنلاین تست سرعت اینترنت
بهترین ابزارهای آنلاین تست سرعت اینترنت

Speedtest by Ookla Premium یک اپلیکیشن معروف و نام اشنا برای تست سرعت اینترنت می باشد که با استفاده از ان می توانید به اسانی و تنها با یک کلیک سرعت واقعی اینترنت خود را مشاهده بفرمایید. بدون شک برای شما نیز این موضوع پیش آمده است که بدانید سرعت اینترنتتان به صورت واقعی چند کیلوبایت بر ثانیه است؟! برنامه ی کاربردی Speedtest by Ookla Full با استفاده از اتصال اینترنت و تنها در کمتر از 30 ثانیه سرعت اینترنت شما را آنالیز می کند و سرعت دقیق دریافت و ارسال داده های اینترنت را برایتان نمایش می دهد. این نرم افزار علاوه بر نمایش سرعت اینترنت دارای ویژگی های دیگری است که می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. ناگفته نماند که نرم افزار فوق تا به این لحظه بیش از 500 میلیون بار توسط کاربران اندرویدی سراسر جهان دریافت شده است و از پردانلودترین ها به شمار می رود! محیط کاربری بسیار ساده و دوست داشتنی Speedtest by Ookla نظر میلیون ها نفر را جلب کرده است به طوری که بر اساس بیش از 1 میلیوت رای امتیاز عالی 4.4 از 5.0 را کسب کرده است! اگر به دنبال یک اپلیکیشن برای تست سرعت اینترنت خود هستید، Speedtest by Ookla را امتحان کنید و بگویید به آن چه امتیازی می دهید؟!

  • نمایش سرعت آپلود، دانلود و پینگ به صورت دقیق
  • ارائه ی اماری دقیق در مورد سرعت اینترنت شما
  • امکان عیب یابی و یا تایید سرعت اینترنت شما
  • به اشتراک گذاری اسان نتایج از طریق برنامه
  • محیط کاربری بسیار ساده و بدون تبلیغات

وب سایت و برنامه SpeedSmart.net

اگر به دنبال سرویسی پیشرفته‌تر در مقایسه با Ookla باشید، بهتر است به سراغ وب سایت SpeedSmart.net بروید. این سایت یکی دیگر از ابزارهای تست پینگ و نت به شمار می‌رود که تمرکز بیشتری روی دقت اندازه‌گیری‌های صورت گرفته دارد. علاقه‌مندان می‌توانند به سراغ اپلیکیشن اختصاصی موبایل نیز بروند که برای دستگاه‌های مبتنی بر اندروید و iOS منتشر شده است.

اغلب ابزارهای تست پینگ و نت اقدام به اندازه‌گیری و نمایش بهترین سرعت دانلود و آپلود می‌نمایند؛ درحالی که این مقادیر در واقعیت چندان معتبر نیستند. به همین دلیل وب سایت SpeedSmart.net نیز سعی دارد ارقام نزدیک به واقعیت را در اختیار کاربران خود قرار دهد و از نمایش داده‌های کاذب خودداری کند.

وب سایت و برنامه FAST.com

بهترین ابزارهای آنلاین تست سرعت اینترنت
بهترین ابزارهای آنلاین تست سرعت اینترنت

شبکه نتفلیکس که به عنوان شبکه تلویزیونی اینترنتی شناخته می شود و تاکنون توانسته محبوبیت بسیاری بدست آورد، اخیرا وب سایت FAST.com را برای آگاهی از سرعت اینترنت راه اندازی کرد. این وب سایت برای افرادی که می خواهند از سرعت اینترنت مورد استفاده خود آگاهی پیدا کنند گزینه مناسبی است. حال به تازگی نتفلیکس اعلام کرده وب سایت FAST.com اطلاعات بیشتری علاوه بر سرعت اینترنت را نشان می دهد.

چنین قابلیتی در کمتر از سرویسی قابل مشاهده است و افراد می توانند با FAST.com علاوه بر سرعت اینترنت، سرعت آپلود و مدت زمان تاخیر در اتصال را نیز شاهد باشند. نتفلیکس در این رابطه می گوید: “تاخیر-این مدت زمانی است که داده از یک دستگاه به سرور منتقل شده و بازمی گردد. با این وب سایت می توانید مدت زمان تاخیر و سرعت آپلود را بدست آورید تا در صورت نیاز به تغییر سرویس اینترنتی خود بپردازید. به کمک اطلاعات مدت زمان تاخیر تایمی که برای اتصال به شبکه را صرف می کنید، مشاهده خواهید کرد. هنگامی که کاربری سنگینی از اینترنت داشته باشید این مدت زمان به خوبی مشخص خواهد بود.

وب سایت و برنامه SpeedCheck.org

از دیگر ابزارهای تست پینگ و نت با رابط کاربری ساده و سرراست می‌توان به وب سایت SpeedCheck.org اشاره نمود که امکانات بیشتری در مقایسه با سرویس نت فلیکس در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد. جزئیات مختلف شبکه کاربر مثل سرعت دانلود و آپلود، تاخیر، آی‌پی آدرس و سرویس‌دهنده اینترنت در اختیار وی گذاشته می‌شود و می‌توان به تاریخچه تست‌های صورت گرفته نیز دسترسی داشت.

یکی از نکات منفی وب سایت SpeedCheck.org تبلیغات متعدد و آزاردهنده در آن است. البته این تبلیغات در اپلیکیشن موبایل که برای اندروید و iOS منتشر شده، کمتر به چشم می‌خورد. تشخیص مشکلات و عیب‌یابی شبکه از دیگر قابلیت‌های برنامه مختص به موبایل این سرویس است.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا