نرم افزار

آموزش مخفی کردن شماره تماس در تلگرام

آموزش مخفی کردن شماره تماس در تلگرام

خیلی از کاربران تمایل دارند تا شماره شخصی خود را در تلگرام پنهان کنند اما از تنظیمات آن آگاه نیبستند، به همین دلیل در مقاله آموزش مخفی کردن شماره تماس در تلگرام به شما نحوه پنهان کردن شماره را خواهیم گفت.

تلگرام telegram به عنوان یکی از بهترین پیام رسان های دنیا این اختیار را به کاربران خود داده است تا بتوانند به صورت ناشناس اقدام به ارسال عکس،فیلم، پیام نمایند، اپلیکیشن تلگرام مانند سایر پیام رسان ها از شما شماره تلفن برای فعال کردن پنل کاربری میخواهد اما این امکان را به شما میدهد تا بتوانید شماره تماس خود را مخفی نمایید، با مخفی کردن شماره موبایلتان هیچ کسی از شماره شما را نخواهد دید.

اما اگر تمایل داشته باشید شماره تماس شما از افراد ناشناس مخفی باشد میتوانید شماره تماس خود را فقط برای افراد ناشناس مخفی کنید، همچنین میتوانید در تنظیمات خصوصی گزینه های رو اعمال کنید که دیگران شماره تماس شماره تماس شما را پیدا کنند یا نه!

تا زمانی که شخصی یا افرادی در مخاطبین شما نباشند آنها نمیتوانند شماره تماس شما را مشاهده نمایند، در ادامه مقاله آموزش مخفی کردن شماره تماس در تلگرام با ما همراه باشید.

آموزش مخفی کردن شماره تماس در تلگرام

تلگرام با نام کاربری و رمز برای ارتباط با مخاطبین استفاده میکند و به شما این امکان را فراهم نموده است تا بتوانید شماره تماس خود را پنهان نمایید، سایر کاربران در صورتی میتوانند شماره تماس شما را مشاهده نمایند که جزو مخاطبین شما باشند، در ادامه مراحل آموزش مخفی کردن شماره تماس در تلگرام  در نرم افزار یاب توضیح خواهیم داد.

  • منوی همبرگری تلگرام را باز کنید و روی Setting ضربه بزنید.
  • سپس Privacy and Security را انتخاب کنید.
  • اکنون در بخش Privacy روی Phone number ضربه بزنید.
  • با انتخاب My Contacts فقط مخاطبینتان شماره تلفن شما را خواهند دید و با انتخاب Nobody هیچ شخصی نمی‌تواند شماره تلفن شما را مشاهده کند.

آموزش مخفی کردن شماره تماس در تلگرام

پس از انجام تنظیمات بالا دیگر هیچ کسی نمیتواند شماره تماس شما را مشاهده نماید، اما شماره تماس شما همچنان به برنامه متصل است، اما اگر میخواهید مخاطبین انتخابی شما بتوانند شماره تماس شماره را مشاهده نمایند باید گزینه Nobody را انتخاب نمایید و سپس در بخش Add exceptions افراد مورد نظر را انتخاب نمایید، برای انجام انتخاب افراد مورد نظر بر روی Add Users or Groups کلیک کرده تا انتخاب خود را انجام دهید.

در انتها برای ذخیره‌ی تنظیمات جدید، روی نماد ✔ ضربه بزنید.

چه کسانی می‌توانند شما را با شماره تلفن پیدا کنند؟

تلگرام به کاربران خود این امکان را فراهم نموده تا پروفایل خود را از دید افراد ناشناس مخفی نگه دارد، حتی افرادی که شماره تماس شما را دارند نیز میتوانید محدود نمایید، با این کار دیگر افراد ناشناس امکان ارسال پیام های هرزنامه نخواهند داشت.

  • تنظیمات تلگرام باز کنید.
  • سه مرحله اول لیست قبلی را دنبال کنید.
  • در بخش «Who can find you by your phone number» دو گزینه پیش‌رو خواهید داشت:
  • My Contacts: برای اینکه فقط مخاطبین ذخیره شده در گوشی بتوانند شما را در تلگرام پیدا کنند.
  • Everybody: به هر کسی که شماره شما را در مخاطبین خود ذخیره کرده است (یا با استفاده از پیوند عمومی) اجازه می‌دهد تا به صفحه‌ی چت شما وارد شود.

شما این امکان را خواهید داشت که از همگام سازی مخاطبین غیرفعال تا تلگرام از همگام سازی و آپلود لیست مخاطبین شما در سرورهای خود جلوگیری کند، برای انجام این کار وارد تنظیمات تلگرام شوید و به قسمت تنظیمات حریم خصوصی  و امنیت بروید، کلید Sync Contacts را غیرفعال کنید. در نهایت روی Delete Synced Contacts ضربه بزنید تا مخاطبین همگام‌سازی شده قبلی از سرورهای تلگرام حذف شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا